Miehen exää harmittaa, kun teemme lasten kanssa rahaa vaativia asioita
Olemme muun muassa reissanneet, mutta minä maksan suurimman osan. Kävisinhän ilman heitäkin ja tuloni ovat miehen tuloja paremmat. Mies saa silti koko ajan kuulla, kuinka pitäisi elatusmaksua nostaa, jos kerran on varaa mällätä. Jätänkö heidät seuraavan kerran reissusta, vai mitä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei kannata seurustella henkilön kanssa jolla on lapsia.
En sanoisi ihan noin, mutta on hyväksyttävä tosiasia, ettei ole ikinä ensisijaisena. Kun on omia lapsia, kuvio on helpompi ymmärtää ja hyväksyä, kun itselläänkin on se joku kaikista tärkein.
Tietysti myös riippuu vanhemman kypsyydestä. Joillain tuntuu oman lapsen miellyttäminen menevän turhankin herkästi aina edelle, mikä ei ole välttämättä lapsenkaan etu.
Toisilla taas on eron jälkeen liiallista kiintymystä lapsiin, eivätkä pysty aidosti ottamaan muita lähelle tai ajattelemaan muiden tunteita kuin omiaan. Minulla oli lievästi tätä ja kamppailin sen kanssa, että annan isän toimia eri tavalla kuin minä ja lapsille tilaa ja vapautta sopeutua myös isällään. Etten udellut liikaa tai ohjeistanut isää.
Nykyään ehkä puolustan lapsiani ehkä liian herkästi muille, vaikka itse kyllä olen heitä kohtaan tiukkana tärkeissä asioissa. Joo, en suosittele lapsellisia ihmisiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen ex valittaa kun matkustelemme vain yhteisten lasten kanssa ulkomailla emmekö ota heidän lapsiaan mukaan, no ei ole varaa.
Ihan aiheesta miehesi ex-vaimo valittaa, jos oikeasti miehelläsi on varaa viedä vain osa lapsistaan ulkomaille. Asia on eri, mikäli sinä yksin maksat omien lastesi kaikki matkakulutkulut ja miehesi maksaa vain oman osuutensa matkan kustannuksista.
No tätä mietin myös, että tuleeko sitten entistä enemmän sanomista, jos kuitenkin mies tulee mukaamme. Sitten luultavasti syytetään siitä, ettei omista lapsista välitä vaan uusi perhe menee edelle. Meillä ei yhteisiä ole, mutta lapseni ovat aika pienestä asti kasvaneet mieheni kanssa ja perhedynamiikka toimii siltä osin. Sen puolesta ei siis ole tarvetta häntä jättää matkasta.
Vaikka tämä on oma valintani, niin tilanne ei todellakaan ole. AP