Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapsi pyöräilee pihassani

Vierailija
09.06.2022 |

Asun rivitalon päätyasunnossa. Naapurin pikkulapsi alkanut pyöräillä ikkunan alta pihani läpi. Pääsee siitä ympäri omalle etuovelleen. Hiukan ihmetyttää ettei vanhemmat sano mitään. Tekee tota rundia pitkiäkin aikoja. Olenko kahjo jos sanon asiasta?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sanoa, mutta sano nätisti. Pienet lapset ei tuollaisia asioita itse ymmärrä, vaan vanhemman pitää kertoa tälle missä saa pyöräillä.

Vierailija
22/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten sanot asiasta. Mulle sanoi naapurin setä lapsena että vetää mua trpiin jos käytän vielä pihagrilliä joskus. Sytytin siis tulet pihagrilliin ja istuttiin siinä illalla naapurin tytön kanssa ja juteltiin.

Oltiin 10v.

Setä sanoi ihan oikein. Ei tuon ikäisten pentujen pitäisi mitään grillejä vielä sytytellä. Missä vanhempasi olivat? Kännissä sisällä?

Vanhempani käytti alkoholia vain pari kertaa vuodessa. Olin partiolainen tuon ikäisenä ja tehnyt jo lukuisia nuotioita. Talvisin menin yksin grillaamaan makkaraa jäätyneen saimaan yli saareen. Repussa kulki mukana puukko ja minikirves.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kukkaruukkuohje oli hyvä. Tai jotain muuta (pihakeinu tms). Mut selvitä kans, että on varmasti sun omaa pihaa. Yhtiön päädyt voi olla myös yhteisiä.

Vierailija
24/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pyöräilemään kauempana.

Vaikka lähimmällä valtatiellä.

Vierailija
25/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sanoa, mutta sano nätisti. Pienet lapset ei tuollaisia asioita itse ymmärrä, vaan vanhemman pitää kertoa tälle missä saa pyöräillä.

Totta kai sanoisin vanhemmalleen. En usko, että he tykkäisivät jos menisin kekkuloimaan heidän olohuoneen ikkunan eteen.

Vierailija
26/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika...

Vierailija
27/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille lapselle ihan itse. Kauniisti ettei pelästy ja seuraavaksi sanot naapurille. Täällä ei mennä kenenkään pihaan.

Vierailija
28/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan sinullakin ap. taas mistä mielesi pahoitat. Eikö teillä ole omat aidatut karsinat.  Joten vali, vali taas. Rakenna se aidattu alue itsellesi. Olet muuten tyhmä.

Vierailija
29/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet sanomaan asiasta naapurille jotain niin vastaus kuuluu näin: "Ei ainakaan meidän Marko aja toisten pihoilla ja lapset on vaan lapsia."

Vierailija
30/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tätä mielensäpahoittajien maailmaa, kun lapsetkaan eivät saisi mitään tehdä ilman, että kukkahatutädit pahoittavat mielensä.

Vierailija
31/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten sanot asiasta. Mulle sanoi naapurin setä lapsena että vetää mua trpiin jos käytän vielä pihagrilliä joskus. Sytytin siis tulet pihagrilliin ja istuttiin siinä illalla naapurin tytön kanssa ja juteltiin.

Oltiin 10v.

naapurin grilliin?

Vierailija
32/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu. Oppivat olemaan ihmisiksi.

Vierailija
33/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kukkaruukkuohje oli hyvä. Tai jotain muuta (pihakeinu tms). Mut selvitä kans, että on varmasti sun omaa pihaa. Yhtiön päädyt voi olla myös yhteisiä.

En nyt ihan usko et on yhteispiha,vai onko rivitalossa piha vain niillä jotka eivät asu päätyasunnossa.

Vierailija
34/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että tätä mielensäpahoittajien maailmaa, kun lapsetkaan eivät saisi mitään tehdä ilman, että kukkahatutädit pahoittavat mielensä.

En minäkään tykkäisi jos joku ajelisi pyörällä mun nurmikolla ja istutusten keskellä.

Vierailija
35/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yhteinen piha-alue, jossa luultavasti saa pyöräillä eestaas, jos pyörä kitisee vanhempi korjaa pyörän ja lapsi ei soittele kelloa. Pyörän pitäisi olla hiljainen vai mikä materiaali pihassa. Takapihan alue yleensä aidattu, jos oma. Tai sitten on yhteistä aluetta sekin. Voiko lapsi mennä muuallekin pyörällä välillä vai liian pieni.

Ei mielestäni ole yhteistä aluetta. On muutama metri ruohikkoa, sen takaa alkaa yleinen metsäalue.

Mielestäni?

Vierailija
36/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ja kunnosta lapsukaiselle parempi pyöräilyreitti yhdessä hänen vanhempiensa kanssa. Esittele se palleroiselle ja kerro samalla lapsenkin järkeen käyvästi, miksi hän ei voi ajella sinun nurmikkopiha-alueesi kautta. Kiitokseksi uuden reitin käytöstä jos vielä ymmärrät tarjota vähän namuja, niin eiköhän ongelmasi ole poistunut ja saat uuden lapsikaverinkin.

Vierailija
37/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se lapsi vahingoitaa sinua? Sano asiasta, saat ikuisen naapuri riidan aikaan ikuisen.Ei se lapsi koko ikää ole pieni.Olet joku lapsivihaaja ja nipottaja?Laita aita,vai eikö rahaa siihen?

Onko sinulla kaikki inkkarit kanootissa? Vihjailet, että jos ei halua vieraiden lasten tunkeutuvan omaan pihaan, niin on lapsivihaaja, nipottaja sekä naapuririidan aiheuttaja??!!

Mistä ihmeestä tuollaisia sikiää!

Vierailija
38/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en puuttuisi pienen lapsen kulkemisiin. Isommalle huomauttaisin kyllä.

Häh? Jos asiasta ei sano heti, niin kakara jatkaa kulkemista ja opettaa toisetkin kakarat kulkemaan toisten pihoille. Ja sitten, kun ovat isompia, niin eivät usko enää mitään. Haistattelevat liimapäissään vittua ja hakkaavat sairaalakuntoon.

Vierailija
39/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet vaatimaan rahallista korvausta sun istutusten tuhoamisesta

Vierailija
40/51 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö lapsi ajamaan sen ympyrän ja sinne metsään toista kautta? Neuvo toinen reitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän