Onko teistä ok että aikuiset lapset tulee käymään ilmoittamatta?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti on! Tänne vaan kaikki mun lapseni, ottakoot kaveritkin mukaan!
Eikö sinulla ole omaakin elämää ja aikatauluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin, mutta miten se tähän liittyy? Jos en satu olemaan kotona, niin tulevat sitten toisella kertaa.
Meillä on vanhempieni kanssa väliä kilometri. Vanhemmat pyörähtää meillä tuomassa/hakemassa jotain ja myös me heillä. Yleensä laitetaan WA että toinen on kotona, mutta saa käydä ilmankin. Jos halutaan kahvia, niin kysytään etukäteen, että onko pannu kuumana.
Ei tule ilmoittamatta. Käydessään saattaa myös syödä meidän kanssa niin ilmoittaa jo siksikin että tiedän kysyä syökö ja tehdä silloin ruoan vähän reilummalla kädellä kuin vain kahdelle. Vara-avaimensa on meillä sellaisessa paikassa että saa sen haettua vaikka emme olisikaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin, mutta miten se tähän liittyy? Jos en satu olemaan kotona, niin tulevat sitten toisella kertaa.
Etkö halua tehdä mitään rauhassa tai suunnitellusti? Tai eikö sinulla ole omia ystäviä joita haluat tavata kahden kesken luonasi? Eikö sinulla ole parisuhde-elämää? Ei siis tarvitse kommentoida mutta ihmetyttää vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, on sovittava aika kirjallisesti kaksi viikkoa etukäteen. Myös vierailun päättymisajankohta on tiedettävä. Tarjoan vettä ja näkkileipää kukalliselta lautaselta. Koska olen osani jo hoitanut. Hoitakoot itsensä ja omat lapsensa. Näin olen lapsirakas. Toivon, että minua muistetaan jouluna ja vanhuudessa.
😅😁👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö halua tehdä mitään rauhassa tai suunnitellusti? Tai eikö sinulla ole omia ystäviä joita haluat tavata kahden kesken luonasi? Eikö sinulla ole parisuhde-elämää? Ei siis tarvitse kommentoida mutta ihmetyttää vaan.
En ole tuo jolle kommentoit, mutten ymmärrä miten muut kyläilyt tähän liittyy. Äiti tai isä saattaa hakea jotain ilmoittamatta. Jos meillä on vieraita niin eivät tietenkään jää pyytämättä esim kahville.
Ei ole ok, että tulevat ilmoittamatta. En minäkään niiden kotiin mene. Ja hyvin on pärjätty.
Todellakin on OK. Minulla oli lapsuudenkodin avain loppuun asti eli isäukon kuolemaan asti. En tosin piipahtanut ilmoittamatta, sillä meillä oli muutama sata kilometriä välimatkaa, joten soitin, jos olin menossa käymään. Tai jos en ollut vähään aikaan käynyt, niin jo isäukko soitteli ja kysyi, milloin tulen, kun ei ole näkynyt aikoihin.
Enkä minä mennyt lapsuudenkotiini passattavaksi vieraaksi, vaan leivoin, laitoin ruokaa, siivoilin ja kesällä laitoin pihaa. Viimeisinä aikoina kotipalvelu toi hänelle lämpimän ruuan kerran päivässä. Ei kuulemma oikein maistunut, kun oli niin erilaisia ruokia verrattuna siihen, mihin oli tottunut (äiti oli ollut todellinen mestarikokki!).
Paras kiitos käynnistäni tuli mutkan kautta. Olin viettänyt muutaman talvilomapäivän isäukon luona ja laitellut niitä ruokia, joista tiesin hänen pitävän. Lähtöni jälkeen serkku oli poikennut tervehtimässä enoaan ja isäukko oli kiitellyt kovin, miten mukavalta oli tuntunut juttukaveri ja ennen muuta tutut ruuat.
Kuulostaa kamalalta että vanhemmat saattaisivat tulla ilmoittamatta kylään omilla avaimilla. Ei ikinä.
Enkä halua omilleen muuttaneiden lastenkaan tulevan ilmoittamatta, aina saa tulla, mutta on kohteliasta soittaa etukäteen. Avaimet toki on puolin ja toisin hätätilanteiden varalta.
En kehtaisi itse mennä vanhempien luo ilmoittamatta, ja olen kieltänyt muitakin tulemasta kysymättä kylään. En ole antanut asuntoni avaimiakaan kenellekään muulle.
Kyllä aina olisi hyvä ilmoittaa etukäteen. Ihan riippumatta siitä kenen luo on menossa kylään. Jos paukahtaa ovelle, pitää valmistautua siihen, että toimittaa asiansa ovensuussa (voihan siellä olla vaikka joku ystävä käymässä, juhlat tai sekstailut menossa, eikä kuokkavieraita kaivata). Omilla avaimilla ei tietenkään voi toisen kotiin paukata ilmoittamatta.
Aikuiset lapset voisi miettiä asian toisin päin: saako se äiti paukata milloin vain ilmoittamatta omilla avaimillaan sun kotiin (useinhan vara-avaimet voi olla just vanhempien luona)?
Ainoa poikkeus tähän on, jos on syytä olettaa, että voi olla joku hätä. Esim. vanhempaan ei saada poikkeuksellisen pitkään aikaan yhteyttä, ei avaa ovea jne. Silloinkin pitää ovella huhuilla hetki ennen kuin paukkaa pidemmälle, jos onkin väärä hälytys.
Olen 26-vuotias ja minulla on vanhempieni avain, mutta en mene sinne ilmoittamatta etukäteen tulostani. Nehän voisi olla siellä vaikka paneskelemassa, en ota sitä riskiä, että yllätän ne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja elemme ole kotona, tulkoot omilla avaimilla.
Appivanvemmat SOITTAKOOT ennen TULOAAN!
Mikään ei ärsytä niin pajon, kuin ko. henkilöiden tunketuminen kotiin ovesta, joka ei ole lukossa. Siis, ensin yritetään etuovesta, sitten takapihan terassin ovesta ja loppuhuipennukseksi yritetään tunkea sisään vaikka kodinhoito-ovesta. Huh!
Aina rakas ainokaisemme on tervetullut, yksin, kumppaninsa, kenen kanssa tahansa. Hänellä on avaimet kotiimme. On vain tullut isäänsä ja viihtyy turhan hyvin yksinkin. Ei tule ilmoittamatta. Asunnon ja mökin olemme antaneet käyttöönsä, jos hänellä on ollut tarvetta saada isompi tila käyttöönsä.
Meiltä on niin pitkä matka että varmistan kyllä etukäteen jonkun olevan paikalla. Mutta oikeasti porukat on sen verran kotihiiriä että tämä on käytännössä tarpeetonta.
Mä käyn mun vanhemmillani ilmoittamatta vähintään kerran päivässä viemässä ruokaa tai muuten vaan. Samaa saa mun lapset tehdä. Ei tarvi ilmoittaa.
Tytär asuu 120km päässä, mutta hänellä on mökki asuinpaikkunnallani. Eli tulee joskus yllättäen käymään.
Kaikilla aikuisilla lapsilla on avain ja saavat tulla, kun haluavat. Ja ruokaa ja kahvia saa aina.
ei tietenkään soitan sitten kun tarvitsee roska pussi viedä tai viina kaupassa käydä