Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko outoja paikkoja ja tilanteita missä ennen sai polttaa?

Vierailija
10.06.2022 |

Sellaisia mitkä nykyään tuntuu ihan hullulta. Mainitsen itse tässä alkuun lentokoneen. Ei tulisi tänä päivänä mieleenkään, että olisi luvallista.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2006 kävin vielä esimTeerenpelissä Tampereella syömässä kerrosleivän ja siiderillä. Oli kauhea tupakinsavu.

Vierailija
42/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan vanhemmat polttelivat sisällä autossa, jossa oli lapsia.

Tuo ei 70-luvulla lapsuuttaan eläneitä hätkäytä.

Tupakkan ajateltiin olevan vaarallista vain jos itse polttaa, eikä välttämättä sittenkään.

Isän sylissä kun istui, isällä savusi suupielessä Aroma-sätkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan vanhemmat polttelivat sisällä autossa, jossa oli lapsia.

Tuo ei 70-luvulla lapsuuttaan eläneitä hätkäytä.

Tupakkan ajateltiin olevan vaarallista vain jos itse polttaa, eikä välttämättä sittenkään.

Isän sylissä kun istui, isällä savusi suupielessä Aroma-sätkä.

Lapsuusen aromaterapia 😂

Vierailija
44/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffoissa ja TV-sarjoissakin usein rakastelun jälkeen pariskunta veti tupakkaa sängyssä ja se näytti ihan rentouttavalta.

Vierailija
45/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 2000-luvun alussakin oli joitakin pieniä toimistoja, joissa saatettiin polttaa sisällä.

Olihan se niihin aikoihin vielä tavallaan hauskaa polttaa baarissakin, mutta edes tupakoitsijoilla itsellään ei ole enää ikävä niitä aikoja.

Itselleni ei tulisi enää mieleenkään polttaa edes ulkona.

Jossain vanhoissa rakennuksissa, kuten Pohjois-Suomen Viestipataljoonan esikunnassa, ei ollut juuri muuta ilmastointia kuin avattava ikkuna.

Upseerien toimistot olivat melko savustuspönttöjä.

Palvelin -93.

Vierailija
46/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla, kun kävin kouluhammaslääkärillä, lääkäri poltti suunnilleen koko ajan vastaanottohuoneessa. Olin siis pieni alakoululainen tuolloin.

Vierailija
47/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet, työhuoneet, kokoustilat, työmaaruokalat... 

Vierailija
48/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa, sen ajan Talk showssa haastateltavilla oli mahdollisuus tupakoida ja niin moni poliitikko, muusikko jne. tekikin. Taisi olla musta-valko telkkarin aikaa.

Vierailija
49/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistoissa poltettiin sisällä ja tehdashalleissa 90-luvulla.

Vierailija
50/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset polttivat myös leikkipuistossa. Isänikin antoi tupakka suupielessä mulle keinussa vauhtia, joskus 70-luvun alkupuoliskolla.

Noita näkyi vielä kymmenen vuotta sitten, sen jälkeen en leikkipuistoissa olekaan ollut.

Vierailija
51/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai työpaikalla vaateliikkeen vessassa polttaa. Tai oikeastaan vain toisessa. Sen verran pomot ymmärsi savuttomiakin.

Vierailija
52/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökerhoissa ja pubeissa Englannissa sai polttaa vuoteen 2007, sen jälkeen vasta pystyi haistamaan paikkojen todellisen hajun eli ihmisten hien ja kokolattiamatolle kaatuneen oluen ja siiderin, aikamoinen aromipläjäys.

Vierailija
53/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa 90-luvun alkuvuosina hotellin respaa hoitava henkilö poltti melkein aina palvellessaan asiakkaita. Samassa hotellissa kerrossiivojien esinainen kiersi tarkastamassa huoneet ja tekemässä vuoteiden sijauksen viimeistelyt tupakka palaen. Sitten vain spraypullosta lisää myrkkyä ilmaan, siis ns. ilmanraikastetta.

80-luvun lopussa olin sihteerin töissä asianajajatoimistossa. Asianajaja poltti ihan ketjussa samassa pienessä työhuoneessa, missä minäkin työskentelin. Ei sitä silloin niin ihmetelty, vaikka se ei mukavaa ollutkaan.

Vierailija
54/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luvulla, kun kävin kouluhammaslääkärillä, lääkäri poltti suunnilleen koko ajan vastaanottohuoneessa. Olin siis pieni alakoululainen tuolloin.

50-luvun lopulla syntynyt kaverini kertoo samaa.

Tämä hammaslääkäri poltti vielä sikaria, eikä käyttänyt kumikäsineitä.

Karski ja tyly ukko, kuulemma moni sai hammaslääkäripelon ko. vastaanotolta.

Vierailija
55/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä kävin Saksassa 90-luvun loppupuolella. Oli henkilön huone tupakinsavuinen.

Saksassa pankkivirkailija pössäytti savut baamalleni. Ei ole hirmu kauaa.

Tuo nyt ei ole totta.

Jaa, toinen meistä oli paikalla, sinä et. Visalla nostin käteistä Lyypekissä.

Vierailija
56/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivan hyteissä, busseissa ja pankeissa.Melkein joka paikassa siis. Synnärilläkään ei tuomittu, että äidit lähtivät savuille. 

Vierailija
57/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käänsin isälle sätkiä, eikä oltu mikään sossuperhe vaan vanhemmilla hyvät työt ja oma kerrostaloasunto.  Se oli vaan 80lukua se. 

Vierailija
58/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, osassa Ruotsin laivan hyttejä sai polttaa. Mietikkää mikä tulipaloriski, kun känniset heiluu hytissä tupakan kanssa. Onneksi ei enää saa.

No syttyikö niitä tulipaloja?

Vierailija
59/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, osassa Ruotsin laivan hyttejä sai polttaa. Mietikkää mikä tulipaloriski, kun känniset heiluu hytissä tupakan kanssa. Onneksi ei enää saa.

No syttyikö niitä tulipaloja?

Varmaan oli petivaatteet asbestista 😁

Tupakointi oli hyvin yleinen kiinteistöpalojen syy, vuoteessa tupakoinnista varoiteltiin 80-luvulla.

Vierailija
60/99 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Ennen sai polttaa missä tahansa, paitsi sairaalasängyssä(tästäkään en ole ihan varma).

Sairaaloissa oli ennen tupakkahuoneet. Siellä polttivat niin potilaat kuin henkilökuntakin. Olin nuorena pari kertaa kesätöissä sairaalassa siivoamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan