Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit taas 19, pyrkisitkö lukemaan lääkäriksi?

Vierailija
09.06.2022 |

?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä!

Lääkärinä todella iso vastuu, pitkät opinnot, päivystystä, erikoistumisen kanssa opinnot 12 vuotta ja erikoistumisaikana paljon päivystystä.

Sitten Suomessa progressiivinen verotus syö tuloja mitä enemmän ne nousevat.

Helpommin saa saman rahan vaikka kaupallisella alalla.

Vierailija
62/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriksi haluaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40 ja pyrin lääketieteelliseen ja pääsin. Ei sinne ole ikärajaa ;)

en halua rienata (uskon että sinusta tulee hyvä lääkäri) mutta oletko laskenut kauanko kerkee tulla työ vuosia?

Mitä sillä on väliä? Tiedätkö itse, milloin tulee noutaja?

Lääkärin ammatti on siitä kiva, että eläkkeelläkin voi työtä tehdä yksityispraktiikassa just sen verran kuin haluaa ja jaksaa.

Vierailija
64/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä!

Lääkärinä todella iso vastuu, pitkät opinnot, päivystystä, erikoistumisen kanssa opinnot 12 vuotta ja erikoistumisaikana paljon päivystystä.

Sitten Suomessa progressiivinen verotus syö tuloja mitä enemmän ne nousevat.

Helpommin saa saman rahan vaikka kaupallisella alalla.

Riippuu työtehtävästä. Veli on osastonylilääkäri, päivätyö, ei päivystyksiä kuin poikkeustilanteissa.

Verojen merkityksen kun ymmärtää, niitä maksaa mielellään. Ja toisaalta on myös mistä tehdä niitä työmatkakuluvähennyksiä, kotitalousvähennyksiä, korkovähennyksiä, tulonhankkimisvähennyksiä jne. 

Vierailija
65/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkikseen hakisin jos saisin uudestaan elää lukioiän. Ammatinvalintapsykologinkin ehdotus oli juuri tuo, mutta olin laiska ja menin opiskelemaan opettajaksi. Olen kyllä tykännyt tästäkin, eläimiä olen hoidellut sitten harrastuksena koko ikäni. Välillä silti vähän kaihertaa. Ihmislääkäri en haluaisi olla missään nimessä.

Vierailija
66/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en halua niin läheisiin tekemisiin ihmisten kanssa, varsinkaan häiriintyneiden.

Vierailija
67/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on sama kuin 19-vuotiaana. Lääketiede kiinnostaa, lääkärin ammatti ei niinkään.

Vierailija
68/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mikään hoitoala vain ei kiinnosta.

Opiskelisin matematiikkaa pääaineena ja tietojenkäsittelyä sivuaineena, ja luultavasti työllistyisin koodariksi.

Vierailija
69/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, opettelisin puhumaan paskaa ja pyrkisin politiikkaan.

Vierailija
70/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan lähtisin lukemaan geologiaa.

Vierailija
71/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkikseen hakisin jos saisin uudestaan elää lukioiän. Ammatinvalintapsykologinkin ehdotus oli juuri tuo, mutta olin laiska ja menin opiskelemaan opettajaksi. Olen kyllä tykännyt tästäkin, eläimiä olen hoidellut sitten harrastuksena koko ikäni. Välillä silti vähän kaihertaa. Ihmislääkäri en haluaisi olla missään nimessä.

Mikä estää hakemasta eläinlääkikseen vieläkin? Ei sinnekään ole yläikärajaa.

Tiesittekö, että oikeasti joskus oli joihinkin koulutuksiin yläikäraja? Muistaakseni se oli 36v.

Vierailija
72/72 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian myöhäinen ikä. 19-vuotiaana pitää olla loistavat todistukset peruskoulusta ja lukiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän