Naapurin lapsi pyöräilee pihassani
Asun rivitalon päätyasunnossa. Naapurin pikkulapsi alkanut pyöräillä ikkunan alta pihani läpi. Pääsee siitä ympäri omalle etuovelleen. Hiukan ihmetyttää ettei vanhemmat sano mitään. Tekee tota rundia pitkiäkin aikoja. Olenko kahjo jos sanon asiasta?
Kommentit (51)
Minulla naapurin kersa ampuu parvekkeelta vesipyssyllä ohikulkijoita, vanhemmat ei puutu asiaan mitenkään. Uskomatonta touhua nykyään.
Vaikuttaa vähän siltä, ettei kyse ole ap:n hallinnassa olevasta piha-alueesta. Oman ikkunan alusta ei ole sama kuin oma piha. Ap voisi muuttaa omakotitaloon ja pystyttää kaksimetriset aidat tontin ympärille, niin kaikki olisi tyytyväisiä
Ota ensin (ennen vanhemmille valittamista) selville, mikä osa piha-alueesta on sinun hallinnassasi. Esim. yhdellä kaverilla pääty on yhteistä aluetta.
Itse antaisin sen muksun kiertäville mustalaisille.
Lasimurskaa ja nauhoja kylvät pihasi täyteen. Loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla naapurin kersa ampuu parvekkeelta vesipyssyllä ohikulkijoita, vanhemmat ei puutu asiaan mitenkään. Uskomatonta touhua nykyään.
Tuttu juttu. Hain tilanteessa oman vesipyssyni joka oli hieman tehokkaampaa sorttia ja annoin kunnon pesut.
Vierailija kirjoitti:
Vetäisin ritsalla parvekkeelle.
Antaa pojan pyöräillä, jos ei metelöi.
Pyydä että teidän isi antaa turpiin lapsen isille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yhteinen piha-alue, jossa luultavasti saa pyöräillä eestaas, jos pyörä kitisee vanhempi korjaa pyörän ja lapsi ei soittele kelloa. Pyörän pitäisi olla hiljainen vai mikä materiaali pihassa. Takapihan alue yleensä aidattu, jos oma. Tai sitten on yhteistä aluetta sekin. Voiko lapsi mennä muuallekin pyörällä välillä vai liian pieni.
Ei mielestäni ole yhteistä aluetta. On muutama metri ruohikkoa, sen takaa alkaa yleinen metsäalue.
Mielestäsi? Jos et edes varmuudella tiedä oman pihasi rajoja, niin ota nyt ainakin ensin selvää onko se edes sinun pihaasi ennen kuin alat asiaan puuttumaan. Aika noloa mennä valittamaan jos selviää että kyseessä onkin taloyhtiön yhteinen alue.
Siis sulla on osakekirja, jossa määritellään hallinnassasi oleva piha-alue vai itse päätit, että tämä on mun?