Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok että aikuiset lapset tulee käymään ilmoittamatta?

Vierailija
10.06.2022 |

Minusta erikoinen ja hieman epäsopiva tapa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan väleistä muutenkin. Jos vanhemmat hurraa kun lapsi muuttaa vihdoin pois, ei varmaan kaipaa yllätysvierailuja.

Puoliso ajoi yli 1000km yllätyksenä lapsien kanssa vanhemmilleen. Se oli yllätys, eikä potkittu pihalle.

Vierailija
22/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuota tulla mun puolesta mutta en välttämättä ole kotona tai ei ole aikaa.

Juu kyllä meillä lapset käy joskus hakemassa jotain mutta aina edes viesti laitetaan. Ja kesällä me ollaan lähinnä mökillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulee ilmoittamatta, niin voi olla varma, että otamme saman tavan ja menemme lapsillemme ilmoittamatta. Eli eipä käy omilla lapsilla edes mielessä, että eivät soittaisi etukäteen ja varmistaisi, että paikalla ollaan. Miniä ei ole ihan ymmärtänyt, että vaikka olemme kotona, niin meillä ei välttämättä ole aikaa vieraille.

Vierailija
24/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä asuva(2km) kulkee aina ilmoittamatta mikä on ok. Kauempana asuva(500km) ilmoittaa aina kun on tulossa, koska mikäli käy täällä on aina vähintään yhden yön ja yleensä pidempään.

Vierailija
25/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon itse että vanhempani ilmoittavat tulostaan ja samoin toimin itsekin. Toki välimatkaa 300km joten se olisi outoakin pamahtaa paikalle ilmoittamatta.

Vierailija
26/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kenellekään kylään ilman etukäteen ilmoittamista.

Vierailija
27/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso talo ja täällä on tyypeillä huoneensakin ihan ennallaan. Saa tulla ja mennä, jääkaapista saa syödä, kasvimaalta hakea mitä halua ja pyykkinsä pestä jne.

Jos haluavat olla varmoja, että me vanhemmat ollaan paikalla, kannattaa laittaa viestiä.

Nämä ovat vielä sinkkuja ja itsekseen täällä käyvät. Tilanne varmaan muuttuu, jos alkavat seurustella/muuttaa yhteen jne. koska silloin tavallaan heille tulee erilainen "perhekunta" ja haluan että lapsen puoliskokin kokee, että hänellä on selkeät rajat.

Me emme mene lasten luo kutsumatta, lomiensa aikaan yms käyn sovitusti kastelemassa kukat.

Vierailija
28/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä soitan äidilleni, että voisinko tulla tänään käymään. Voisihan olla että hänellä on just muuta menoa eikä olisi edes kotona. Välimatkaa on 7 km. Avain minulla on hänen kotiinsa, mutta soitan ovikelloa aina, avain on hätätapauksia varten.

Vierailija
29/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ok

Vierailija
30/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tulee käymään ilmoittamatta. Onko se teistä ok?

Vierailija
31/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lasteni äiti, aina, yötäpäivää. Aina saavat tulla ja avaimet on heille sitä varten annettu.

Jääkaapista saa ottaa mitä siellä sattuu olemaan mutta jatkuvaa buffet kattausta ei ole.

Ruokailukutsut puolin ja toisin sovitaan ennalta.

Vierailija
32/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mun lapset (tai lapsenlapsetkin kasvettuaan) saavat tulla ilmoittamatta. Tietävät kuitenkin että mulla on jonkin verran menoja enkä ole aina kotona joten usein soittavat ensin. 

Vierailija
33/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Meidän muksuilla on avaimet tänne ja saavat tulla ja lähteä ihan miten huvittaa.

Vierailija
34/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan kunkin elämäntilanteesta sekä lasten iästä.  Lisäksi veikkaan, että ap:n tapauksessa on kyse puolison lapsista eikä omista. Tässä tapauksessa sanoisin, että keskustelua puolison kanssa ja mitä ppäätättekin, kerrotte yhdessä nuorisolle. Seisotte siis kumpikin päätöksen takana. Avaimetkin voi ottaa pois jos asia on oiekasti ongelma.

Muuten hkä juuri kotoa pois muuttaneet nuoret aikuiset on niitä, jotka käyvät helpommin poikkeamassa, syömässä ja juutelemasa. Tai vaan fiilistelemässä lapsuudenkotiaan. Eihän siitä paljoa puhuta mutta koti-ikävä vaivaa montaa itsenäistyvää nuorta. Sama toki toistepäin, vanhemmat kaipaa lapsiaan lähelle.

Vierailija
35/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ok, että tulevat ilmoittamatta - ihan milloin vain saa tulla. Tietävät tosin, että ei olla aina kotona - siltikin saa tulla. Kaikilla lapsillamme on avaimet ja näin se tulee pysymäänkin.

Vierailija
36/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi? Meidän muksuilla on avaimet tänne ja saavat tulla ja lähteä ihan miten huvittaa.

Muksuilla? Muksut on jotain max. 5-vuotiaita. Ilmeisesti sun lapset on kuitenkin aikuisia (ainakin ikänsä puolesta)?

Vierailija
37/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla kolmella aikuisella lapsella on avain, mutta aina ovat laittaneet viestiä, että voisinko tulla käymään. Myös silloin, kun emme itse ole kotona, tulee viesti, että mennään käymään.

Vierailija
38/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat halutessaan tulla ja minä tietysti samalla tavalla mennä ilmoittamatta heidän koteihin. Mutta kohteliaisuussyistä emme tee näin. Ainakin voi tarvittaessa lähettää tekstiviestin.9

Vierailija
39/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on sovittu. Itse saan mennä vanhemmilleni miten huvittaa, ihan ovat itse sen sanoneet. Samoin miesystävä saa mennä äidilleen miten huvittaa. Toki molemmat asutaan sen verran kaukana lapsuudenkodeista, että menosta tulee ilmoitettua ennakkoon (mutta paikalla ei saapumishetkellä välttämättä ole ketään).

Joskus olin yötä vanhemmillani siten etteivät he olleet paikalla, kun oli menoa sillä seudulla.

Vierailija
40/61 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on ihan ok- asuvat samassa kaupungissa. Joskin lähettävät kyllä aina viestin , että tulee käväisemään.

Heidän huusholliin emme mene koskaan kutsumatta. Ollaan niin koti-ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan