Nyt on tilanne se, että ei ole enää varaa käydä töissä bensan järjettömän hinnan johdosta.
Kiitos päättäjät.
Tulevaisuudessa työnteko lienee hyvinvoivan eliitin etuoikeus.
Toinen jäljelle jäävä työntekijäryhmä tulevaisuudessa tulee olemaan lähes orjan asemassa työskentelevät pienituloiset.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos irtisanot itsesi niin sinulle tulee 3 kuukauden karenssi.
Eikä tule. Se on nykyään 45 päivää. Ja ei ole pakko irtisanoa itseään, jättää vaan menemättä töihin ja saat potkut. Jos kysytään miksi et tullut töihin, sanoo että rahat loppu, ei voinut ostaa bensaa.
Karenssi on 3 kuukautta.
Uudet karenssit koskevat vain työhakemusten tekoa.
Meidän kylän huoltoasemalta loppui bensa ja diesel 2 päivää sitten. Piti käydä 42km päässä tankkaamassa että pääsee taas töihin. Ihan hullua hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Nostettiin korvattavan matkan määrää... eli työmatkakorvausta saa vasta entistä pidemmästä työmatkasta...
Hieman nousi myös kilometrikorvaus. Ei kaikki tee vakiomatkaa vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Saat työmatkavähennykset työmatkoista.Siinäkin nostetettiin korvattavan matkan määrää.
Tahvo ei taida tietää miten verovähennys toimii? Käytännössä verovähennyksen kautta saat vain pienen osan takaisin siitä summasta, mitä bensan hinnannousu on. Ja mitä pienituloisempi olet, sitä vähemmän käytännössä siitä saat takaisin verotuksen kautta.
Jos jää työttömäksi niin asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot.
Toimeentulotuessa mikään laina ei ole lasku eikä sitä saa, jos omistaa kesämökin.
Mitä sitten? Näistä verovähennyksistä on hyötyä vasta ensi vuonna ja silloinkin hyvin vähän. Siihen mennessä on rahat loppu ja työpaikka mennyt.
Käytetty mopo kannattaa hankkia ja sillä huristella.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylän huoltoasemalta loppui bensa ja diesel 2 päivää sitten. Piti käydä 42km päässä tankkaamassa että pääsee taas töihin. Ihan hullua hommaa.
Jokainen valitsee asuinpaikkansa ja kestää sen seuraukset! Maaseudun alasajo alkoi jo 1990-luvulla ja on elänyt pussissa, jos ei ole huomannut sitä. Yhteiskunnan tehtävä ei ole tarjota ilmaista bensaa ja kattavat palvelut jokaiseen perämökkiin. Olen syntyjään syejäkylältä ja aina ihmiset siellä tajunneet sen. Nyt on tämä ruikutuspalsta, joka on varaventtiili ikuisille valittajille!! Ne vielä valittavat, joilla menee hyvin ja oikeasti syrjäytyneet eivät ajele autolla vaan kävelevät.
Vierailija kirjoitti:
Jos jää työttömäksi niin asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot.
Toimeentulotuessa mikään laina ei ole lasku eikä sitä saa, jos omistaa kesämökin.
Tuttu perhe, missä molemmat vanhemmat työttömiä eivät saaneet toimeentulotukea, koska olivat perineet sähköttömän kuivan maan mökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule. Se on nykyään 45 päivää. Ja ei ole pakko irtisanoa itseään, jättää vaan menemättä töihin ja saat potkut. Jos kysytään miksi et tullut töihin, sanoo että rahat loppu, ei voinut ostaa bensaa.
Karenssi on 3 kuukautta.
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyottomyysturva/karenssi
Jos irtisanoudut työstäsi ilman pätevää syytä, sinut asetetaan karenssiin työsuhteen kestosta riippuen 30 tai 45 päiväksi työsuhteen päättymisestä alkaen. Jos työ olisi kestänyt enintään viisi päivää, karenssi kestää 30 päivää. Jos työ olisi kestänyt yli viisi päivää, karenssi kestää 45 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Näistä verovähennyksistä on hyötyä vasta ensi vuonna ja silloinkin hyvin vähän. Siihen mennessä on rahat loppu ja työpaikka mennyt.
Älä jauha paskaa. Olet vaan ruikuttamassa täälläkin,mikset ole töissä!? Itse olen kesälomalla.
Mikset kouluttaudu paremmalle alalle, niin ei tarvitse itkeä parin euron perään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen valitsee asuinpaikkansa ja kestää sen seuraukset! Maaseudun alasajo alkoi jo 1990-luvulla ja on elänyt pussissa, jos ei ole huomannut sitä. Yhteiskunnan tehtävä ei ole tarjota ilmaista bensaa ja kattavat palvelut jokaiseen perämökkiin. Olen syntyjään syejäkylältä ja aina ihmiset siellä tajunneet sen. Nyt on tämä ruikutuspalsta, joka on varaventtiili ikuisille valittajille!! Ne vielä valittavat, joilla menee hyvin ja oikeasti syrjäytyneet eivät ajele autolla vaan kävelevät.
No mä olen asunut täällä yli 40v ja ei ikinä ennen ole huoltoasemalta loppunut bensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssi on 3 kuukautta.
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyottomyysturva/karenssi
Jos irtisanoudut työstäsi ilman pätevää syytä, sinut asetetaan karenssiin työsuhteen kestosta riippuen 30 tai 45 päiväksi työsuhteen päättymisestä alkaen. Jos työ olisi kestänyt enintään viisi päivää, karenssi kestää 30 päivää. Jos työ olisi kestänyt yli viisi päivää, karenssi kestää 45 päivää.
Ei ne ruikuttajat oikeasti irtisanoudu. Pitää vaan jauhaa paskaa tällä palstalla ja haukkua hallitusta. Täällä on sitä tekemässä vakioporukka. Tuskin edes ovat töissäkään missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Olet vaan ruikuttamassa täälläkin,mikset ole töissä!? Itse olen kesälomalla.
Hirtä itsesi luuseri työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen asunut täällä yli 40v ja ei ikinä ennen ole huoltoasemalta loppunut bensa.
No nyt oli!!Soita bensafirmaan ja valita sinne! Ei valtion tai kunnan tehtävä ole toimittaa sulle bensaa kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Muilla on ilmeisesti varaa ostaa teidän kylän bensaa. Mitä jos muuttaisit paikkakunnalle, jossa on köyhiä? Siellä ei ole bensatankit tyhjillään ja sinäkin saat autosi kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Saat työmatkavähennykset työmatkoista.Siinäkin nostetettiin korvattavan matkan määrää.
Eli käytännössä tarkoittaa sitä, että veroprosentti pienenee jollain prosenttiyksikön murto-osalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Muilla on ilmeisesti varaa ostaa teidän kylän bensaa. Mitä jos muuttaisit paikkakunnalle, jossa on köyhiä? Siellä ei ole bensatankit tyhjillään ja sinäkin saat autosi kulkemaan.
Vttu mikä idiootti.
Nostettiin korvattavan matkan määrää... eli työmatkakorvausta saa vasta entistä pidemmästä työmatkasta...