Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö sellaisia ihmisiä, jotka aina tuntuu onnistuvan kaikessa?

Vierailija
10.06.2022 |

Otsikossa se kysymys tulikin.

Sellaisia ihmisiä, jotka tuntuvat aina olevan oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Joilla ei tunnu juuri olevan epäonnistumisia. Kun todennäköisyydetkin ovat pienet, ne tuntuvat vetävän homman silti aina kotiin tavalla tai toisella. He saavat sen työn minkä haluavat, sen kumppanin itselleen, jonka haluavat, sen asunnon, josta sadat muutkin taistelevat jne. He vain onnistuvat aina kaikessa. Tiedättekö tällaisia ihmisiä ja miten he tuntuvat joka kerta vain onnistuvan? Kyllä olen hieman kateellinen, kun ihmettelen, miten tällainen on mahdollista.

Itsellä tuntuu olevan jokin kirous ja menee aivan päinvastaisesti. Minulla käy niin usein suorastaan käsittämätön epäonni, väärässä paikassa väärään aikaan, ja vaikka kuinka tekisin töitä ja yrittäisin saavuttaa haaveilemani asiat, en tunnu onnistuvan läheskään aina. Olen kyllä joskus onnistunutkin. Mutta harvemmin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini vaikuttaa olevan sellainen tyyppi, mutta tiedän myös, että hän on tehnyt kovan työn ja pyrkinyt määrätietoisesti päämääriään kohti. Nähnyt joissakin asioissa jopa vuosia vaivaa ja kouluttautunut saavuttaakseen sen, mitä on halunnut.

Tunnenkohan saman tyypin? Ihaillen olen seurannut hänen määrätietoista uurastamistaan. Siitä huolimatta hänellä on aikaa ystäville ja läheisille. Ei ole noussut hattuun.

Vierailija
22/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni suosii valmistautunutta. Chance favours the prepared mind.

Kyse on harhasta, että kyse olisi "onnesta". Kyse on siitä, että osa ihmisistä pohtii asioita, opiskelee, valmistautuu erilaisiin skenaarioihin, tekee suunnitelmia, ja ennenkaikkea toteuttaa niitä suunnitelmia.

Itselläkin on kaikenlaista juttua, mitä olen saanut vuosikymmenien aikana tehtyä, ja jos joku sitä katsoisi ulkoa, niin voisi kuvitella, että ne jutut on vaan hyvää säkää. Ei ole. Ne on vuosikymmenien yli olevaa suunnittelua, jossa 10-20 vuodessa saavutetaan jotain.

Vaikka töissä välillä joku ihmettelee, miten osaan jotain ja miten hänkin oppisi. Hänellä työkokemusta 2 vuotta valmistumisen jälkeen tästä alasta, itsellä 25 vuotta. Ainoa vastaus on tehdä se reilu 20 vuotta alan hommia, niin oppii, ja lukea satoja kirjoja aiheesta. Ei siihen ole mitään ohituskaistaa tai oikotietä.

Jos vaan käy töissä aivot narikassa ja lopun aikaa katsoo telkkaa ja juo olutta, niin eihän siinä mitään pahaa ole, mutta ei pidä ihmetellä miksei saavuta asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän. Itse olen aivan päinvastainen. Koko elämäni on vain yhtä tyytymistä. 

Ja kyllä, olen niin hel vetin kateellinen välillä, että itkettää.

Vierailija
24/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu nöyryydestä, ahkeruudesta.  Myös että jättää työasiat työpaikalle enimmäkseen.(

Mikä asunto on niin haluttu, että sadat ihmiset tahtovat...?)

Vierailija
25/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on tällainen ihminen - ainakin kaikkien ulkopuolisten mielestä. On loistavaa uraa, rahaa, taloa, mökkiä, autoa, nimekästä seuraa...

Tosiasiassa epävarma luuseri joka sielunelämältään lapsen tasolla. Sarjapettäjä joka on vieraannuttanut lapsensa ja muutkin liian lähelle näkevät perheenjäsenet. Ainoastaan kulissien taakse pääsemättömät on jätetty ympärille. Läpeensä onneton ihminen.

Vierailija
26/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä jännä, että aina tulee kommentteja näiltä onnistujilta, että "olen tehnyt kaikkeni saavuttamieni asioiden eteen". Ihan kuin epäonnistujat ei olisi tehneet kaikkensa ja silti epäonnistuneet. 

Tämä. Ehkä enemmänkin. Turhaan.

Vierailija
27/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä noita onnekkaita, jotka tuntuvat aina onnistuvan missä tahansa mitä yrittävät. Suurinta osaa en tunne niin läheisesti, että tietäisin koko totuuden, yhtä lukuunottamatta. Hän on todella hyvännäköinen ja erittäin älykäs, sekä sosiaalisesti lahjakas, lähtökohdat siis erittäin hyvät. Kauempaa katsottuna näyttää, että kaikki sujuu kuin leikki, on rahaa, kaunis perhe, monipuoliset harrastukset, joissa on huippuhyvä jne. mutta on niitä vastoinkäymisiäkin ollut, välillä hyvinkin paljon. Hänen asenteensa epäonnistumisiin vain on se, että ne ovat vain osa kokemusta ja nekin hoidetaan, ei pidä mitään kulissia yllä ja piilottele ongelmia, mutta ei myöskään pidä niistä meteliä tai ryve epätoivossa, koska uskoo vahvasti, että kaikki asiat voidaan hoitaa, niin kuin yleensä voidaankin.

Vierailija
28/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneuden ja sosiaalisuuden sekä älyn pyhä kolminaisuus. Hyvinvointi kasautuu, vire on positiivinen.

Vierailija
29/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, yksi sisaruksistani on tällainen. Hän on poikkeuksellisen älykäs, sosiaalisesti lahjakas, itsevarma ja määrätietoinen, ja lisäksi hänellä on vielä hyvä ulkonäkö. Ei tuolla kombolla voi kuin onnistua.

Hauskinta on, että hänellä on älytön tuurikin. Jos joku voittaa arvasta päävoiton, se on juuri hän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi