Monet vähän alle viisikymppiset näyttävät kuusikymppisiltä, miksi?
Ja monet kuusikymppiset näyttävät neljäkymppisiltä? Huvittavinta on, kun hieman alle viisikymppiset olettavat kuuluvansa nuorisoon, no, on itsetunto kohdillaan.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on työelämä tai perhe-elämä niin kiireistä, että ei jaksa keskittyä ulkonäköön. Vielä vähemmän toisten ulkonäön arvosteluun.
Itse olen sitä mieltä että ulkonäköön ei tarvitse mitenkään erityisesti keskittyäkään.
Oma reseptini on ulkoilu, liikkuminen, hyvät elämäntavat kuten en tupakoi enkä kapakoi.
Stressi minimiin, tietty määrä stressiä ja haasteita pitää olla sillä se pitää ihmisen liikkeellä ja vireänä.
Terveellinen kunnollinen ravinto. Riittävä uni.
Kiinnostus elämästä ja ympäristöstä. Optimistinen elämän asenne.
Ikinuorena ei kukaan pysy, mutta vanheta voi mahdollisimman terveenä ja hyväkuntoisena. Hyvinvoiva ihminen näyttää joka tavalla paremmalta kuin laahustava nyreä ja kiukkuinen vaikka olisi minkälaiset meikit ja silikonit ja kiristykset ja puristuksen siellä sun täällä.
Itse täytän syksyllä 67 ja olen erittäin elossa ja maailmasta kiinnostunut. Juuri ostin uuden polkupyörän ja suunnitteln pyöräilyreittejä joita haluan testata. Olen eläkkeellä joten aikaa riittää toteuttaa monen laista kiinnostavaa asiaa. Vanhuuttani en aio viettää keinutuolissa marisemassa ja nurisemassa, ei ole siihen aikaa jos haluaa elämästään jotain irti saada muutakin kuin valittamista ja ikuista nurjien puolien vatvomista.
Hyvä kommentti! Lisään vielä, että vanhuuden olemusta luo tosi paljon kehon olemus. Jos ihmisellä on heikko ryhti ja hänen liikkeensä ovat vaivaisia ja jäykkiä, hän vaikuttaa vanhalta. Mutta vaikka ikää olisi 55 vuotta, ihminen vaikuttaa nuorelta, jos hänen ryhtinsä ja liikkumisensa ovat kunnossa. Siis ettei kaikki ole jäykkää ja vaivalloista. Hoikkuus tietenkin auttaa myös.
Kyllä nuorekkaisiin revittyihin farkkuihin, hihattomaan bändipaitaan ja raybaneihin sonnustautuva 70v hopeakettu menee vielä helposti 4-kymppisestä, varsinkin jos kuuntelee nuorisomusiikkia puhelimellaan bluetooth kaiuttimestaan, ilman kuulokkeita.
Ihmisissä on juuri elintapojen vuoksi nykyään niin valtavia eroja, että ei oikein ole ns. tyypillistä tietyn ikäistä. Ennen ihmisten elämät ja tavat olivat samanlaisia. Töihin piti pyöräillä tai kävellä, nykyään liikunta on usein valinta.
Co vid rokotteet vanhentavat soluja, moni piikitetty on nopeasti rupsahtanut. Ikävä fakta, joka ei muutu muuksi vaikka kuinka jänkäisitte vastaan ja haukkuisitte salaliittoteoriaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän 40v. Joidenkin mielestä vielä nuoremmalta.
N46
Todennäköisesti näytät aivan ikäiseltäsi! Tuo joidenkin mielestä! On vain kohtelijaisuutta! Parempi hyväksyä tosiasia,kuin elää haaveissa/luulossa!
Ulkonäöstä viis', kunhan on vain terve ja pystyy itse nauttimaan elämästä .
Aapee! Laitapa oma kuvasi, niin kerron mihin kategoriaan luokittelen sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46Todennäköisesti näytät aivan ikäiseltäsi! Tuo joidenkin mielestä! On vain kohtelijaisuutta! Parempi hyväksyä tosiasia,kuin elää haaveissa/luulossa!
Mikä hemmetin tietäjä sinä itse oikein luulet olevasi?
😳🤔
Muutama raskas vuosi takana. Perheenjäsenen menehtyminen riuduttavaan tautiin. Tuntuu että olen vanhentunut vähintään 10 vuotta tänä aikana. Varmasti joku ulkopuolinen kritisoi minuakin mutta en jaksa välittää. Elämä voittaa pikkuhiljaa mutta takaisin en saa enää aikaa jolloin isoimmat haasteet elämässäni liittyvät ulkonäköön. Sellaiset asiat ovat loppujen lopuksi täysin merkityksettömiä. Ihmiset ovat tärkeintä, ei rypyttyömyys ja hoikkuus. Vähän armoa kanssaihmisille arvosteluissanne, ei voi tietää millaista taakkaa henkilö sisällään kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kolmekymppiset näyttävät todella vanhoilta.
Se kultamettolörttö näyttää kolmevitoselta, vaikkei ole kahtakymmentä.
Onko se joku kulta-, tms. suomukala ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46Väärin. Otat itsestäsi kuvia hyvässä kuvakulmassa ja filtteröitynä. Jos katsoisit ulkopuolisen sinusta ottamia kuvia, kun et poseeraa, näkisit totuuden.
Aivan oikein! Luulo ei ole totuuden mukainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46Todennäköisesti näytät aivan ikäiseltäsi! Tuo joidenkin mielestä! On vain kohtelijaisuutta! Parempi hyväksyä tosiasia,kuin elää haaveissa/luulossa!
😳🤔
Älä nyt hermostu! Hyväksy vain ja ainoastaan tosiasiat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😳🤔[/quot
Oho! Tais mennä tunteisiin!
Miltä mielestänne näyttää tyypillinen 50-vuotias mies/nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😳🤔[/quot
Oho! Tais mennä tunteisiin!En ole ap enkä kukaan aiempi kommentoija - mutta ihmettelen minäkin näitä "tietäjiä". Jotkut ihmiset todellakin näyttävät (livenäkin) ikäistään nuoremmalta, jopa kymmenenkin vuotta. Itsekin tunnen sellaisia. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä?
Se onko sillä sitten minkäänlaista itseisarvoa onkin asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46Väärin. Otat itsestäsi kuvia hyvässä kuvakulmassa ja filtteröitynä. Jos katsoisit ulkopuolisen sinusta ottamia kuvia, kun et poseeraa, näkisit totuuden.
Aivan oikein! Luulo ei ole totuuden mukainen!
Joo, mutta voihan se totuus olla niinkinpäin, että onkin todellisuudessa paljon paremman näköinen kuin uskoikaan olevansa .
(...näinhän muuten usein on niitä joskus nuoruudessaan otettuja kuvia katsellessa. Silloinhan nuorenahan sitä moni kamppailee vaikka minkä epäedullisten ulkonäköuskomustensa masentavan vaikutuksen kanssa ja suorastaan niiden lamauttamana, mutta jälkeenpäin sitten huomaakin , että ' hitto soikoon, olinpa sentään minäkin kuitenkin ihan normaali-hyvännäköinen nuori ihminen minäkin')
Vierailija kirjoitti:
Ap on vinksahtanut. Ala keskittyä muuhun kuin ihmisten ulkonäön ruotimiseen
Ja sinä älä hauku ketään vinksahtaneeksi, olet ihan samalla tasolla apn kanssa. Ja ei ap ole tuossa aloituksessa ketään haukkunut,vaan on todennut havainnut, että asia on näin, monet luulevat itsestään liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Aapee! Laitapa oma kuvasi, niin kerron mihin kategoriaan luokittelen sinut.
Menikö tunteisiin?
Miksi apeen pitäisi laittaa omakuva, miksi?
Minua kiinnostaisi todellakin ne ihmiset, jotka eivät länträä kalliita voiteita eikä käy kauneusalongeissa , ovat siis tavan pulliaisia ja silti ovat niin paljon ikäistään nuoremman näköisiä, kiinostaisi tietää , miten ne elävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😳🤔
Älä nyt hermostu! Hyväksy vain ja ainoastaan tosiasiat!
Muistuu tuosta mieleen eräs vanha 'Viivi & Wagner'-strippi:
Wagner: ( siansilmät innosta loistaen ja sormi pystyssä)
-" Olen ryhtynyt terapeutiksi. Autan ihmisiä hyväksymään itsensä sellaisina kuin he ovat"
Viivi: ( kädet poskillaan ja aivan hymyyn sulaneena)
-"Voi, sehän on kaunista ja hienoa !"
Wagner: (pienen terapiapöydän ääressä kumpikin istuen hämmentyneen näköiselle asiakkaalleen sen toisella puolella)
- " Toista nyt perässäni lause: 'Olen vanha ja ruma kalkkuna' "
Se kultamettolörttö näyttää kolmevitoselta, vaikkei ole kahtakymmentä.