Ahdistaa niin helvetisti tämä paino. Ja mahan koko.
Pituus n 160cm ja painoa ihanat 87-88kg. Tunnen itseni ryhävalaaksi.
Kommentit (60)
Sama juttu minulla. Olen 157cm pitkä ja painan 79kg. Joka päivä ahdistaa oma ylipaino. Minulla on liian hyvä ruokahalu. Onneksi liikun kuitenkin säännöllisesti ja työni on fyysistä.
Menetkö töihin yksityissaastuttimella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto, syömiset kello 11-19. Loppuaika paastoa, vain vettä, kahvia tai sokerittomia juomia. Kyllä lähtee maha ja läskit. Liikuntaa ei tarvitse lisätä jos ei halua.
Paitsi, että mulle kävi niin, että kasvatin huomaamattani ruokamäärää isoksi, ja lihoin takaisin sen mitä alussa laihduin.
En halua kuulostaa armeijan kenttävääpeliltä, mutta se ITSEKURI, ja järkevän kokoiset ruoka-annokset. Järjettömällä syömisellä saa lihotettua itsensä vaikka kuinka isoksi valaaksi.
Liikun melkein joka päivä. Salia, tennistä, kävelyä ja joogaa. Silti paino ei putoa, päinvastoin lisääntyy. En edes mielestäni syö kovin paljon. Maltillisia annoksia.
Jos syöt kello 18 jälkeen, niin kaikki lihottaa. Illalla maltillinen annos on sokeriton juoma.
Huh, minä olen 163 ja 83 ja viimeisillöni raskaana, aina tulee raskauksissa se 25 kiloa lisää, mutta onneksi myös lähtee sen jälkeen. Ei toki ilmaiseksi lähde, töitä siinä joutuu tekemään kyllä. Mutta ihan on kamalaa tämän painon kanssa...
Oon 155,5 cm. Ensin painoin jotain 58kg, sitten 65kg ja koronavuosien jälkeen sitten yhtäkkiä 70kg, ja nyt taas tullut muutama kilo lisää :d ei sitä edes ite tajua kuinka nopee niitä kiloja tulee. Näin on päässyt käymään, koska olen ahdistunut, terveysongelmat ja paniikkikohtaukset, sos. tilanteiden pelko yms. on estäneet kaiken, enkä ole oikeastaan poistunut kotoa ikuisuuteen. Oma ulkonäkö ahdistaa kyllä, muutenkin kun vaan paino ja on aina ahdistanut, ihan sama minkä kokoinen olen ollut
Voisitko mennä keskustelemaan fysioterapeutin kanssa liikunnan aloittamisesta. Hän voi laatia sinulle myös ruokavalioehdotuksia. Kyllä tuosta painosta eroon pääsee. Jostain pitää vain aloittaa. Tsemppiä sulle kesän starttiin!
Niille jotka sanovat, ettei mikään lääke voi lihottaa:
"Osa sekä perinteisistä että toisen polven psykoosilääkkeistä aiheuttaa merkittävää painonnousua. Uuden polven psykoosilääkkeistä klotsapiini ja olantsapiini ovat tässä suhteessa selvästi ongelmallisimmat. --- Psykoosilääkkeiden aiheuttama painonnousu ja siihen liittyvät plasman kolesterolin ja rasvojen pitoisuuden kohoaminen lisäävät pidemmällä aikavälillä myös sydän- ja verisuonisairauksien riskiä. Jos paino kohoaa lääkkeen käytön seurauksena muutamassa viikossa tai kuukaudessa 5–10 % lähtöpainosta, lääkkeen vaihtamisesta toiseen kannattaa aina neuvotella lääkärin kanssa. Aina tämä ei kuitenkaan onnistu siksi, että painonnousua aiheuttava lääke on psykoottisten oireiden kannalta tehokkain lääke."
- Terveyskirjasto
Ja tää vaan yks esimerkki, enpä usko että on ainoa lääke, jonka haittoja on lihomisen todennäköisyys. Omaa kokemusta on, koska vuosia sitten sairastin psykoosin ja maniatilan, söin olantsapiinia reilu puoli vuotta. Lähtöpaino n. 50kg, vuotta myöhemmin melkein 85kg. Varmasti elämänhallinta ei ollut parasta mahdollista vakavan tilan jälkeen, mut takuulla lääkekin vaikutti, koska enpä usko että tuosta noin vaan lihoisi yli 30kg, kun en kuitenkaan syönyt jatkuvasti mitä sattuu. Pituus 163cm, enkä ole päässyt takaisin lähellekään tuota 50 tai edes 60 kg, ja käyttöön jäänyt ketun esitalopraami ei auta asiaa.
Ketogeeninen ruokavalio. Siihen päädyt kuitenkin lopulta ja harmittelet mikset aiemmin kokeillut. Kilot lähtee helposti ja herkullisesti. Tsekkaa vaikka ketopuoli minusta ig:ssä. Kolmessa kuukaudessa mahtavat tulokset
Vierailija kirjoitti:
55v kirjoitti:
Olen 158cm ja painan 61 kg. Tunnen itseni valaaksi. Olen aina ollut hoikka ja lihaksikas. Liikun paljon mutta vatsa on vaan kasvanut, ällöttävä läskimaha. Olen kokeillut pätkäpaastoa joka ei laihuttanut grammaakaan vaan pisti aineenvaihdunnan sekaisin (ummetus). Liikuntaa olen lisännyt. Pakko myöntää että syömällä VÄHÄN laihtuu. Nytkin tekee mieli suklaata ja viiniä..
Et ole tippaakaan lihava, älä viitsi.
No ei varmaan aloittajaan verrattuna, mutta 158-senttiselle ihannepaino on 50 kilon nurkilla, että onhan tuossa siihen suhteutettuna aika paljon ylimääräistä. Ja kommentoija itse myös tuntee olonsa epämukavaksi mikä on myös ihan todellinen tuntemus ja kertoo, että jotain pitäisi tehdä.
On kyllä masentavaa kuinka vähän ihminen oikeastaan saa syödä lihomatta keski-ikäisenä. Pitäisi luopua kaikesta herkuttelusta ja elää niin nuhteessa ja kurissa koko ajan. Kyllähän se ottaa koville ja repsahduksia tulee. Harva selviää ilman ylimääräisiä rasvamakkaroita hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen suunnilleen saman ikäinen kuin sinä, mitat 165/82. Tämän vuoden puolella on lähtenyt kuutisen kiloa, eli lähtöpaino oli suunnilleen sama kuin sinulla.
Minulle kesä on aina helpompaa laihdutusaikaa, on enemmän energiaa tehdä asioita jolloin syöminen ei pyöri niin kovasti mielessä. On myös helpompi lähteä ulos kävelylle kun ei tarvitse ensin pukea päälle viittä toppakerrosta. Jos on oikein kuuma niin ei aina ruoka edes oikein maistu, salaatteja tykkään syödä ja munakkaita olen myös syönyt paljon viime aikoina. Munakkaiden sekaan voi laittaa ihan mitä vaan kaapista löytyy (tomaattia, kevätsipulia, oliiveja, pinaattia yms.) ja yleensä vielä kevennän munakasta lorauksella valkuaismassaa, jota saa valmiina kaupasta.
Tämä on totta. Kuumalla ei ole niin nälkä: yritän nyt skarpata. Painoni ei saisi ainakaan yhtään nousta enää!!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdet 10kg tuli lääkityksen seurauksena ja sitten ollut vaikea saada tilannetta enää hallintaan sen jälkeen
Ap
Just....lääkkeissä ei ole kaloreita, ellei siihen pilleriin ole tungettu kokonaista grillipossua. Kyllä ne kalorit tulee ihan muuta syömällä kuin lääkkeitä.
Alapeukuttajat: Näyttäkää pilleri, jossa on niin paljon kaloreita että se lihottaa!
Jotkin lääkkeet hidastaa aineenvaihduntaa todella paljon. Eli vaikka syö niukasti, paino nousee.
Tämä keskustelu nyt viimeistääm paljasti sen, että nyky-naiset syövät itsensä paksukaisiksi. Lääkkeet eivät ole lihottajana kuin murto-osassa tapauksista. Arvasin, että olette valehdelleet lihoamisen syistä, kiinni jäitte.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin 98 kg, ja pituutta 166 cm. Ei ole helppo saada painoa pois enää keski-ikäisenä. Vuosien yöheräilyt lasten takia + 20 kg, lääkkeet asian korjaamiseen +5kg... Nyt yritän löytää tasapainon ruokamäärissä, jotta paino laskisi. Helppoa olisi ryhtyä kuureille, mutta tutkimusten mukaan laihdutuskuurit lihottaa pidemmän päälle.
Tekisi mieli näyttää tämä miehelle, joka odottaa, että raskausaikana tulleet 22kg olis hävinneet kahdessa kuukaudessa. 16kg kuitenkin pudonnut, niin jäljellä 6kg, mutta ne tarraa juuri tuon unettomuuden ja sitä seuraavan herkuttelun takia hanakasti kiinni. Kun ei myöskään ehdi aamupalaa kahden alle puoltoistavuotiaan kanssa syödä, eikä lounastakaan, niin sitten viimein kun saa puolisen tuntia olla rauhassa, tulee vedettyä kaikki makea naamaan, mitä kotoa löytyy. Jos ehtisikin syödä oikeaa ruokaa, saattaisi olla parempi tilanne.
Joo, muuten ei raskauskilot itseä niin haittaisi, mutta kun pituutta on 172cm ja kiloja 80kg, niin ei haittaisi vaikka lähtisi loppujen 6kg lisäksi toisetkin 6kg. Paino on kuitenkin raskauksien jäljiltä kertynyt vatsaan ja vyötärönympärys on todella iso verrattuna entiseen. Vaikka en yleensä ota nokkiini painokommentteja, korpesi tänään kun torikojun myyjä alkoi mainostaa raskaana oleville tarkoitettua kahvilaa... Teki mieli sanoa, että enpä taida näin pari kuukautta synnytyksestä olla kolmatta pentua pukkaamassa, mutta nielin loukkaantumiseni ja itkin sitten kaikki päivän paskat asiat kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdet 10kg tuli lääkityksen seurauksena ja sitten ollut vaikea saada tilannetta enää hallintaan sen jälkeen
Ap
Just....lääkkeissä ei ole kaloreita, ellei siihen pilleriin ole tungettu kokonaista grillipossua. Kyllä ne kalorit tulee ihan muuta syömällä kuin lääkkeitä.
23 alapeukkua, 4 yläpeukkua, eli on siis pillereitä jotka lihottavat.
Ei kannata stressata painosta, pääasia että on terve ja hyväkuntoinen. Olen vähän ylipainoinen (77kg, 165cm) ja en stressaa. Urheilen päivittäin ja juoksen yli 30 km viikossa, jumppaan, joogaan jne, vain yksi lepopäivä viikossa jolloin en tee mitään.
Vaikka painoa on, niin näytän silti lihaksikkaalta, ryhdikkäältä ja esim vatsa on litteä.
En jaksa alkaa kiduttamaan kehoa laihareilla, koska nyt olen terve, loistokunnossa ja kaikinpuolin reipas ja aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Moniko vielä väittää ettei lääkkeet lihota mutta on lääkkeitä jotka lisäävät ruokahalua. Voisiko vaihtaa lääkettä ja kokeilla jotain toista.
Minulla alkoivat esi vaihdevuodet 45+ jälkeen elikkä estrogeenin laskeminen joka aiheutti kiukkuisuutta, huono unisuutta yms. vaivoja ja ajattelin että selviän niistä mutta vajaa 50v ne pahenivat sietämättömiksi niin oli pakko hakea estrogeeni korvaushoito joka heti auttoi mielialaan ensimmäiseksi niin ettei tullut kamalia raivon puuskia ja siihen päivä kuumiin aaltoihin mutta öisin vieläkin herään hikilammikosta vaikka olen 6v käyttänyt ensin voimakkaita estrogeeni pillereitä ja pari vuotta mietoja laastareita ja aion käyttää mietoja laastareita niin pitkään kun on tarpeen tai muuten pää sekoaa näistä tuskaisista oireista. Nämä lisäävät ruokahaluja mutta ollaan sitten läski enkä välitä muiden mielipiteistä tippaakaan. Ei kukaan tiedä mitä on kamalimmat vaihdevuosi oireet jos eivät ole itse kokeneet. Syöminen joka on ainoa ilo niin vähän lohduttaa sitä olotilaa. Seksi ei kiinnosta ollenkaan muuta kuin lepääminen viileässä tilassa ja mahdollisimman kylmässä niin ettei lämpö yhtään lisää hikoilua.
Hikoilu vaihdevuosioireissa johtuu liian korkeasta kortisolista/adrenaliinista. Stressiä (mielen ja kehon) pitäisi saada alas. Huonolaatuinen ravinto pahentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
23 alapeukkua, 4 yläpeukkua, eli on siis pillereitä jotka lihottavat.
Niin on. Ja luulis kuuluvan ihan yleissivistykseen. Kuinka tyhmän viitit itsestäsi tehdä?
Joo sama, läskiä ja iso maha on, paitsi että olen lisäksi pitkä, eli toodella kookas nainen. Onnistuin pitämään painon kurissa 15-30 vuotiaana, kun söin vain tosi vähän. Mikään liikunta tai järkevät kalorimäärät ei auta, vaan pitää syödä erittäin niukasti. Nyt viimeisen 15 vuoden aikana paino on noussut pikkuhiljaa pari kg vuodessa. Ei kuulosta paljolta, mutta siis lähes 30 kg tullut lisää. Olen lievästi ylipainoinen. Olen syönyt normaalia terveellistä kotiruokaa, tsekannut välillä kalorimäärät esim. 1kk ajan, että pysyy hallinnassa. Järkevä syöminen ei riitä pitämään painoa kurissa, vaan olen päättänyt nyt palata erittäin niukkakaloriseen ruokavalioon, muu ei vain auta. Tämä itseinho on jotain ihan karmeaa. Musta vaan ei ole kehopositiivisuuteen. Mua ei kyllä haittaisi, jos olisi isot reidet ja peppu, mutta iso maha on kyllä aika ruma, eikä vaatteet istu.
Huhhu, itse 178cm ja painoa 69kg ja tunnen itseni ylipainoseks.
t. Mies