Vieläkö joku kehtaa käyttää Thermacelliä tai muita hyönteisentappolaitteita?
Kommentit (425)
Hyttysiltä suojaudutaan vaatteilla, ei hermomyrkyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, en ole koskaan käyttänyt, enkä tule käyttämään. Ainoa poikkeus on mahdollisuus siitä, että hyttyset rupeavat levittämään Suomessa jotain vaarallista tautia. Tällöin päivitän tilanteen.
Vain todelliset itsekäät ja välinpitämättömät tomppelit käyttävät laitteita nykyisellään kuten saamme tästäkin ketjusta havaita. Minä, minä, minä, minä, minä, minä.
Mun itsekäs lapseni on niin allerginen hyttysen pistoille, että on joutunut sairaalaan muutaman kerran niiden pistettyä kotipihassa. Mutta thermacell mahdollistaa hänenkin ulkona olemistaan. Onneksi on moinen laite.
Niitä on muitakin suojautumiskeinoja kuin kaikkien lähiympäristön hyönteisten tappaminen.
Ja noin hankalassa allergiassa yleensä myös siedätyhoito on tarpeellinen.Tiedätkö miten monta hyttyslajia Suomessa on? On mahdoton siedättää jokaisen syljelle plus muille pistäville olennoille. Hän on saanut kyllä siedätyshoitoa elämässään, muttei ainakaan nykytiedolla ymmärtääkseni voida siedättää hyttysille. Kerro ihmeessä jos tiedät asiasta kuitenkin enemmän?
MINÄMINÄMINÄ
Tutun vauva sai oudon oksentelukohtauksen kun olivat iltaa istuneet tuttujen luona, jossa käytössä Thermacell.
Sääsket kupanneet, paarmat purreet, hirvikärpäset nipistelleet, kaksi kertaa ampianen pistänyt niin, että olen joutunut olemaan töistä pois, puutiainen pisänyt ja tartuttanut borrelioosin.
Siis kyllä, kyllä kehtaan tappaa mahdollisimman monta hyönteistä lähipiiristäni. Teen sen antaumuksella, olen hankkimassa alan joukkotuhoaseen.
Meillä oli pusikoitunut, metsäinen, varjoinen ja itikkainen mökkitontti, josta kaadoimme lehtipuut. Johan aurinko ja tuuli pääsivät vaikuttamaan ja niin hävisivät itikatkin. Ennen hyödytön terassi muuttuikin käyttökelpoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että Thermacell ei ole ollenkaan pahin myrkyttäjä meidän luonnossa. Ilman sitä kuitenkin ois moni kesäilta pilalla. Eli vastaus, niin kauan kuin muualla maailmassa kehdataan saastuttaa nykyiseen malliin käytän Thermacellia surutta ja ilman huonoa omaatuntoa.
Thermacell aiheuttaa kaikille hyönteisille kuolemaan johtavan hermovaurion.
Lähde tälle ois kiva :)
Ei siis mihinkään, missä todetaan että ko. vaikutusaine tappaa hyönteisiä kun saavat sitä suoraan. Lähde väitteelleesi, että juurikin Thermacell:n käyttö tappaa kaikki hyönteiset. Löytyisikö?
Vierailija kirjoitti:
Tutun vauva sai oudon oksentelukohtauksen kun olivat iltaa istuneet tuttujen luona, jossa käytössä Thermacell.
Tiedätkö mitä vauva söi illan aikana? Tai joi? Konttasiko nurmikolla? Söikö jäniksenpapanoita tai linnunp.... Oliko vanhemmat selvinpäin? Oliko vauva niin lähellä laitetta, että hengitti haihtumistuotteita?
Huomaatkos, että kommenttisi ei kerro mitään muuta kuin sen, että tuttusi oli käynyt kylässä, ja sen jälkeen vauvalle tuli paha olo.
Aina on termacelli päällä. Ei kiinnosta mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
"ULKOILUVÄLINELIIKE Partioaitta on vetänyt suositun Thermacell-hyttyskarkottimen pois myynnistä. Asiasta kertoo IS:lle Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth.
Partioaitan päätöksestä uutisoi ensimmäisenä Yle.
Jos se vaikuttaa luonnon monimuotoisuuteen negatiivisesti, niin se on yksinkertainen päätös. Kuuntelemme tarkkaan asiakkaitamme. He ovat hyvin valveutuneita ja auttavat meitä tänä päivänä näissä asioissa, Ehrnroot perustelee yhtiön päätöstä."
Ja todellinen syy taitaa olla se, että retkeilyyn uusheränneet maailmanparantajat olisivat woke-hengessä masinoineet boikottikampanjan jos ei ois lähtenyt myynnistä. Taitaa asiakaskunta koostua partioaitallakin nykyään aika lailla "valveutuneista" asiakkaista, jotka nostavat mellakan asiasta kuin asiasta, vaikka eivät olisi muuta kuin nähneet yhden lyhyen lehtijutun jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin koira oli oksennellut sen kerran, kun he käyttivät ko. laitetta. Älytön keksintö.
Mun koirat on ihan hengissä vaikka ovat olleet jo pari kesää iltaisin Thermacellin läheisyydessä. Oksentelua toki on näilläkin aika ajoin, mutta yhtään kertaa en muista että ois ollut mitenkään Thermacellin käytön aikoihin. Eli pointtina se, että syy voi myös olla ihan joku muu koiran oksentelulle.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, en ole koskaan käyttänyt, enkä tule käyttämään. Ainoa poikkeus on mahdollisuus siitä, että hyttyset rupeavat levittämään Suomessa jotain vaarallista tautia. Tällöin päivitän tilanteen.
Vain todelliset itsekäät ja välinpitämättömät tomppelit käyttävät laitteita nykyisellään kuten saamme tästäkin ketjusta havaita. Minä, minä, minä, minä, minä, minä.
Vähän asian vierestä, mutta....
Eikös sekin ole itsekästä, jos päivität tilanteen jonkin taudin takia, suojellaksesi itseäsi? :)
Jos nimittelet eri mieltä kanssasi olevia tomppeliksi, niin herää kysymys, että kenen päässä se minä minä minä pyöriikään? Vähän niinku asettaudut paremman mielipiteesi takia muiden yläpuolelle. Ja kyllä, se on ihan vain mielipide, koska epäilen vahvasti, että olisit ihan tutkinut aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan sitten, että jos sääski imee vertasi niin et missään nimessä tapa sitä, ethän voi määritellä, että sääski olisi jotenkin vähempiarvoinen kuin kala!
Ennenkin on pärjätty ilman, eikä ole kesäilta ollut pilalla hyttysten vuoksi. Tuollainen myrkyttää koko ympäristön ja on varmasti haitallinen ihmisillekin. Nyt katse pois omasta navasta ja turhasta mukavuudenhalusta.
Totta h*lvetissä käytän kun vihdoinkin on keksitty laite/mömmö, jonka ansiosta voin istuskella saunan terassilla.
Kehtaan myös tuhota ..hm..no muitakin kiusankappaleita, jotka aiheuttavat ongelmia.
Ihan vähän, siis ihan oikeasti ihan vähän kun vaivautuu etsimään, niin aukeaa tässäkin asiassa paremmin että mistä on kyse.
Oikein käytettynä, siellä missä pitääkin, kyseinen laite on turvallinen. Höyryä ei pidä hengitellä ihmisten, eikä kotieläinten. Tyynyt talteen. Ei sisätiloihin. Mitään näyttöä mistään haitoista oikein käytettynä ei ole.
Mutta kun nyt on tullut luettua yksi ainoa artikkeli aiheesta, niin kyllähän sitä tietää kaiken mitä tarvii. Eikös niin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pusikoitunut, metsäinen, varjoinen ja itikkainen mökkitontti, josta kaadoimme lehtipuut. Johan aurinko ja tuuli pääsivät vaikuttamaan ja niin hävisivät itikatkin. Ennen hyödytön terassi muuttuikin käyttökelpoiseksi.
Tästä sitten tykätään vaikka on tuhottu monen ötökän olinpaikka oman mukavuudenhalun tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä sitten tykätään vaikka on tuhottu monen ötökän olinpaikka oman mukavuudenhalun tieltä.
Miten se on tuhottu?
Kauhean söpöä keskenkasvuisten ituhippien vinkumista
Kaverin koira oli oksennellut sen kerran, kun he käyttivät ko. laitetta. Älytön keksintö.