Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies ei koskaan osta mitään itse, ja sit pummaa multa

Vierailija
11.06.2022 |

-Ostetaanko jädet?
- Ei mun tee mieli, osta sä vaan!
(Tuun tötterön kanssa)
- Anna mä maistan vähän!

- Haluatsä limua?
- Ööö en.
(Tulen limun kanssa)
- Jätä mulle ihan vähän!
- Enkä.
- Täh?!? Mullon kauhee jano.

Sama ihan aina. Ja rahasta ei ole kiinni. Mikä juttu tää on?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap, miksi sallit sen ja tänne valitat? Lopeta se. Tai kestä valittamatta. Aina nämä Mun mies. . . -jutut! Niinkuin sinulla ei olisi omia aivoja!

Vierailija
22/46 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei varmaan osta omaa jädeä ja limua, koskaa uskoo lihoavansa jos syö koko jäden. Siksi pyytää sinulta pienen haukun tai vähän juomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää ole pihi. Päinvastoin hyvinkin avokätinen.

Mä olen jotenkin ajatellut, että se ei ymmärrä että mun viini on MUN viini, eikä siitä vähän vaan maistele muut. Edes puoliso.

Eniten ärsyttää se, ettei syö karkkia. Ei ikinä osta. Mutta saattaa tuoda MULLE herkkuja, mutta sitten pitää kuitenkin syödä puolet.

Minusta tämä on jotain outoa itsensä mitätöimistä, kursailua. Ei mulle tartte ostaa. Mutta sitten kuitenkin tekee mieli

Ap

Rajaton mies. Näkyykö muussa elämässä rajojen puute?

Vierailija
24/46 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, onko miehesi suuresta lapsikatraasta? Minun mieheni on ja hänelle ei ole koskaan valjennut, että limupullo voi olla jonkun oma, eikä muille tarkoitettu. Miehen perheessä lapsilla (8) ei ollut omia leluja, tuskin edes omia vaatteita. Olivat köyhiä, Itä-Suomesta. Kauniimmin ehkä voisi sanoa, että ovat tottuneet jakamaan.

Itse asiassa on kyllä. Ja myös Itäsuomesta : 0

Voiko tämä vaikuttaa?

Ap

Todellakin voi vaikuttaa. En itse saanut lapsena koskaan omaa limua tai karkkipussia, kaikki piti jakaa siskon kanssa. Veli sitten jostain kumman syystä sai kuitenkin omat...Aikuisena oli outo fiilis ostaa ihan oma kokonainen. Tuntui etten ansaitse. Olinkin sitten elämässäni hyvää riistaa kaikenlaisille hyväksikäyttäjille...

Vierailija
25/46 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useamman kerran eri ihmisten kanssa käynyt niin, että kysyn kaupassa, tarviiko kahviin maitoa ja ei kuulemma tarvi. Ostan siis vain laktoositonta maitoa itselle. Ja kun keitän kahvit, niin sitten kelpaisi heille maitokin. Juon laktoositonta muutenkin, kuin pelkästään kahvin kanssa. Maksaa siis enemmän kuin tavallinen maito.

Vierailija
26/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne:

Ei tarvitse ostaa itse itselleen vaikkapa sitä jäätelötötteröä, kun voi sitten hetkeä myöhemmin tinkiä makupalan suuhunsa kaverin itselleen hankkimasta tötteröstä.

Entä, jos kieltäytyisit antamasta sitä maistiaista siitä tötteröstä? Tulisiko siitä vastalahjaksi vihainen tiuskaisu? Rohkenen miettiä, uskaltaisitko olla antamatta sitä maistiaispalaa?

Vierailija
27/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää ole pihi. Päinvastoin hyvinkin avokätinen.

Mä olen jotenkin ajatellut, että se ei ymmärrä että mun viini on MUN viini, eikä siitä vähän vaan maistele muut. Edes puoliso.

Eniten ärsyttää se, ettei syö karkkia. Ei ikinä osta. Mutta saattaa tuoda MULLE herkkuja, mutta sitten pitää kuitenkin syödä puolet.

Minusta tämä on jotain outoa itsensä mitätöimistä, kursailua. Ei mulle tartte ostaa. Mutta sitten kuitenkin tekee mieli

Ap

Rajaton mies. Näkyykö muussa elämässä rajojen puute?

Ei todella näy! Hyvin kurinalainen, varovainen ja kohtelias.

Ap

Vierailija
28/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne:

Ei tarvitse ostaa itse itselleen vaikkapa sitä jäätelötötteröä, kun voi sitten hetkeä myöhemmin tinkiä makupalan suuhunsa kaverin itselleen hankkimasta tötteröstä.

Entä, jos kieltäytyisit antamasta sitä maistiaista siitä tötteröstä? Tulisiko siitä vastalahjaksi vihainen tiuskaisu? Rohkenen miettiä, uskaltaisitko olla antamatta sitä maistiaispalaa?

Kysyt tosissasi? No en tietenkään anna edes oman mieheni nuolaista jäätelöäni tai juoda limupullostani. Se olisi outoa ja ällöä. Saati sitten jonkun randomin.

Ja miehen reaktio on lähinnä hämmennys kun kieltäydyn. Menee hiljaiseksi.

Ap

Vierailija
29/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa maistaa/vähän. Ei esim. kokonaista limupulloa. Me kyllä annetaan miehen kanssa maistaa vähän, mutta se on ärsyttävää, jos ostetaan yhteiseksi vaikka karkkia ja mies rohmuaa yli puolet ennen kuin mä olen ehtinyt edes aloittaa.

Vierailija
30/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vähä mitä. Oletteko 10- vuotiaita? Jos mun mies sanoisi noin, niin kävisin ostamassa hänelle oman jäätelön ja sanoisin, että seuraavaksi hän tarjoaa.

Vierailija
31/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, onko miehesi suuresta lapsikatraasta? Minun mieheni on ja hänelle ei ole koskaan valjennut, että limupullo voi olla jonkun oma, eikä muille tarkoitettu. Miehen perheessä lapsilla (8) ei ollut omia leluja, tuskin edes omia vaatteita. Olivat köyhiä, Itä-Suomesta. Kauniimmin ehkä voisi sanoa, että ovat tottuneet jakamaan.

Itse asiassa on kyllä. Ja myös Itäsuomesta : 0

Voiko tämä vaikuttaa?

Ap

Todellakin voi vaikuttaa. En itse saanut lapsena koskaan omaa limua tai karkkipussia, kaikki piti jakaa siskon kanssa. Veli sitten jostain kumman syystä sai kuitenkin omat...Aikuisena oli outo fiilis ostaa ihan oma kokonainen. Tuntui etten ansaitse. Olinkin sitten elämässäni hyvää riistaa kaikenlaisille hyväksikäyttäjille...

Ei vaikuta  ainakaan mulla. Meillä karkkipussit jaettiin kolmeen osaan. En silti koskaan pummi muilta.

Vierailija
32/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kysyt, ostetaanko jädet. Mies sanoo, että ei maistu. Sinä ostat ja mies haluaa maistaa.

Sanot miehelle rauhallisesti, että äsken, kun ehdotin jäätelön ostamista, sinä sanoit, että ei maistu. Minä ostin tämän vain itselleni, joten sinä et tätä edes maista, koska äsken sinulle ei maistunut. Jos haluat jäätelön, niin tuossa on kioski, mene jonoon ja osta oma.

Tätä kun noudattaa kaikessa vastaavassa lokkeilussa, niin mies oppii, että sinä et jätä jämiä etkä jaa annoksia.

Vierailija
33/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni ei myöskään halua yleensä mitään, jos teen itselleni illalla ruokaa.

Noh, teen itsellei sopivan määrän. Sitten alkaakin suu nappasta, ja syö minun annoksestani.

Kaipa se on tuokin tapa saada minut laihtumaan.

En jatkaisi seurustelua. Tuo on väkivaltaa.

Vierailija
34/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sanoisin, että en halua jakaa sitä pientä jäätelötötteröä, koska haluan nauttia sen kokonaan.

Karkkipussista voisin antaa pari karkkia. 

Oon huomannut, että kun näille kinuajille antaa pikkusormen, niin seuraavaksi ne on viemässä koko käden. 

Lapsena sain kerran viikossa 5 markkaa karkkirahaa ja valehtelematta suurin osa ostamistani irtareista meni naapurin ahneille lokkeilijapenskoille, kun hyväuskoisena jakelin niitä jokaiselle. Muut eivät harrastaneet vastaavaa.

Aikuisena olen törmännyt samaan ilmiöön mm. silloin, kun joku "piipahtaa kahville". Kahvin kanssa lotrataan maitoa ja hörpitään sitä vielä erikseenkin janoonkin. Santsataan annoksia rajattomasti, jos tarjolla on jotain syötävää. Olenkin lopettanut kahvin juonnin kokonaan, joten sitä ei enää ole. Vettä löytyy hanasta. Huomasin, että nämä kyläilijätkin vähenivät, kun ilmainen kahvitarjoilu loppui.

Ihmiset on ahneita.

Vierailija
35/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan aina omastani miehelle, jos pyytää ja jos se on jokin uutuustuote, pyydän häntä usein myös maistamaan omastani, jos haluaa. Ei se yks haukku tai muutama karkki ole minulta pois. Samoten voin maistaa hänen herkkujaan puolestani. Päinvastoin asioiden jakaminen ja yhdessä kokeminen on meidän parisuhteen rikastuttaja ja suola. Tällaisissa pienissä teoissa ja kohtaamisissa näkyy ja tuntuu meidän rakkaus ja yhteenkuuluvuus Usein ravintolassa tietoisesti tilataan kahta erilaista ruokaa ja jälkkäriä, jotta voidaan molemmat maistaa kaikkea. Myös pizzalla saatetaan ostaa pizza ja salaatti puoleksi, jolloin ateriasta ei tuu niin ähkyyn. Nimim. 12vuotta yhdessä

Vierailija
36/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan aina omastani miehelle, jos pyytää ja jos se on jokin uutuustuote, pyydän häntä usein myös maistamaan omastani, jos haluaa. Ei se yks haukku tai muutama karkki ole minulta pois. Samoten voin maistaa hänen herkkujaan puolestani. Päinvastoin asioiden jakaminen ja yhdessä kokeminen on meidän parisuhteen rikastuttaja ja suola. Tällaisissa pienissä teoissa ja kohtaamisissa näkyy ja tuntuu meidän rakkaus ja yhteenkuuluvuus Usein ravintolassa tietoisesti tilataan kahta erilaista ruokaa ja jälkkäriä, jotta voidaan molemmat maistaa kaikkea. Myös pizzalla saatetaan ostaa pizza ja salaatti puoleksi, jolloin ateriasta ei tuu niin ähkyyn. Nimim. 12vuotta yhdessä

Niin, eli jaatte kummatkin toisillenne tasavertaisesti annoksistanne. 

Ap:lla tuntuu olevan se ongelma, että mies ei ole yhtä avokätinen...

Vierailija
37/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä vähä mitä. Oletteko 10- vuotiaita? Jos mun mies sanoisi noin, niin kävisin ostamassa hänelle oman jäätelön ja sanoisin, että seuraavaksi hän tarjoaa.

Kun mies ei halua koko jäätelöä. Kun se ei edes tykkää makeasta. Valittaa vaan kun pakotin syömään jäätelön. Kokeiltu on.

Ap

Vierailija
38/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi exä ei halunnut grilliltä mitään, sanoi että syö sitten minun jämät. Sitten kuolasi koko syömisen ajan että jotain pitäisi jättää, vaikka jäin sitten itse nälkäiseksi. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. P....n pummi, tulotkin kolminkertaiset kuin itselläni.

Vierailija
39/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kysyt, ostetaanko jädet. Mies sanoo, että ei maistu. Sinä ostat ja mies haluaa maistaa.

Sanot miehelle rauhallisesti, että äsken, kun ehdotin jäätelön ostamista, sinä sanoit, että ei maistu. Minä ostin tämän vain itselleni, joten sinä et tätä edes maista, koska äsken sinulle ei maistunut. Jos haluat jäätelön, niin tuossa on kioski, mene jonoon ja osta oma.

Tätä kun noudattaa kaikessa vastaavassa lokkeilussa, niin mies oppii, että sinä et jätä jämiä etkä jaa annoksia.

Näin mä olen tehnyt koko kuusi vuotta mitä ollaan oltu kimpassa. Mutta se vaan jatkuu ja jatkuu.

Lähinnä mua kiinnostaisi tietää, mistä tällainen johtuu ja mikä juttu se oikein on. Minusta vaan kummallista käytöstä.

Ap

Vierailija
40/46 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot hänelle: "Aion ostaa jäätelön. Haluatko sinä myös?" (Jos hän vastaakin myöntävästi ja jos teillä on erilliset rahat, pyydät hänet mukaan ostoksille maksamaan omansa tai hän antaa sinulle jätskirahan)

Hän ehkä sanoo: "No emmä tartte, osta sä vaan."

Keskustelu jatkuu, sanot: "No sitten mä ostan vain ittelleni, mutta et sitten saa yhtään maistaa."

Hän näyttää hämmästyneeltä tai loukkaantuneelta, ja sanoo: "Ai miksen saa?"

Sinä jatkat: "No koska aina kun mä ostan jätskin, haluat kuitenkin syödä sitä, mutta et halua omaa. Nyt saat valita: Joko ostat oman, tai et saa yhtään maistaa."

Mitäpä tuohon lisäämään? Jos hän sanoo sinua pihiksi, voit vastata, että kukahan se pihi on, kun itse et raaski ostaa edes yhtä jäätelöä.

Luuletko ettei noita keskusteluja ole käyty kuuden vuoden suhteen aikana? Kyllä on, lukemattomat kerrat. Mutta ei vaan mene jakeluun. Joku ihme solmu miehellä on päässään. Hän ei edes ymmärrä, miksi reagoin asiaan.

Ap

Miksi reagoit?kuuden vuoden aikana pitäisi jo olla hyväksytty toisten piirteet. Mies nilliittää täällä kuinka nainen nimlityää pienistä ja ihan kummallisesta asiasta. Jakamisesta. Jos mies on pummi, niin pidä huoli, että saat osasi. Mutta jos miehellä on vain tapa maistella, niin hyväksyy se,varsinkin jos asia ei muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän