Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on perusvoileipäsi? Mitä leipää ja mitä täytteitä?

Vierailija
10.06.2022 |

Itse syön ruisleipää, ihan mikä vaan merkki käy.

Väliin Oivariinia, kinkkuleikettä ja tomaatti viipaloituna. Siinä mun perusvoileipä, jonka syön aamuin illoin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkileipäni on täysrukiinen jonka päälle laitan silliä, nam!

Vierailija
42/44 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset viikot olen syönyt: sämpylä (mitä nyt on löytynyt leipäjonosta/-50% alesta) halki, sipaisu levitettä (sitä rainbow'n oranssia tällä hetkellä, koululaisten kaikki koronaruokapakettilevitteet on syöty), ohuenohut keittokinkkuviipale kummankin puolikkaan päälle ja kourallinen mung-pavun ituja tai linssin ituja.

Sitä ennen söin aika pitkään tuollaisen sämpylän, mutta kinkun sijaan siivutin keitetyn kananmunan sinne väliin ja suolaa, ja ne idut. Nyt en ole löytänyt halpoja kananmunia, joten syön tuota kinkkua.

Ensi viikoksi teen varmaan kesän ekan satsin villivihannespestoa, jotain salaatintapaista, suolaheinää jne ja sitten pakastimesta manterirouhetta (löysin halvalla jostain, säilytän pakastimessa, niin ei härskiinnyt niin nopeasti), muutama valkosipulin kynsi, etikkaa (etenkin jos sitruunamehu on loppu) ja oliiviöljyä, suolaa ja mausteita. Sitä sinne sämpylän väliin, ei levitettä ollenkaan, ja tuon kanssa jotain kasvista/niitä ituja väliin.

Neljäs vaihtoehto on sitten hummus (kikherneitä tai härkäpapuja, valkosipulia, mausteita, kypsennettyjä vihanneksia (esim. punajuuri on hyvää), oliiviöljyä, paahdettuja seesaminsiemeniä tai seesamiöljyä. Tahini on loppu, enkä raaski ostaa lisää, niin samaa makua tulee noista.) Sitä sämpylän/leivän väliin, ja siihen vielä jotain vihreää, suolaheinää, salaattia tms mitä kasvimaalta tai kasvihuoneesta löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipä;

Margariini, juusto, kinkku, tomaatti, kurkku ja rucola.

Viikonloppuna joskus ed. juuston tai kinkun sijaan paistettu kananmuna.

Kaikenkaikkiaan rucola tms salaatti antaa pikantin maun.

Vaimokin arvostaa kun tekee aina hieman erilaisia voileipiä.

Sanotaanko, että vaimolle hyvä aamiainen on aika iso ja kiva yllätys - esim viikonloppuna.

Vierailija
44/44 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leivon itse kunnon ruisleipää ja päälle oivariinia,metukkaa ja juustoa,tällä menty vuosikymmeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi