Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaatiokivut vanhemmiten yhtä helv*ttiä

Vierailija
10.06.2022 |

Jos lapsentekoiässä olis ollut samanlaista, olis kyllä jäänyt tekemättä. Kunnon menkkakivuilta tuntuu ja särkylääkettä menee. Olen 43. Muita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Eikö kellään muulla ole?

Vierailija
2/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma että ne oviskipuja? Sukulaisellani kans oli joka kuukausi juuri siihen aikaan kun oletettu ovis kauheat kivut. En tiedä mitä se oli mut pillerit olisi kuulema auttanut siihen vaivaan ... 3 lasta tuli, mutta ei enempää vaikka yrittivät. Itse epäilen että oli se endometrioosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä, pitää ottaa särkylääkettä. Tiedän tasan tarkkaan kummassa munasarjassa tapahtuu. Olen myls 43v. mutta nuo kivut ovat olleet jo vuosia.

Vierailija
4/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma että ne oviskipuja? Sukulaisellani kans oli joka kuukausi juuri siihen aikaan kun oletettu ovis kauheat kivut. En tiedä mitä se oli mut pillerit olisi kuulema auttanut siihen vaivaan ... 3 lasta tuli, mutta ei enempää vaikka yrittivät. Itse epäilen että oli se endometrioosi.

Lisään vielä...olikohan ne jotain hyvänlaatuisia lihaskasvaimia, jotka olisi pienentynyt pilsuja syömällä...en muista niin kauan aikaa siitä.

Vierailija
5/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Riemukasta, kun tasan 40-vuotiaana alkoivat kuin salama kirkkaalta taivaalta sekä helvetilliset PMS-oireet (olin luullut näitä melkein urbaanilegendaksi) että ovulaatiosäryt. 

Vierailija
6/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v olen ja jo vuosia oviskivut ovat olleet kammottavat.

Vierailija
7/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja 43-v olen. Aiemmin ei ole ollut juuri mitään. Puolen vuoden sisällä pahentuneet.

Vierailija
8/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Oon epäillyt munasolun irtoamishäiriötä, mutta voihan se ikäkin olla selittävä tekijä.

Vierailija
9/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälle kolmekymppisenä alkoivat ovis-vaivat. Nuorempana ovis tuli ja meni ilman että selkeästi huomasi. Nyt voi olla tosi kipeä koko alamaha, ummettaa, tuhnuttaa, turvottaa, pierettää...huh huh! Onneksi sitä vastoin menkkakivut ovat helpottaneet selkeästi siihen mitä oli nuorempana.

Vierailija
10/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee jonkun verran, mutta myös kramppeja joihin auttaa vain kunnon jyystö.

Suosittelen sullekin. Seksi vie kivut pois.

Vierailija
11/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko joskus 35-vuotiaana. Siis ihan yhtä pahoja kipuja, turvotusta, heikotusta sun muuta mitä on kuukautistenkin aikana. Jos ovikset ja kuukautiset on yhtä pahat ja vaikuttaa toimintakykyynkin, niin kuinka monta "normaalia" päivää jää kuukaudessa? Menin gynelle, joka määräsi hoidoksi e-pillerit. Näitä nyt syön, vaikka ehkäisyn tarvetta ei ole. En vaan pärjänny noiden kipujen ja olojen kanssa. Hämmästytti kyllä, kun mitään muuta hoitoa ei tarjolla. Kierrukkaa en halua.

N42

Vierailija
12/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alko joskus 35-vuotiaana. Siis ihan yhtä pahoja kipuja, turvotusta, heikotusta sun muuta mitä on kuukautistenkin aikana. Jos ovikset ja kuukautiset on yhtä pahat ja vaikuttaa toimintakykyynkin, niin kuinka monta "normaalia" päivää jää kuukaudessa? Menin gynelle, joka määräsi hoidoksi e-pillerit. Näitä nyt syön, vaikka ehkäisyn tarvetta ei ole. En vaan pärjänny noiden kipujen ja olojen kanssa. Hämmästytti kyllä, kun mitään muuta hoitoa ei tarjolla. Kierrukkaa en halua.

N42

Miksi sulle ei tehty kohdunpoistoa?

Vierailija
13/13 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Miksi sulle ei tehty kohdunpoistoa?

Sehän on iso & vaativa leikkaus, nukutukseenkin liittyy aina riskinsä. Tuskin pelkät ovulaatio- ja kuukautiskivut riittävät syyksi leikkaukseen? Kun kerran on muitakin hoitotapoja, kuten e-pillerit jotka estävät ovulaation.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan