Uskotko ihan oikeasti, että painoa hallitaan syömällä vatsa täyteen
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mättää "vatsa täyteen", siitä tulee huono olo ja ähky. Senverran syödään, että on kylläinen, ei koskaan vatsaa täyteen.
Suurin osa laihdutusneuvoista kertovat, että kasviksia voi syödä vaikka ähkyyn asti.
Pelkkiä kasviksia kyllä voikin. Ei mitään juustoisia ja kermaisia kasvisgratiineja ja sellaista tietenkään, mutta ihan puhtaasti kasviksilla tuskin kukaan itseään pystyy lihottamaan.
Tavallaan pystyy, pelkkiä kasviksia syömällä nälkä on jatkuva. Nälkää ei kukaan kauaa kestä.
Jos kasvikset syödään rasvan kanssa, ylensyönti on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mättää "vatsa täyteen", siitä tulee huono olo ja ähky. Senverran syödään, että on kylläinen, ei koskaan vatsaa täyteen.
Jos minulla on nälkä ja syön esim täyden pellilisen pizzaa, niin olen aika ähkyssä. 2/3 pellilistä on sopivan kylläinen olo. Silti ylipainoa on yli 40kg, vaikka en mätä itseäni ähkyyn. Minä nyt olen äärimmäisen syytön siihen, että nälkä ei lähde pienemmällä määrällä. Painon pudotuksella ei ole mitään merkitystä asian kanssa. Vaikka olisi 25kg kevyempi, niin sama homma. Ainoa mahdollisuus hallita painoa on nälässä kärvistely.
Syöt yksin yhdellä istumalla neljän hengen normaaliannoksen.
No en sanoisi että neljän. Syön itse kolmannespellillisen, 159cm/59kg, liikunnallinen elämäntapa ja kroppa muutakin kuin rasvaa. Tuo edellinen kaksi tällaista satsia.
Mutta juu, merkittävä määrä ruokaa joka tapauksessa! Aloittaisin minäkin syömällä joka kerta salaattia reilun annoksen alkuun. Ehkä aivot ehtisi ainakin huomata että nyt on oltu syömässä? Tsemppiä joka tapauksessa, uskon että on kelju tilanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotain sitä on syötävä. Pitäisikö laihduttaa suklaata syöden? Joo, kalorit ratkaisevat, mutta ei suklaalevy kauaa nälkää pidä, vaikka siinä kaloreita onkin. Sen sijaan kasvikset pitävät, kun niitä syö monipuolisesti ja riittävästi. Ainakin minulla.
Joo, kalorit ei ratkaise, vaan sisältö. Kasvikset ei kyllä nälkää pidä yhtään, vaikka kuin olis monipuolista. Eihän niissä energiaa ole paljonkaan.
Suomessa ei osata käyttää kasviksia. Oikeastihan kasviksista tehdään ruokaa, jossa on esim. öljyä kunnolla. Samoin salaatteihin kuuluu öljykastike, majoneesia, paksua jogurttia tms. Silloin kasviksetkin pitävät nälkää.
Paljon on paljon ja useimmiten liikaa. Vähän voi olla liian vähän. Sopivasti on sopivasti.