Nyt on tilanne se, että ei ole enää varaa käydä töissä bensan järjettömän hinnan johdosta.
Kiitos päättäjät.
Tulevaisuudessa työnteko lienee hyvinvoivan eliitin etuoikeus.
Toinen jäljelle jäävä työntekijäryhmä tulevaisuudessa tulee olemaan lähes orjan asemassa työskentelevät pienituloiset.
Kommentit (56)
Niin osa on luullut, että toimeentulotuen saa täysimääräisenä tilille, ei saa, ensin lasketaan muut tuet ja toimeentulotukea voidaan maksaa puuttuva määrä esim. 10 euroa tai ei ollenkaan. Ja koska lainat ei ole laskuja moni ei saa mitään. Täytyy myös näyttää tiliotteet 3 edeltävältä kuukaudelta ja silloin on saanut käyttää rahaa vain toimeentulotuen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Näistä verovähennyksistä on hyötyä vasta ensi vuonna ja silloinkin hyvin vähän. Siihen mennessä on rahat loppu ja työpaikka mennyt.
Älä jauha paskaa. Olet vaan ruikuttamassa täälläkin,mikset ole töissä!? Itse olen kesälomalla.
Hirtä itsesi luuseri työtön.
Korkki kiinni ja mene suihkuun. Ulkona on kaunis ilma. Saat raitista ilmaa lenkillä. Lähden kohta itse mökilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylän huoltoasemalta loppui bensa ja diesel 2 päivää sitten. Piti käydä 42km päässä tankkaamassa että pääsee taas töihin. Ihan hullua hommaa.
Jokainen valitsee asuinpaikkansa ja kestää sen seuraukset! Maaseudun alasajo alkoi jo 1990-luvulla ja on elänyt pussissa, jos ei ole huomannut sitä. Yhteiskunnan tehtävä ei ole tarjota ilmaista bensaa ja kattavat palvelut jokaiseen perämökkiin. Olen syntyjään syejäkylältä ja aina ihmiset siellä tajunneet sen. Nyt on tämä ruikutuspalsta, joka on varaventtiili ikuisille valittajille!! Ne vielä valittavat, joilla menee hyvin ja oikeasti syrjäytyneet eivät ajele autolla vaan kävelevät.
No mä olen asunut täällä yli 40v ja ei ikinä ennen ole huoltoasemalta loppunut bensa.
Mitä sitten? Nyt loppui. Aika pieniä on murheesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylän huoltoasemalta loppui bensa ja diesel 2 päivää sitten. Piti käydä 42km päässä tankkaamassa että pääsee taas töihin. Ihan hullua hommaa.
Voi voi. Muilla on ilmeisesti varaa ostaa teidän kylän bensaa. Mitä jos muuttaisit paikkakunnalle, jossa on köyhiä? Siellä ei ole bensatankit tyhjillään ja sinäkin saat autosi kulkemaan.
Miten sitä kukaan ostaa kun huoltoasema ei sitä saa toimitusongelmien takia?
Vierailija kirjoitti:
Käytetty mopo kannattaa hankkia ja sillä huristella.
Talvella voi olla aika jännittävää ajaa aamusella maantien vartta mopolla töihin, kun takaa painaa rekkoja nuolemalla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos irtisanot itsesi niin sinulle tulee 3 kuukauden karenssi.
Eikä tule. Se on nykyään 45 päivää. Ja ei ole pakko irtisanoa itseään, jättää vaan menemättä töihin ja saat potkut. Jos kysytään miksi et tullut töihin, sanoo että rahat loppu, ei voinut ostaa bensaa.
Karenssi on 3 kuukautta.
Uudet karenssit koskevat vain työhakemusten tekoa.
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyottomyysturva/karenssi
Jos irtisanoudut työstäsi ilman pätevää syytä, sinut asetetaan karenssiin työsuhteen kestosta riippuen 30 tai 45 päiväksi työsuhteen päättymisestä alkaen. Jos työ olisi kestänyt enintään viisi päivää, karenssi kestää 30 päivää. Jos työ olisi kestänyt yli viisi päivää, karenssi kestää 45 päivää.
Ansiosidonnaisen odottaminen kesti itsellä 6 viikkoa eli se tuohon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Näistä verovähennyksistä on hyötyä vasta ensi vuonna ja silloinkin hyvin vähän. Siihen mennessä on rahat loppu ja työpaikka mennyt.
Älä jauha paskaa. Olet vaan ruikuttamassa täälläkin,mikset ole töissä!? Itse olen kesälomalla.
Korkki kiinni ja mene suihkuun. Ulkona on kaunis ilma. Saat raitista ilmaa lenkillä. Lähden kohta itse mökilleni.
Et sinä minnekään lähde, kun sinulla ei ole varaa bensaan.
- eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Muilla on ilmeisesti varaa ostaa teidän kylän bensaa. Mitä jos muuttaisit paikkakunnalle, jossa on köyhiä? Siellä ei ole bensatankit tyhjillään ja sinäkin saat autosi kulkemaan.
Miten sitä kukaan ostaa kun huoltoasema ei sitä saa toimitusongelmien takia?
Sittenhän ei haittaa, vaikka se maksaisi 10 litra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä minnekään lähde, kun sinulla ei ole varaa bensaan.
- eri vastaaja
Voi voi. Kyllä on ja niin on vielä monella monella muullakin. Olette vaan raukkoja trollaajia täällä. Hyvää viikonloppua silti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen valitsee asuinpaikkansa ja kestää sen seuraukset! Maaseudun alasajo alkoi jo 1990-luvulla ja on elänyt pussissa, jos ei ole huomannut sitä. Yhteiskunnan tehtävä ei ole tarjota ilmaista bensaa ja kattavat palvelut jokaiseen perämökkiin. Olen syntyjään syejäkylältä ja aina ihmiset siellä tajunneet sen. Nyt on tämä ruikutuspalsta, joka on varaventtiili ikuisille valittajille!! Ne vielä valittavat, joilla menee hyvin ja oikeasti syrjäytyneet eivät ajele autolla vaan kävelevät.
Mikä sitten ON yhteiskunnan tehtävä, jos ei palvelujen tarjoaminen kansalaisille?
Taidat olla joku poliitikko, kansanedustaja tai ministeri joka ei ymmärrä mitä varten on siellä päättämässä asioista!!!
Vierailija kirjoitti:
Työmatkavähennyksen saisi verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule. Se on nykyään 45 päivää. Ja ei ole pakko irtisanoa itseään, jättää vaan menemättä töihin ja saat potkut. Jos kysytään miksi et tullut töihin, sanoo että rahat loppu, ei voinut ostaa bensaa.
Karenssi on 3 kuukautta.
Uudet karenssit koskevat vain työhakemusten tekoa.
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyottomyysturva/karenssi
Jos irtisanoudut työstäsi ilman pätevää syytä, sinut asetetaan karenssiin työsuhteen kestosta riippuen 30 tai 45 päiväksi työsuhteen päättymisestä alkaen. Jos työ olisi kestänyt enintään viisi päivää, karenssi kestää 30 päivää. Jos työ olisi kestänyt yli viisi päivää, karenssi kestää 45 päivää.Ansiosidonnaisen odottaminen kesti itsellä 6 viikkoa eli se tuohon lisäksi.
Minulla kesti viikon kun oli rahat tilillä hakemuksesta. Toki ei sitä hakemusta heti voi laittaa, mutta lopputilin jälkeen kyllä saa loput palkat sekä kertyneet lomat rahana. Mulle tuli useita tonneja. En kyllä itse irtisanoutunut, vaan oli yt. Ja karenssin ajaltakin voi saada tt tukea, jos tili nollilla.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka Norjassa on n. 5700e/kk. Bensa on edullisempaa kuin Suomessa jossa keskipalkka on 2928e/kk. Missä meni mönkään?
No siinä, että että ne öljyvarannot sijaitsevat Norjan alueella, eikä Suomen.
Matkakulut vähennetään ansiotuloista, ei suoraan veroista. Matkakulut pienentävät verotettavan ansiotulon määrää. Vähennystä ei siis tehdä suoraan veroista. Jos vähennettäviä matkakuluja on esimerkiksi 4 400 euroa, vaikutus verojesi määrään ei ole yhtä suuri. Ainoastaan verotettavan tulon määrä pienenee matkakuluvähennyksen verran. Vaikutuksen voit arvioida kertomalla matkakuluvähennyksen eli omavastuun jälkeen jäljelle jäävän määrän omalla lisäveroprosentillasi.
Lähde: Verohallinto
Miten jollain voi olla niin pitkä työmatka että menee yli 50 päivässä työmatkoihin... nykyselläkin bensan hinnalla se tekis yli 10 litraa suunta, eli pahasimmalakin tupruttajalla yli 100km suunta? Ennemmin sun kannattais ton työmatkan pituuden takia työpaikkaa vaihtaa...
Eikö me sovittu ettei näistä hinnoista valiteta kun kerran haluamme moraalisesti tuomita Venäjän toimet? Se muiden auttaminen on konkreettisesti juuri tätä eikä vain Ukrainan lipun lisäämistä profiilikuvaan.