Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapsi pyöräilee pihassani

Vierailija
09.06.2022 |

Asun rivitalon päätyasunnossa. Naapurin pikkulapsi alkanut pyöräillä ikkunan alta pihani läpi. Pääsee siitä ympäri omalle etuovelleen. Hiukan ihmetyttää ettei vanhemmat sano mitään. Tekee tota rundia pitkiäkin aikoja. Olenko kahjo jos sanon asiasta?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla on osakekirja, jossa määritellään hallinnassasi oleva piha-alue vai itse päätit, että tämä on mun?

Vierailija
42/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naapurin kersa ampuu parvekkeelta vesipyssyllä ohikulkijoita, vanhemmat ei puutu asiaan mitenkään. Uskomatonta touhua nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vähän siltä, ettei kyse ole ap:n hallinnassa olevasta piha-alueesta. Oman ikkunan alusta ei ole sama kuin oma piha. Ap voisi muuttaa omakotitaloon ja pystyttää kaksimetriset aidat tontin ympärille, niin kaikki olisi tyytyväisiä

Vierailija
44/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensin (ennen vanhemmille valittamista) selville, mikä osa piha-alueesta on sinun hallinnassasi. Esim. yhdellä kaverilla pääty on yhteistä aluetta.

Vierailija
45/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin sen muksun kiertäville mustalaisille.

Vierailija
46/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasimurskaa ja nauhoja kylvät pihasi täyteen. Loppuu.

Vierailija
47/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla naapurin kersa ampuu parvekkeelta vesipyssyllä ohikulkijoita, vanhemmat ei puutu asiaan mitenkään. Uskomatonta touhua nykyään.

Tuttu juttu. Hain tilanteessa oman vesipyssyni joka oli hieman tehokkaampaa sorttia ja annoin kunnon pesut.

Vierailija
48/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäisin ritsalla parvekkeelle.

Vierailija
49/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa pojan pyöräillä, jos ei metelöi.

Vierailija
50/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että teidän isi antaa turpiin lapsen isille.

Vierailija
51/51 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yhteinen piha-alue, jossa luultavasti saa pyöräillä eestaas, jos pyörä kitisee vanhempi korjaa pyörän ja lapsi ei soittele kelloa. Pyörän pitäisi olla hiljainen vai mikä materiaali pihassa. Takapihan alue yleensä aidattu, jos oma. Tai sitten on yhteistä aluetta sekin. Voiko lapsi mennä muuallekin pyörällä välillä vai liian pieni.

Ei mielestäni ole yhteistä aluetta. On muutama metri ruohikkoa, sen takaa alkaa yleinen metsäalue.

Mielestäsi? Jos et edes varmuudella tiedä oman pihasi rajoja, niin ota nyt ainakin ensin selvää onko se edes sinun pihaasi ennen kuin alat asiaan puuttumaan. Aika noloa mennä valittamaan jos selviää että kyseessä onkin taloyhtiön yhteinen alue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi