Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö sellaisia ihmisiä, jotka aina tuntuu onnistuvan kaikessa?

Vierailija
10.06.2022 |

Otsikossa se kysymys tulikin.

Sellaisia ihmisiä, jotka tuntuvat aina olevan oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Joilla ei tunnu juuri olevan epäonnistumisia. Kun todennäköisyydetkin ovat pienet, ne tuntuvat vetävän homman silti aina kotiin tavalla tai toisella. He saavat sen työn minkä haluavat, sen kumppanin itselleen, jonka haluavat, sen asunnon, josta sadat muutkin taistelevat jne. He vain onnistuvat aina kaikessa. Tiedättekö tällaisia ihmisiä ja miten he tuntuvat joka kerta vain onnistuvan? Kyllä olen hieman kateellinen, kun ihmettelen, miten tällainen on mahdollista.

Itsellä tuntuu olevan jokin kirous ja menee aivan päinvastaisesti. Minulla käy niin usein suorastaan käsittämätön epäonni, väärässä paikassa väärään aikaan, ja vaikka kuinka tekisin töitä ja yrittäisin saavuttaa haaveilemani asiat, en tunnu onnistuvan läheskään aina. Olen kyllä joskus onnistunutkin. Mutta harvemmin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Olen kuitenkin huomannut, että ei saa jäädä rypemään omaan epäonneensa. Mitä enemmän tekee hyviä ja oikeita asioita sitä enemmän alkaa tulla itsellekin onnistumisia. Se ei tapahdu välittömästi, mutta kun jaksaa panostaa, jaksaa kehittyä, tehdä töitä asioiden eteen, niin kyllä se alkaa kääntymään omaksi eduksi.

Vierailija
2/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni. Olen aika periksiantamaton tyyppi siinä mielessä, että yksittäiset epäonnistumiset eivät saa lannistumaan, vaan palaan takaisin tuumauspöydän äärelle miettimään parempaa strategiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tunnen yhden, mutta osin se on hämäystä omien supliikkitaitojen vuoksi. Työpaikkaa hehkutetaan, mutta ei se duuni ollut se ihanteellisin. Hän paljasti vasta myöhemmin hakeneensa sataa työtä, mutta fb antoi kuvan, että matkustaminen kiinnostaa enemmän.

Nämä ihmiset pitää tuntea hyvin, jotta tietää todellisuuden.

Vierailija
4/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tai yrität vääriä asioita. Universumin viesti.

Pitää kuunnella todellista itseään ja tehdä sen mukaan. Ei narsismin tai egon pönkittäminen mukaan. Rahakaan ei saa olla motiivi. Tämä kostautuu.

Lue itsetuntemusoppaita ja etsi oikea tie.

Vierailija
5/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, viestistäsi paistaa katkeruus ja kateus. Sinun pitää itse tehdä ja rakentaa oma elämäsi, ei seurata muiden jälkiä.

Meillä jokaisella on oma elämämme elettävänä.

Vierailija
6/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään saavuta tavoitteitani, sen alueen ulkopuolella, joka ei ole mun vahvaa aluetta. 1:20.000 on kai mahis epäonnistumiseen tällä hetkellä, mutta kun Matrix on päättänyt, että en onnistu, niin en onnistu, vaati se mitä tahansa. Toisin päin käy sitten omimmilla alueillani, joka sitten hyvää karmaa. En tiedä, miksi en voi onnistua muualla, mutta näin on päätetty.

Jotkut ihmiset hoitavat asiansa kuntoon vahvemmalla otteella, ja jotkut spontaanista ja tulevat maitojunalla takaisin. Itse näen kaikki tuhannet esteet, joka on kasattu eteeni vain minua varten, joita ei maailmassa muuten edes olisi. Olisin voinut silti saavuttaa kaikki tavoitteeni, mutta liian isolla hinnalla ja osassa etiikka ei olisi ihan kohdillaan.

Kaveri on savuttanut kuin lahjana suurimman osan mun tavoitteista, mutta ei kevannut hänelle ja tuli lentokoneella takaisin. Mulle se taas on ollut pyrintö ja elämäni mielekkyys muutaman kymmenen vuotta, mutta ei ole onnistunut mun kohdalla. Olen harkinnut oppikirjan kirjottamista asiasta, kun tietämystä on tullut julmetusti.

Vierailija
7/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut paljon universumilta, kun olen uskaltanut luopua. Vuosia sitten jättäydyin pois työelämästä tyhjän päälle. Heittäydyin haaveilemaani käsityöammattiin. Universumi auttaa, kun uskallat.

Vierailija
8/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini vaikuttaa olevan sellainen tyyppi, mutta tiedän myös, että hän on tehnyt kovan työn ja pyrkinyt määrätietoisesti päämääriään kohti. Nähnyt joissakin asioissa jopa vuosia vaivaa ja kouluttautunut saavuttaakseen sen, mitä on halunnut.

Vierailija
9/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran viisaan lauseen. Mielestäni sopii tähän hyvin: "Kateus on tietämättömyyttä". Keskity omaan elämääsi ja sen parantamiseen, kaikille riittää haasteita. Tsemppiä 👍

Vierailija
10/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut paljon universumilta, kun olen uskaltanut luopua. Vuosia sitten jättäydyin pois työelämästä tyhjän päälle. Heittäydyin haaveilemaani käsityöammattiin. Universumi auttaa, kun uskallat.

Tiedän erään, joka teki myös noin. Hän oli käsityöammatissaan muutaman vuoden, ja hänelle jäi lopulta melkoiset velat jäljelle. Hän palasi takaisin alkuperäisen ammattinsa pariin.

Eli hommat voi mennä noinkin pieleen, mutta ainahan sitä oppii uutta ja jos ei edes yritä, niin ei voi onnistua.

Vierailija
11/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kerran viisaan lauseen. Mielestäni sopii tähän hyvin: "Kateus on tietämättömyyttä". Keskity omaan elämääsi ja sen parantamiseen, kaikille riittää haasteita. Tsemppiä 👍

Success is like being pregnant; everybody congratulates you but no one knows how many times you have been f*cked. ;)

Vierailija
12/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet tai yrität vääriä asioita. Universumin viesti.

Pitää kuunnella todellista itseään ja tehdä sen mukaan. Ei narsismin tai egon pönkittäminen mukaan. Rahakaan ei saa olla motiivi. Tämä kostautuu.

Lue itsetuntemusoppaita ja etsi oikea tie.

Tämä. Olen saavuttanut elämässäni lähes kaikki tavoitteeni ja muiden silmissä varmasti näytän tällaiselta onnistujalta, ja kyllä ihmettelen välillä itsekin hyvää onneani.

Toisaalta en ihmettele, vaan olen onneni myötä alkanut uskoa elämän tasapainoon ja universumin viesteihin ja sen tarjoamiin tilaisuuksiin. Ei elämä ole mullekaan pelkkää onnea ollut, vaan valtavaa epäonnea/tuskaa olen myös kokenut, joten koen että onni ja epäonni on mennyt lopulta tasapainoon. Suuren tuskan kohdalla luotan, että saan vielä jotain hyvää korvaukseksi.

Minulla on lapsesta saakka ollut selkeänä elämäni tavoitteet ja olen aina aktiivisesti pyrkinyt niitä kohti. Olen myös rukoillut/toivonut asioita "universumilta" ja minulle onkin tarjoutunut mahdollisuus toteuttaa toiveeni. Olen siis pyytänyt aivan sydämeni pohjasta. Minulla on vahva usko ja luottamus että asiat järjestyy, joten positiivisuuteni ruokkii hyviä asioita.

En olisi saanut työpaikkaa, miestä, taloa ilman hyvää onnea, mutta ne vaativat myös oman panokseni. En ajattele että mikä kaikki voi mennä pieleen, vaan mitä hyvää voi seurata. Mikään ei tule suoraan tarjottimella, vaan viestejä pitää hoksata tulkita ja tilaisuuksiin tulee tarttua. Tulee uskaltaa uskoa, että kaikki menee hyvin.

Vierailija
13/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen Hannu Hanhen. Mutta kuten täällä on jo kommentoitu, eihän se ole koko totuus vaan hehkutus on osa henkilöbrändäystä ja positiivisuuden ilosanomaa.

Itselläni on käynyt välillä pienissä jutuissa hyvä tuurikin, mutta toisaalta merkitykselliset saavutukset ovat olleet aina pitkäjänteisen työn takana. Joten olen oppinut luottamaan mieluummin omiin hartiavoimiin kuin jäänyt odottamaan, että syliin tipahtaa se mitä muiden elämässä kadehdin.

Vierailija
14/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monessa asiassa tämmöinen ja se on osittain puhdasta tuuria ja osittain sitä, että olen päättänyt mitä haluan ja menen systemaattisesti sitä kohti. 😄

Moni ajattelee, että no ois kiva sitä ja tätä, mutta mä mietin asian loppuun, otan riskejä asian toteutumiseen, suunnittelen.

Opintojen takia on pitänyt tehdä vähemmän töitä (näkyy tuloissa), rakkauden suhteen piti ottaa iso riski (muutti muualta heti luokseni), unelmaduunin saantia ennen piti kituuttaa heikosti palkattu harkka jne. Ei ne kaikki ilman selkeitä valintoja tule!

Vierailija
15/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin miettiä, mutta eipä tullut yhtään mieleen. On ihmisiä, joilla on asiat pääpiirteittäin hyvin ja joille ei ainakaan toistaiseksi ole osunut mitään tavattoman suuria vastoinkäymisiä. Silti _ihan jokaisella_ jonka tunnen, on ollut merkittäviä karikoita 40 ikävuoteen mennessä. Vaikka olisi se omakotitalo, mies, kaksi lasta ja huippuduuni, niin kuliessien takana on kärsitty lapsettomuudesta, podettu mielenterveysongelmia, menetetty vanhemmat huomattavan nuorina, ollut hankalia sisarussuhteita, jääty nuorina heitteille vanhempien ongelmien takia, oltu koulukiusattuja jne. jne.

Ei kukaan selviä elämästä ilman kärsimystä.

Vierailija
16/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini vaikuttaa olevan sellainen tyyppi, mutta tiedän myös, että hän on tehnyt kovan työn ja pyrkinyt määrätietoisesti päämääriään kohti. Nähnyt joissakin asioissa jopa vuosia vaivaa ja kouluttautunut saavuttaakseen sen, mitä on halunnut.

Minä olen saanut palautetta, kun pystyn kaikkeen ja kaikki vaan sujuu, kuten toivoisin. Tuntuu, että joitain kavereita on sen vuoksi myös kadonnut, kun heillä on mennyt huonommin.

En jaksa heille alkaa selittämään, että epävarmuutta ja vaikeita hetkiä on minullakin. Olen nähnyt myös paljon vaivaa saamieni asioiden eteen ja koittanut valikoida itselleni tärkeitä asioita. En myöskään yleensä valita, vaan sen sijaan mietin, miten saisin tilanteen muutettu, jos koen sen tärkeäksi.

En myöskään väitä muille tai itselleni, etten muka voisi johonkin asiaan vaikuttaa. En edes ole niin menestynyt kuin tiedän, että voisin olla, jos aikanaan olisin valinnut toisin. Tein suunnitelma b:n, jonka kautta olen päässyt kuitenkin pitkälle. Ja mitä sitten, en uskaltaisi mitään muuttaa, koska en voi tietää, mitä toisella polulla olisi tapahtunut.

Vierailija
17/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä jännä, että aina tulee kommentteja näiltä onnistujilta, että "olen tehnyt kaikkeni saavuttamieni asioiden eteen". Ihan kuin epäonnistujat ei olisi tehneet kaikkensa ja silti epäonnistuneet. 

Vierailija
18/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itseni. Olen aika periksiantamaton tyyppi siinä mielessä, että yksittäiset epäonnistumiset eivät saa lannistumaan, vaan palaan takaisin tuumauspöydän äärelle miettimään parempaa strategiaa.

Sama. Olen inho-optimisti. En anna vastoinkäymisten lannistaa vaan etsin aina vaihtoehdon.

Siksi minusta luullaan ettei minulla olisi vastoinkäymisiä. Voi voi, kyllä on ja koviakin.

En kuitenkaan jaksaisi elää jos jäisin niitä vellomaan, se veisi elämänhalun tyystin. 

Uskon vakasti että tämäkin on luonnekysymys. 

Olen saanut käydä kovan "elämämkoulun" lapsuudessani ja nuoruudessani ja se kai kasvatti minulle sitkeän sisun ja halun nähdä asioissa valoisan puolen. Masentuisin kuoliaaksi jos jäisin suremaan.

Olen sanan varsinaisessa merkityksessä kasvattanut itse itseni, oppinut että kukaan ei auta jos itse en itseäni auta. Olen ajanut elämääni siihen suuntaan mihin haluan ja kovalla työllä onnistunut.

Sain kai sitten kaikesta huolimatta syntymässäni itsepäisen ja periksiantamattoman luonteen, ja onneksi niin. Muuten kyntäisin varmaan katuojia tälläkin hetkellä jos minua ylipäätään olisi.

Tässä asiassa olen siis ollut varsin onnekas. 

Olen myös sellainen että nautin haasteista ja niiden ratkomisesta. On hieno tunne kun onnistuu vaikka aina ei ihan niin menekään kuin on ajatellut, hyvin kuitenkin.

Vierailija
19/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisilla ominaisuuksilla on myös jonkin verran merkitystä. Siis synnynnäisillä, joille ei kauheasti mahda. Esimerkiksi ihan vain tylsä kliseinen ulkonäkö, ääni, karisma, olemus. Ystävälliset kasvot ja mukava perusilme saa ihmiset todennäköisemmin lähestymään ja pitämään mukavana. Selkeä ja kuuluva ääni on vakuuttavampi kuin hiljainen tai nariseva ääni. Miellyttävä ulkonäkö on plussaa monessa asiassa; tuskin kovin moni tätä kieltää, vaikkei olekaan suosittu puheenaihe nykyaikana. Sisäsyntyinen karisma ja viehätysvoima on sellaisia asioita, joita on aika vaikea harjoitella. Mistäkö päättelen nämä asiat? Miehestäni. Hänestä huomaa aika hyvin, että tietynlaiset avutkin auttavat pitkälle. Hänessä on tietynlaista puoleensavetävyyttä, karismaa ja viehätysvoimaa. Ihmisten käytös muuttuu hänen kanssaan erilaiseksi. On hänellä toki myös muitakin ominaisuuksia, jotka edesauttavat menestymistä, kuten usko itseen ja pärjäämiseen (mistähän johtuu heh), periksiantamattomuus ja sinnikkyys. Minä olen aika tavallinen harmaa hiirulainen ja minun on huomattavasti vaikeampi tehdä ihmisiin vaikutus. On tullut vuosien aikana huomattua tuhannet kerrat.  

Vierailija
20/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme