Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako enää lainkaa puhelinliittymiä ilman nettiä?

Vierailija
10.06.2022 |

Melkein 90 vuotias isäni maksaa melko tuntuvaa kovaa kuukausimaksua siihen nähden kuinka paljon hän puhelinta käyttää. Hänellä on siis doron pappapuhelin johon nettiä ei edes saa ja vaikka saisikin, niin ei hän osaisi sitä käyttää. Hänelle siis riittäisi pelkkä puheliliittymä ilman dataa, mutta ainakaan pikaisella googlauksella en sellaista löytänyt. Onko nyt niin, että sellaiset liittymät on kokonaan lopetettu?

Tämä nykyisen liittymän datoineen hänelle myi joku dna:n myyntitykki puhelimessa, vaikka olen kieltänyt häntä tilaamast yhtään mitään puhelionmyyjilltä. Nyt sen liittymän määräaika on päättymässä ja pitäisi vaihtaa se johonkin halvempaan.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin liittymä Elisalla oli muistaakseni 7,90€/kk, kun lapselle katselin. Mitäpä se netti siinä haittaa, jos sitä ei käytä?

Miten se noin halpa voi olla? Minulta Elisa perii 12 euroa kuussa. Alunperin kuukausimaksu oli alle euron, mutta sitten se on noussut vuosi vuodelta. Eikä puhelimessani ole nettiä. Tästä syystä en enää soita mihinkään jos ei ole ihan pakko, en halua niin isoja puhelinlaskuja.

Vaihda prepaidiin.

Vierailija
22/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin harkinnut prepaid-liittymään siirtymistä juuri tämän takia. Mutta arveluttaa se pankin tekstiviestivarmistus laskuja maksettaessa. Kelpaako siihen prepaid-numero vai pitääkö olla tavallinen liittymä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin liittymä Elisalla oli muistaakseni 7,90€/kk, kun lapselle katselin. Mitäpä se netti siinä haittaa, jos sitä ei käytä?

Miten se noin halpa voi olla? Minulta Elisa perii 12 euroa kuussa. Alunperin kuukausimaksu oli alle euron, mutta sitten se on noussut vuosi vuodelta. Eikä puhelimessani ole nettiä. Tästä syystä en enää soita mihinkään jos ei ole ihan pakko, en halua niin isoja puhelinlaskuja.

Liittymiä on monenlaisia ja monen hintaisia. Voit ihan itse tarkastella niitä Elisan sivustolla ja tarvittaessa vaihtaa OmaElisa-palvelussa. 

Vierailija
24/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin harkinnut prepaid-liittymään siirtymistä juuri tämän takia. Mutta arveluttaa se pankin tekstiviestivarmistus laskuja maksettaessa. Kelpaako siihen prepaid-numero vai pitääkö olla tavallinen liittymä?

Lapsella on prepaid ja toimii myös pankin tunnistautumisessa.

Vierailija
25/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti ensimmäinen googlen hakutulos:

Halvin liittymä ilman nettiä on Elisa Tarkka Puhe. Liittymä maksaa 7,90€ kuukaudessa ja sen avausmaksu on 4,90€. Puheluiden ja tekstiviestien hinta on 0,069€.

Ei tuokaan kovin halpa ole. 8 euroa kuussa tyhjästä.

Vierailija
26/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa, 80-vuotiaalla isällä sellainen Elisalta.

Eipä taida Elisallakaan olla enää myynnissä netitöntä liittymää.

100% varmuudella on. Tiedän, koska minulla on sellainen. 

Voihan sulla sellanen olla hyvä ihminen, ei kai sellaista kukaan ole väittänytkään, vaan kyse oli siitä, onko Elisalle enää kyseistä liittymää myynnissä. Ei ketään toisten liittymät kiinnosta. On minullakin sellainen liittymä käytössä, jonka myynti lopetettiin jo kauan sitten.

Vierailija
27/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittymiä on monenlaisia ja monen hintaisia. Voit ihan itse tarkastella niitä Elisan sivustolla ja tarvittaessa vaihtaa OmaElisa-palvelussa. 

Olen niin suuttunut Elisaan, että en haluaisi enää koskaan olla Elisan asiakas. Mutta kun ei ole voimassa olevaa henkkaria, en tiedä pystynkö vaihtamaan toiseen operaattoriin.

Vierailija
28/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sulla sellanen olla hyvä ihminen, ei kai sellaista kukaan ole väittänytkään, vaan kyse oli siitä, onko Elisalle enää kyseistä liittymää myynnissä. Ei ketään toisten liittymät kiinnosta. On minullakin sellainen liittymä käytössä, jonka myynti lopetettiin jo kauan sitten.

Sama täällä.

Vierailija
29/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin liittymä ilman nettiä on Elisa Tarkka Puhe. Liittymä maksaa 7,90€ kuukaudessa ja sen avausmaksu on 4,90€. Puheluiden ja tekstiviestien hinta on 0,069€.

Pistäppä linkki kyseiseen liittymään, jos kykenet.

Miksi et itse etsi?

t. eri

Vierailija
30/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuokaan kovin halpa ole. 8 euroa kuussa tyhjästä.

Ei tyhjästä, vaan siitä, että liittymä on käytössä eikä tarvitse muistella, että milloinkas sitä pitääkään laittaa lisää saldoa. 

Vierailija
31/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin suuttunut Elisaan, että en haluaisi enää koskaan olla Elisan asiakas. Mutta kun ei ole voimassa olevaa henkkaria, en tiedä pystynkö vaihtamaan toiseen operaattoriin.

Pystyt. Vaikka heti. Puhelimessa tunnistautuminen riittää. Prepaidin taas voit tilata netistä tai ostaa vaikka ärrältä.

Vierailija
32/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyt. Sen kun tilaat netistä liittymän. Nettipankkitunnukset sinulla oletettavasti on. 

Vierailija
33/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse etsi?

t. eri

En ole tuo joka linkkiä kyseli, mutta enpä minäkään löytänyt tuohon hintaan liittymää elisalta.

Vierailija
34/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyt. Vaikka heti. Puhelimessa tunnistautuminen riittää. Prepaidin taas voit tilata netistä tai ostaa vaikka ärrältä.

Myös laskutettavan liittymän voi tilata netistä. Ei vaadi kuin pankkitunnukset tunnistautumista varten. 

Vierailija
35/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa vuodessa Telian liittymän hinta 2,90 -> 12,90 euroa pakkonetillä, vaikka ei ole edes älypuhelinta. En monena kuukautena soita edes yhtään puhelua. Harkinnassa siirtyminen prepaidiin.

Vierailija
36/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika nopeasti ovat sen pois myynnistä ottaneet, kun vasta viime kuussa oman liittymäni hankin. Mutta kiva, jos sinä tiedät minua paremmin, että liittymäni on jo vanhentunut :)

Vierailija
37/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid voi olla edullisin vaihtoehto, osaan pitää ladata lisää saldoa vähintään puolen vuoden välein, joihinkin vuoden välein. Minulla on varapuhelimessa vanha prepaid, lataan kerran vuodessa saldoa kympillä, mikä on alin summa, minkä voi laittaa. Tosin monet jutut vaativat, että puhelimessa on saldoa vähintään 20 eurolla.

Niin Moilla, Elisalla, Telia kuin DNA:lla on kympin molemmin puolin maksavia liittymiä, mutta nekin ovat vähäisessä käytössä kalliimpia käyttää kuin prepaid. Prepaidin hankkimisessa on vaan se ongelma, että numero vaihtuu ja sitä ette varmaan halua. Kaikissa on nykyään jonkinmoinen nettikin, yleensä hitain mahdollinen, Moilla taas on rajattu määrä dataa nopeammalla yhteydellä. En usko, että olemassa olevan numeron saisi vaihdettua prepaidiksi.

Vierailija
38/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse etsi?

t. eri

En ole tuo joka linkkiä kyseli, mutta enpä minäkään löytänyt tuohon hintaan liittymää elisalta.

Piti kurkata. Ja tosiaan 12,99/kk ja avaus 6,90.

Vierailija
39/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid-liittymän etu: puhelinmyyjät eivät soittele.

Vierailija
40/81 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä pieni operaattori globetel joka muistaakseni käyttää telian verkkoa.

https://globetel.fi/liittymat/

Tämä on globetelin halvin liittymä ilman nettiä

Puhelut kaikkiin liittymiin

0,059 /min

Viestit kaikkiin liittymiin

0,059 /kpl

Kuukausimaksu

4,90 /kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi