Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50+ käytätkö alkoholia?

Vierailija
11.06.2022 |

Kuinka usein? Ja mitä on lasissa silloin?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En . Ei ole mitään syytä käyttää. Miksi pitäisi käytää alkoholia?

Sen takia, että sinäkin rentoutuisit joskus.

Vierailija
22/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rusepin ryppäämään vanhetessani. Ennen oli sellainen tiukkapipo, joka ei hyväksynyt alkoholia laisinkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä!

Vierailija
24/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesti pain kuukauden välein. Ja aina pienistä määristä huolimatta kaduttaa kun yöuni on mennyt huonoksi ja seuraava päivä mönkään.

En kyllä tiedä itsekään miksi juon yhtään. Ehkä toivon vielä että joskus tulisi pieni häivähdys nuoruuden iloista hiprakkaa.

Näin itsellänikin. Nuorena ja vielä nelikymppisenä alkoholia piti aina olla esim. kaveritapaamisissa. Parannettiin maailmaa viinin voimalla. Nykyään en enää saa kiinni samasta fiiliksestä. Alkoholi ei vaan enää maistu. Lisäksi ei ole enää sietokykyä, kaksi lasillista viiniä voi olla liikaa ja tulee humalainen olo, jostä en pidä.

Vierailija
25/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan näitä raittius seuralaisia jotka pitävät itseään parempina kun viina ei maistu. Ne ovat niin saatanasti olevinaan parempaa kun juovat vain vettä hanasta. Joka helvetin mutkassa pitää mainostaa ettei juo mitään muuta kuin vettä ja mielestäni silloin on jotain päässä vikaa kun sitä pitää oikein mainostaa tunteakseen itsensä jotenkin paremmaksi. Eivät näytä kuitenkaan olevan yhtään sen onnellisempia vertaillessaan raitista tylsää ja tyhjää elämäänsä ilo juomaa juoviin joilla lyhyempi elämä mutta kuitenkin iloisempi ja henkisesti rikkaampi. Kaikkia ei kiinnosta raitis pitkä kitulias elämä eikä sellaisesta saa nautintoa. Ei muiden tarvitse tehdä samoja valintoja kun joku raivo raitis on tehnyt. 

Vierailija
26/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa tule käytettyä. Mietin jo koska maksa poksahtaa. Arvot olivat jo koholla viime verikokeissa. 

Vierailija
27/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut sitä vähäistäkään vuosiin, en tarvitse mihinkään. Lopetin aikoinaan kokonaan, koska en halua olla mahdollistaja miehelleni, joka on aina juonut humalaan asti. Nyt mies juo joka pe ja la, ennen viikollakin usein, mutta juokoon. Omapa on unettomuus, ylipaino, verenpaine, stressi ym. lääkitykset. Ei välitä itsestään, eikä perheestään. Eikä varsinkaan vaimonsa mielipiteestä. Itsekäs ja ei kuulemma tee juomisen suhteen mitään myönnytyksiä!

Vierailija
28/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen aloin ryypätä kunnolla. 

Vierailija
29/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En . Ei ole mitään syytä käyttää. Miksi pitäisi käytää alkoholia?

Sen takia, että sinäkin rentoutuisit joskus.

Alkoholistit käyttää tätä lausetta puolustuspuheena. Rentoutua voi todella monella muulla tavalla, siihen ei viinaa tarvita!

Vierailija
30/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liikaa tule käytettyä. Mietin jo koska maksa poksahtaa. Arvot olivat jo koholla viime verikokeissa. 

Täysin hullua tissutella joka päivä vaan täytyy antaa elimistön välillä levätä että se kestää juhlimista. Minä olen tuuri juoppo enkä voisi joka päivä juoda siitä mennen se nautinto kokonaan. 

31/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon päivittäin olutta. Jos on tarve ajaa tai tehdä jotain rakettitiedettä, niin alkoholitonta.

Perheellä on pitkä historia Saksaan, josta tapa on opittu nöösipoikana ensin vierailuilla sittemmin kesä- ja oikeissa töissä.

Ei alkoholia tarvi humaltuakseen kaikkien juoda, maku riittää.

Vierailija
32/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että käytän liikaa.

Vierailija
33/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin hullua tissutella joka päivä vaan täytyy antaa elimistön välillä levätä että se kestää juhlimista. Minä olen tuuri juoppo enkä voisi joka päivä juoda siitä mennen se nautinto kokonaan. 

Joo lääkärikin sanoi, että juo mieluummin kaksi päivää kunnolla ja lepää viisi päivää, mutta älä tissuttele päivittäin. 

Vierailija
34/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nuorempana kyllä. Enää en.

Vierailija
35/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan näitä raittius seuralaisia jotka pitävät itseään parempina kun viina ei maistu. Ne ovat niin saatanasti olevinaan parempaa kun juovat vain vettä hanasta. Joka helvetin mutkassa pitää mainostaa ettei juo mitään muuta kuin vettä ja mielestäni silloin on jotain päässä vikaa kun sitä pitää oikein mainostaa tunteakseen itsensä jotenkin paremmaksi. Eivät näytä kuitenkaan olevan yhtään sen onnellisempia vertaillessaan raitista tylsää ja tyhjää elämäänsä ilo juomaa juoviin joilla lyhyempi elämä mutta kuitenkin iloisempi ja henkisesti rikkaampi. Kaikkia ei kiinnosta raitis pitkä kitulias elämä eikä sellaisesta saa nautintoa. Ei muiden tarvitse tehdä samoja valintoja kun joku raivo raitis on tehnyt. 

Elämä ilman viina on upeaa! Ei tarvi vihata ketään, kun ei tarvitse pedata sitö juomistaan aina jonkun syyn takia: kissan kuolema, lapsen synttörit, viikonloppu, juhannus, joulu, auto rikki, mummo kuoli jne. Syitä riittää!

Ei tule juomismorkkista, jota sitten körvistellään ja lääkitään. No, viinalla.

Vierailija
36/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo lääkärikin sanoi, että juo mieluummin kaksi päivää kunnolla ja lepää viisi päivää, mutta älä tissuttele päivittäin. 

Hmm. Eiköhän se lääkäri sano, että lopeta juominen kokonaan. Mielummin vaikka limua.

Vierailija
37/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ilman viina on upeaa! Ei tarvi vihata ketään, kun ei tarvitse pedata sitö juomistaan aina jonkun syyn takia: kissan kuolema, lapsen synttörit, viikonloppu, juhannus, joulu, auto rikki, mummo kuoli jne. Syitä riittää!

Ei tule juomismorkkista, jota sitten körvistellään ja lääkitään. No, viinalla.

No ei mulla ainakaan ole mitään syytä juomiseen. Juon, koska tykkään juoda oli sitten kissa tai mummo kuollut. 

Vierailija
38/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikko sitten join 2 kuivaa siideriä. Sitä ennen join samanverran pari kesää sitten. Kirjottaessani tätä huomaan olevani kesäjuoppo, lol.

Vierailija
39/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Eiköhän se lääkäri sano, että lopeta juominen kokonaan. Mielummin vaikka limua.

Sanoi totta kai, mutta sanoi myös, jos en voi lopettaa, niin parempi juoda kaikki kerralla alas kuin tissutella pitkin viikkoa. 

Vierailija
40/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ota tätä henkilökohtaisesti, vastaan vain kysymykseen, ilman ylemmyydentunnetta.

Yli 36 vuotta on takana ilman alkoholia. Syy siihen on se, että en voi juoda, koska olen allerginen alkoholille. Ja siksi olen sitä mieltä, että meidän päihdepolitiikkaamme pitäisi päivittää mahdollistamaan miedompikin vaihtoehto.