Miehen exää harmittaa, kun teemme lasten kanssa rahaa vaativia asioita
Olemme muun muassa reissanneet, mutta minä maksan suurimman osan. Kävisinhän ilman heitäkin ja tuloni ovat miehen tuloja paremmat. Mies saa silti koko ajan kuulla, kuinka pitäisi elatusmaksua nostaa, jos kerran on varaa mällätä. Jätänkö heidät seuraavan kerran reissusta, vai mitä?
Kommentit (24)
Siitä vaan exä lastenedusvalvojalle pyytämään että katsoo onko ne miehen tulot nousseet.
Kikkelis kokkelis nyt matkustelu sitten seis!
Ebsijsi vöyhkäät koronasta ja vihreistä arvoista. Nyt sitten saastutat ympäristöä ja tartutat kaikenmaailman tauteja toisiin.
Muut äidit olisivat iloisia siitä, kun lapsi pääsee matkustelemaan. On oikeasti tosia anteliasta, että sinä ap maksat puolisosi lapsen kuluja. Ei monikaan nainen siihen suostuisi.
Seuraavan kerran kun ex kitisee, lyö käteen lasku josta selviää kuinka paljon olet kustantanut lasten, jotka eivät ole sinun, kuluja omasta pussistasi vaikkei sinulla ole siihen edes mitään velvollisuutta.
Miksi sinun pitää kustantaa miehen lasten kuluja?
Jätätte lapset seuraavan kerran reissusta ja exälle sanotte syyksi että ei tule tarvetta tarkistaa elatusmaksuja. Vaan mahtaako ex ymmärtää jatkossa pitää suunsa kiinni ja iloita reissusta lastensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää kustantaa miehen lasten kuluja?
Vrt. pitää ja haluaa.
Ex ei taidakaan tietää että miehen sijaan sinä olet maksaja, tämä pääteltävissä jo ihan siitä että vinkuu elareiden nostamisesta.
Tosi ystävällistä sinulta maksaa lasten kuluja. Eksänä pitäisin kyllä suutani soukeammalla ja olisin kiitollinen siitä että lasten kuluja on kolmaskin ihminen maksamassa. Toki eksänä sitten varmaan teettäisin sen elatusmaksutarkistuksen, jos epäilisin että lasten isän tulot ovat nousseet.
Niinpä. Meillä mies ihan irse ostaa välillä lapsille jotain kallista, mutta seuraavassa hetkessä joutuu sanomaan lapsille, ettei voi jotain tehdä, koska ei ole rahaa.
Kyllä hänellä rahaa on, mutta eksälle ei sitä voi näyttää.
Ex ei usko, että minä maksan. Olen maksanut kesälomareissulla siis esim. koko mökin vuokran, matkailuauton, tulevalla reissulla maksan koko airbnb-asunnon ja pienempinä juttuuni keilatessa koko radan, ravintolassa ruoat yms. Mies säästää näitä reissuja varten ja sitten ne säästöt pitäisi toimittaa exälle ja jättää kuulemma lapset pois matkasta. Kyllästyttää. No, alkaa meidän nuorten mieltymykset ollakin niin erilaisia, että varmaan yhteiset reissut jääkin ihan pian. T: AP
Vierailija kirjoitti:
Ex ei usko, että minä maksan. Olen maksanut kesälomareissulla siis esim. koko mökin vuokran, matkailuauton, tulevalla reissulla maksan koko airbnb-asunnon ja pienempinä juttuuni keilatessa koko radan, ravintolassa ruoat yms. Mies säästää näitä reissuja varten ja sitten ne säästöt pitäisi toimittaa exälle ja jättää kuulemma lapset pois matkasta. Kyllästyttää. No, alkaa meidän nuorten mieltymykset ollakin niin erilaisia, että varmaan yhteiset reissut jääkin ihan pian. T: AP
Käsittämätönstä ajattelua, miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa exälle yhtään mitään siitä/siksi että sinä maksat viulut? Vai onko ajatus että ex maksaa/säästää osaltaan saman verran kuin mies ja vie sitten lapset matkoille näillä rahoilla vai mihin hän miehen säästöjä tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni oli aikanaan oikeudessa elareiden takia. Eksä vetosi siihen, että olimme olleet mm. Keilaamassa yms, ja mies maksanut meidän kaikkien (myös minun lasteni) kulut. Tosiasiassa puolitimme kulut niin, että
Esim. Minä maksoin keilauksen, mies ravintolan. Jouduin toimittamaan oikeuteen tiliotteeni, jossa tämä näkyy. Eksä hävisi oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätönstä ajattelua, miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa exälle yhtään mitään siitä/siksi että sinä maksat viulut? Vai onko ajatus että ex maksaa/säästää osaltaan saman verran kuin mies ja vie sitten lapset matkoille näillä rahoilla vai mihin hän miehen säästöjä tarvitsee?
Itseasiassa hän on itsekin lähdössä lapsen kanssa kaupunkilomalle Eurooppaan. :D AP
Meillä miehen ex valittaa kun matkustelemme vain yhteisten lasten kanssa ulkomailla emmekö ota heidän lapsiaan mukaan, no ei ole varaa.
Ikinä ei kannata seurustella henkilön kanssa jolla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni oli aikanaan oikeudessa elareiden takia. Eksä vetosi siihen, että olimme olleet mm. Keilaamassa yms, ja mies maksanut meidän kaikkien (myös minun lasteni) kulut. Tosiasiassa puolitimme kulut niin, että
Esim. Minä maksoin keilauksen, mies ravintolan. Jouduin toimittamaan oikeuteen tiliotteeni, jossa tämä näkyy. Eksä hävisi oikeudessa.
Uudelleen laskeminen on jotenkin hankala juttu ylipäätään. Me olemme lasteni isän kanssa sopineet yhdessä kohtuullisen summan, jolla lapset voivat elää yhdessä sopimallamme elintasolla. Minä maksan ihan varmasti parempituloisena enemmän, ja se on myös oma valintani. Pärjäisivät vähemmälläkin ja olisin voinut kieltää osan harrastuksista. En haluaisi, että isä maksaa minulle niin paljon, ettei hän saisi säätöön rahaa tai matkustettua omien lastensa kanssa. Varsinkin, kun minulle ne ovat mahdollisia. Ihan hullua olisi sellainen.
Mitä se sinua liikuttaa, mitä ex miehelle valittaa?