Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nollatoleranssi seksuaaliselle häirinnälle

Vierailija
10.06.2022 |

Olin äitini (vanhan) luona kylässä. Siihen pöllöhti käymään eräs etäinen tuttu, iäkäs ukko. Alkoi sellaista kaksmielistä puhetta äidilleni. Millainen seksielämä, tunki viereen istumaan jne. Äitini on sitä tyyliä että kenellekään ei sovi sanoa pahasti (jälkikäteen kyllä nuristaan. ). Suutuin ja sanoin ukolle että lähtee välittömästi jne. Olinko ylireagoiva? Varmaan jotkut lapsuuden traumat nousivat pintaan. Huoh.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk

Vierailija
2/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pidit äitisi puolta, jos ei itse osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että pidit äitisi puolta, jos ei itse osaa.

Niinpä. Sanoin että noin et käyttäydy äitiäni kohtaan ja että lähde pois. Olin jopa itkuinen. Äitini vain hyssytteli, että mikä mulle nyt tuli jne. Syynä se, että kenellekään ei voi sanoa rumasti. Olin teini, kun naapurin ukko harrasti samaa. Kukaan ei puolustanut minua, kun vaakalaudalla oli naapurisopu.

Vierailija
4/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nollatoleranssia. Mitä se tarkoittaa? Joitakin asia ei hyväksytä vaiko onko kyse kuka tekee

Vierailija
5/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nollatoleranssia. Mitä se tarkoittaa? Joitakin asia ei hyväksytä vaiko onko kyse kuka tekee

Ehkä otsikoin väärin. Piti vain johonkin avautua, kun hermostuin niin täysin tuosta tilanteesta. Ap

Vierailija
6/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisteilla on aina vaikeaa tämän kysymyksen kanssa kun eivät ymmärrä normaalien vuorovaikutusta ja ihmisten toisilleen lähettämiä sanattomia viestejä.

Vierailija
7/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vanhat ukot on niin oksettavia puhuessaan pikkutuhmia. Luulevat vielä itsestään vaikka mitä adonista. Heti näille kova ärähdys ja sormella näytettä, että nyt ulos ja hel.....tin äkkiä ennen ku mun pää räjähtää.

Vierailija
8/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä otsikoin väärin. Piti vain johonkin avautua, kun hermostuin niin täysin tuosta tilanteesta. Ap

Otsikoit ihan oikein. Pidit äitisi puolta. Nyt opettelet pitämään myös omia puoliasi!

Vierailija
9/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikoit ihan oikein. Pidit äitisi puolta. Nyt opettelet pitämään myös omia puoliasi!

Totta. Aina epäröin teinkö oikein. Nytkin kuulemma turhasta huusin. Ainahan näitä on saanut kuulla jne. Olisin itse toivonut nuorena, että joku olisi puolustanut ja huutanut. Ap

Vierailija
10/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet rajat, opettele pitämään niistä kiinni!

Sinulla on siihen oikeus ja velvollisuus omaa itseäsi kohtaan, älä pyytele anteeksi.

Äitisi ei ole ilmeisesti koskaan oppinut niitä, ja sinä joltakin osin myötäilet häntä.

Muista että sinua tai äitiäsi tai ketään, yhtään ketään ei saa kohdella niin, ja itseään ja toista on lupa puolustaa!

Vierailija
11/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveet rajat, opettele pitämään niistä kiinni!

Sinulla on siihen oikeus ja velvollisuus omaa itseäsi kohtaan, älä pyytele anteeksi.

Äitisi ei ole ilmeisesti koskaan oppinut niitä, ja sinä joltakin osin myötäilet häntä.

Muista että sinua tai äitiäsi tai ketään, yhtään ketään ei saa kohdella niin, ja itseään ja toista on lupa puolustaa!

Niin. Äitini ei ole oppinut niin tekemään. Vetoaa siihen, että ainahan näitä on ollut (häiritsijöitä jne. Ei niitä olisi vaivaksi asti ollut jos touhulle olisi jämäkästi laitettu stoppi. Luultavasti toikin ukko olisi poikennut paikalle toistekin häiriköimään jos hänelle ei tehty selväksi, että on väärin.

Vierailija
12/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikoja kirjoitti:

Musta vanhat ukot on niin oksettavia puhuessaan pikkutuhmia. Luulevat vielä itsestään vaikka mitä adonista. Heti näille kova ärähdys ja sormella näytettä, että nyt ulos ja hel.....tin äkkiä ennen ku mun pää räjähtää.

Kyllähän palstalla anonyymisti ollaan niin kovia ja rohkeita, mutta tositilanteessa saada sanaa suusta.

Vierailija
13/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen ei riehu omien kuvitelmiensa johdosta.

Vierailija
14/15 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Aina epäröin teinkö oikein. Nytkin kuulemma turhasta huusin. Ainahan näitä on saanut kuulla jne. Olisin itse toivonut nuorena, että joku olisi puolustanut ja huutanut. Ap

Niin, aina niitä on saanut kuulla - mutta ei olisi pitänyt.

Joillain keski-ikäisillä ja vanhemmilla ukoilla on vieläkin kuvitelma että eletään jossain menneessä ja saavat vaikka kouria naisia koska "niin on ennenkin tehty". En rupea tuollaista katselemaan sen varjolla että sen on joskus annettu vain tapahtua ja olen tuollaisille idiooteille asiasta huutanut. Ei tuntunut kunnolla menevän jakeluun mutta ainakin yllättyivät, eli ilmeisesti kukaan ei ole aiemmin sanonut mitään.

Vierailija
15/15 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisteilla on aina vaikeaa tämän kysymyksen kanssa kun eivät ymmärrä normaalien vuorovaikutusta ja ihmisten toisilleen lähettämiä sanattomia viestejä.

Miksi sä opetat meitä autisteista?