Miksi niin monen kesämökki on työleiri?
Miten ihmiset saa mökistään työleirin? Omalla mökillä suurin työ on pilkkoa pari pesällistä puita takkaan, saunaan ja nuotioon. Muita pieniä hommia on silloin tällöin. kuten puuceen tyhjennys. Ei mene kuin maksimissaan tunti päivässä, ehkä kaks jos laskee ruuanlaiton. Jotkut hutkii aamusta iltaan niitä klapeja jo valmiiksi täpötäyteen liiteriin? Naurettavin trendi ikinä on se, että joillakin on nurmikko mökillä. Minkä ihmeen takia? Rumakin kuin mikä keskellä luonnonkaunista metsää.
Kommentit (23)
Mä olen asunut lapsuuteni Hgin keskustassa ja nyt aikuisena hommattiin hirsimökki. Olen tosi yllättynyt miten paljon mökillä olosta tykkään! Lisäksi olen sellainen fitness-lady, joka tykkää nykyään hakata halkoja jopa enemmän kuin mennä salille 😁 Törkeän hyvää liikuntaa raittiissa ilmassa.
Ylläpitotöitä on jonkun verran, koska paikoista täytyy pitää huolta. Mutta kun pitää paikat siistinä, myös ylläpito ja huolto on helpompaa. Me myös mökkeilemme aika paljon, joten kokonaisajasta nämä hommat eivät vie niin paljoa. Se olisi kurjempaa, jos ehtisi mökille vain satunnaisesti ja kaiken sen vähän ajan joutuisi käyttämään huoltohommiin.
Puutöistä sen verran, että mekin olemme tehneet niitä paljon, mutta ei huvin vuoksi vaan siksi, että pihassa on vain aivan liikaa puita. 😊
Toisille se mökkityö on terapiaa ja vaihtelua kerrostalon "puuhattomuudelle". Ja ainakin oma luonne sellanen etten jaksa määräänsä enempää pelkkää oleilua.