Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsyn kun työtä ei oteta tosissaan ja työkaverit pahaa puhuvia (asiakkaista ja toisistaan).

Vierailija
09.06.2022 |

Olen tuore työntekijä. Vastuutöitä tehnyt muutamassa firmassa eri alalla enkä tästä ole puhunut

Teen vain töitä, otan huomioon ympäristön ja ihmisten tunteet, aistin mitä tapahtuu ja pyrin parhaaseen sekä välittävää lopputulokseen.
Odotan tätä myös muilta, välittävää lopputulosta ja parhaansa yrittämistä, sillä nyt kyse on ihmisistä, joita hoidamme.

Työpaikka tuntuu kuitenkin olevan yhtä sekoilua. Outoa häsläämistä, ei ketään kunnolla johtamassa ja porukka kokoontuu yhteen vitsailemaan, nauramaan asiakkaista sekä juoruamaan mitä toinen teki tai jätti tekemättä, tai millainen ylipäätänsä hän on.

Eniten ahdistaa, että olen itsekin alentunut tuohon vähän. Siis kun yritän lukea ja ymmärtää jokaista osapuolta, joudun pienentämään itseäni ja yritän vain sopeutua porukkaan. Välillä heitän ja korjaan sivulauseessa, jos en enää siedä sitä alentavaa keskustelua. On pakko näpäyttää mutta mahdollisimman neutraalisti. Pahinta on kun en tiedä miten suhtautua ja sitten tulee huono omatunto kun huomaan itse käyttäytyväni niin, että en pidä siitä.

Haluan tehdä työni hyvin mutta pelkään, että alennun ja tyydyn liian vähään. Samalla minulla on kovasti kehitysideoita ja on muutama joiden kanssa olen voinut vakavasti keskustella niistä. Haluan asiakkaille hyvää, he ansaitsevat sen ja tarvitsevat, jotta elämä olisi vielä edes jokseenkin hyvää, säännöllistä, nautintoja ja merkityksellistä.

En tiedä luovutanko vai alanko panostamaan todella tähän organisaatioon ja yritän muuttaa asioita hiljalleen. Olen kaikille kohtelias ja hyvä tyyppi, joten en usko, että minusta kukaan mielessään natsia tekee mutta olen uusi, nuori ja ihan juuri valmistuva.

Kaikesta huolimatta olen tosissani ja tiedän, että parantamisen varaa olisi, jokainen sen tietää. Ihan pienillä asioilla eteenpäin, riittää jo alkuun, että työt tehdään hyvin ja asiakkaita kunnioitetaan. Sitten on muita asioita, joilla voin itse ottaa vastuun ja ilahduttaa ihmisiä arjessa, se on erittäin tärkeää ja sen nyt ainakin toteutan. Vaatii töitä mutta sain onneksi esimieheltä luvan.

Nyt en vain tiedä mitä tehdä, siis mikä kannattaa tässä asemassa. Sattuu vähän sydämeen kun katsoo sitä kaikkea vaikka tottakai myös hyviä puoliakin on, sekä muita tunnollisia.
Jokin takkuaa vain niin pahasti tässä työssä, että ehkä minun tulisi kouluttautua vielä tulevaisuudessa lisää alalla. Ehkä olisi vastinetta sitten eri tavalla.

Tätä ilmeisesti näkyy tässä ammattiryhmässä koko ajan, kuka vaan kun pääsee sisään ja saada ammatin.
Onneksi olen kuitenkin nähnyt myös erittäin hyvää henkilökuntaa muualla, joita arvostan ja itsekin siihen pyrin. En kuitenkaan tiedä, onko kokonaisuus kuitenkin lähestulkoon sama, menit minne vain hoitajana.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan ole mikään täydellisyys itse. En kehu kenellekään itseäni tai halua nostaa jalustalle vaan tärkeintä vain on nämä ihmiset ja ällistyttää vain tämä homma mitä on nähnyt monessa paikassa.

Minun pitäisi itse oppia vielä runsaasti ja aionkin mutta pääperiaatteesta tässä keskustelin lähinnä.

Ap

Vierailija
2/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä huono johtajuus,Sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä työviihtyvyys on itse luotava! Rajansa tietysti on viihtyvyydelläkin!

Vierailija
4/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis netti on varmaan siinä ja leimaantumisen pelko osana. Että nettikin niin siinä on omat hyvät ja huonot puolensa. Mutta se että että miten näissä olosuhteiissa pärjää ja näiden säännöillä niiin varmaan ainkin karkea ero syntyy vaikka työpaikan omaavilla jossa jatkuvasti perehdytetään ja koulutetaan henkilöstöä vastaamaan haasteisiiin versus taas se ryhmä joka jäää kaiken tämän ulkopuolelle.

Vierailija
5/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä pois tuollaisesta paikasta, asiat ei varmaan tule muuttumaan tai muuttuvat hyvin hitaasti että tuollaiseen palaa loppuun. Jos muut yrittävät jauhaa jaskaa niin ei siihen kannata lähteä mukaan, jatkat vain neutraalia/positiivista asennetta jos joku yrittää sinua vetää mukaan negailuun.

Kuulostaa aika ahdistavalta paikalta sen enempää alaa tietämättä, vaikutat tekstin perusteella kuitenkin tunnolliselta tekijältä ettei kannata liikaa murehtia että sinussa olisi vikaa.

Vierailija
6/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis netti on varmaan siinä ja leimaantumisen pelko osana. Että nettikin niin siinä on omat hyvät ja huonot puolensa. Mutta se että että miten näissä olosuhteiissa pärjää ja näiden säännöillä niiin varmaan ainkin karkea ero syntyy vaikka työpaikan omaavilla jossa jatkuvasti perehdytetään ja koulutetaan henkilöstöä vastaamaan haasteisiiin versus taas se ryhmä joka jäää kaiken tämän ulkopuolelle.

Tuosta leimaantumisestakin että tyyliiin jos on havainnollistettavissa että joku selkeästi haluaa avautua niin ei tällaiselle henkilölle voi mitään salaisuuksiakaaan kertoa koska se juoruaa ne taas sittten eteenpäin.

Vierailija
7/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä missä huono johtajuus,Sama asia.

No, en minä tiedä kuin vain mitä olen itse havainnut. Ei ole ketään, joka selkeästi johtaa ja sekin joka asioista tietää, niin hyvä, että edes tervehtii työntekijöitä. Esimies vilahtelee silloin tällöin käymässä ja vaikka on ihan mukavan oloinen, niin huomaa, että kädet on niin täynnä töitä, että unohduksille nauretaan ja on oudon kevyttä, sitten on tiukkoja päiviä, ettei viitsi juuri puhua. Aika kaverimeininkiä johdossa ja samalla itsensä ylentämistä.

Jokin tuossa ei toimi, en edes osaa sanoa täysin, että mikä. En tiedä yhtään miten pitäisi suhtautua koko hommaan.

Aivan kuin tässä nyt leikittäisiin jotain ja asiakkaat ahdistuvat epämääräisyydestä ja samalla työntekijöillä ei kulje viesti kunnolla läpi, luvattuja asioita tehdään tai ei tehdä. Asiakkaat kärsivät tietysti eniten kun hommassa ei ole hallitua lankaa vaikka tietenkin aikataulu sekä rutiinit ovat mutta nekin vähän ontuu.

Tästä olen keskustellut paljonkin keikkalijoiden kanssa. Suurin osa vakituisista tekijöistä on ollut alle vuoden töissä.

Jokin ei vain ole tässä nyt ihan kunnossa vaikka on niitä hyviä puolia sekä myös kehuja sataa organisaatiolle.

Ap

Vierailija
8/8 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up