Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin

Vierailija
09.06.2022 |

Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.

Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html

🤯

Kommentit (1271)

Vierailija
1081/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rouva varmaan tarkoittanut että kännykkää ei saisi plärätä kun vauva nukkuu. Vaan silloin kun kävelee eteenpäin niin yleensä katsotaan minne mennään, ei puhelinta. Ei ole kauaa kun joku äiti jäi kuoma-auton alle ja kuoli, rattaat onneksi säilyivät. En tiedä liittyikö tähän puhelimen käyttö, mutta kertoo juuri siitä, että tarkkaavaisuutta tarvitaan vaunukävelylläkin.

Vierailija
1082/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te voi tietää millaisia lapsista tulee isona. Mut kasvatettiin tiukkaan uskovaisuuteen. Minusta ei tullut tiukkaa uskovastai. Meillä suhtauduttiin alkoholiin hyvin kielteisesti, mulle ei alkoholi ole ongelma, mutta voin juoda lasillinen viiniä tai lonkeroa ihan huoletta. Eli olen erilainen kuin millaiseksi minut kasvatettiin, monessa muussakin asiassa. Meillä oli sotkuinen koti, mulla on siisti. Meillä oli lemmikkejä, itse en ole aikuisiällä ottanut enkä ota. Vanhempani olivat yrittäjiä, minusta ei tule yrittäjää jne. 

Sekä ihminen muuttuu. Vaikka te kuinka päättäisitte olla vanhana kivoja (50-vuotias ei ole vanha, eikä 35-vuotias ole nuori, vaan molemmat ovat keski-ikäisiä), niin ette voi sitä tietää. Kyllä se ikääntymisen katkeroituminen ja mahdolliset muistisairaudet tekevät tehtävänsä itse kullekin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärasismi huipussaan.

Mitä jos huomauttaja olisi ollut vaikka toinen 35 v.?

Haukkuukohan omaa äitiään vanhaksi kantturaksi? Ehkäpä se Thurenia huomauttanut nainen luuli Thurenia ikäisekseen ja isoäidiksi?

Vierailija
1084/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meille nuorille äideille" Öö 35v on nuori äiti?

..tää huvitti itseä. Kun olin 35-vuotias äiti, esikois tytär oli 15v.. silloin kun hänet sain, olin "nuori äiti", en enää 35-vuotiaana. Muutenkin aika outoa, että bloggaajaa 15-vuotta vanhempi nainen yhtäkkiä on "mummo". Olen 47, enkä vielä "mummo", ei ole lapsenlapsia, työissä käyn ja elän kiireistä arkea parisuhteineen ja harrastuksineen.  Ei eroa juuri ajasta, kun olin maagisen 35. lukuunottamatta sitä, että lapset ovat omillaan ja aikuisia.

Vierailija
1085/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti aikuinen ja kypsä ihminen olisi ehkä todennut että, "tiedätkö, voit muuten olla oikeassa. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa"?

Ja miten niin useasti hänelle tullaan kommentoimaan äitiydestä? Olisiko itsereflektointi paikallaan?

Miksi äitiyttä ja vanhemmuutta pitäisi olla oikeus kenen tahansa tulla kommentoimaan ja arvostelemaan milloin tahansa millä tahansa kriteereillä? Jos ollaan oikeasti huolissaan siitä, miksi ihmiset väsyvät vanhemmuuteen ja nuorempi sukupolvi ei halua enää lisääntyä, niin olisiko syynä tällaiset asenteet, että vanhempana olet vapaata riistaa sille, että milloin vain tuntematon voi tulla solvaamaan ja näpäyttämään sinua milloin mistäkin?

Oikeaan kaltoinkohteluun, lasten pahoinpitelyyn ja vastaavaan tuleekin puuttua, mutta minkä ihmeen takia vanhempiin suhtaudutaan niin negatiivisesti ja kaikki kytätään oikein mahdollisimman negatiivisten lasien läpi? Riittävän hyvä vanhempi voi olla monella tapaa, vaikka ei kaikkia asioita tekisikään täsmälleen samalla tavalla kuin joku Pirjo 60 vee on tehnyt. Oisko miten radikaali ajatus, että suhtauduttais vanhempiin ja äitiyteen ennemmin tukevasti ja positiivisesti eikä silleen, että kumpa vaan pääsee tölväisemään toisen vanhemmuudesta mahdollisimman piikikkäästi julkisesti? Tuettais niitä vanhempia ennemmin kuin lytätään maahan?

Kyllä nää toisia ympäriinsä seurailevat ja itsekseen kovaan ääneen pälättävät seniorit ovat ihan vain mielenterveys- tai muistiongelmaisia ja HEISTÄ pitäisi tehdä huoli-ilmoitus. Lääkitys voisi auttaa.

Kyllä 35 vuotias on jo keski-ikäinen. En kyllä haukkuisi 50 vuotiasta vielä senioriksi. Onko sulla lääkitys kunnossa?

T. 36v.

Mä olen nähnyt tällaisia tätejä, joista ei kukaan välitä. He ovat heitteillä ja purkavat pahaa mieltään täysin tuntemattomiin. Usein on muitakin ongelmia.

Vierailija
1086/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti aikuinen ja kypsä ihminen olisi ehkä todennut että, "tiedätkö, voit muuten olla oikeassa. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa"?

Ja miten niin useasti hänelle tullaan kommentoimaan äitiydestä? Olisiko itsereflektointi paikallaan?

Miksi äitiyttä ja vanhemmuutta pitäisi olla oikeus kenen tahansa tulla kommentoimaan ja arvostelemaan milloin tahansa millä tahansa kriteereillä? Jos ollaan oikeasti huolissaan siitä, miksi ihmiset väsyvät vanhemmuuteen ja nuorempi sukupolvi ei halua enää lisääntyä, niin olisiko syynä tällaiset asenteet, että vanhempana olet vapaata riistaa sille, että milloin vain tuntematon voi tulla solvaamaan ja näpäyttämään sinua milloin mistäkin?

Oikeaan kaltoinkohteluun, lasten pahoinpitelyyn ja vastaavaan tuleekin puuttua, mutta minkä ihmeen takia vanhempiin suhtaudutaan niin negatiivisesti ja kaikki kytätään oikein mahdollisimman negatiivisten lasien läpi? Riittävän hyvä vanhempi voi olla monella tapaa, vaikka ei kaikkia asioita tekisikään täsmälleen samalla tavalla kuin joku Pirjo 60 vee on tehnyt. Oisko miten radikaali ajatus, että suhtauduttais vanhempiin ja äitiyteen ennemmin tukevasti ja positiivisesti eikä silleen, että kumpa vaan pääsee tölväisemään toisen vanhemmuudesta mahdollisimman piikikkäästi julkisesti? Tuettais niitä vanhempia ennemmin kuin lytätään maahan?

Kyllä nää toisia ympäriinsä seurailevat ja itsekseen kovaan ääneen pälättävät seniorit ovat ihan vain mielenterveys- tai muistiongelmaisia ja HEISTÄ pitäisi tehdä huoli-ilmoitus. Lääkitys voisi auttaa.

Kyllä 35 vuotias on jo keski-ikäinen. En kyllä haukkuisi 50 vuotiasta vielä senioriksi. Onko sulla lääkitys kunnossa?

T. 36v.

Mä olen nähnyt tällaisia tätejä, joista ei kukaan välitä. He ovat heitteillä ja purkavat pahaa mieltään täysin tuntemattomiin. Usein on muitakin ongelmia.

Taidat puhua kokemuksesta🤣🤣🤣

Vierailija
1087/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kännyköitä läpräävät samalla kun työntävät vaunuja/rattaita vanhemmat on kyllä ärsyttäviä.

Kerran eräs melkeen meni ojaan kun ei yhtään katsonut mihin menee, yksi lapsi kerran yritti saada äidin huomion mutta puhelin oli tärkeämpi, kerran meinasi pari vaunuilijaa törmätä toisiinsa jne jne. On tietty niitä ihan fiksujakin, mutta nämä oli pari esimerkkiä niistä ei niin fiksuista jotka olen nähnyt.

Vierailija
1088/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onks tällä bloggaajalla kolme lasta? Kaikki eri miehille?

Vierailija
1089/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onks tällä bloggaajalla kolme lasta? Kaikki eri miehille?

Kaikki kolme samalle miehelle. Mitä sä nyt selität?

Vierailija
1090/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikärasismi huipussaan.

Ei ole mitään ikärasismia, oletpa nolo.

Se termi on ikäsyrjintä.

Se, että kertoo kokemuksen huonosti käyttäytyvästä tädistä, ei ole ikäsyrjintää.

Vierailija
1091/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimarannoilla näkee tuollaisia juulioita, jotka istuvat nenä kännykässä kiinni ja taaperot pulikouvat oman onnensa nojassa vedessä.

Etkö osaa lukea?

Kuusiviikkoinen vauva NUKKUI ja olivat kadulla.

Ei tämä tarkoita, että antaa rannalla lasten hukkua, haloo. Päätä saa käyttää.

Vierailija
1092/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 36v.

Niin minäkin. Kun ei ole tullut häröiltyä liikenteessä, se tätien negatiivinen huomio on painottunut vahvasti sinne asiattomuuksiin. Kimppuuni on käyty yllättäen ja provosoimatta jopa fyysisesti, kun istuin ratikassa taapero sylissä ja välitin omista asioista. Tämäkin vanhempi nainen uskoi toimittavansa jotain moraalisen paremmuuden asiaa, toki vaikutti muuten sekavalta. En tiedä, onko tällainen käytös muistisairautta vai lääkityksen epäonnistumista, mutta puistattavaa tuommoinen äkillinen iholle tunkeminen, teki sen kuka hyvänsä. Onhan se myöskin kamala ajatus, että ihminen voisi muuttua tuollaiseksi rajattomaksi ja aggressiiviseksi vanhemmiten, johtui se mistä hyvänsä.

Vierailija
1093/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka uskoo tuon ämmän juttuja? Noloa teetättää itsestään lehtijuttu. Taitaa olla tarkoituksena vaan saada seuraajia lisää?

Hän ei ole teetättänyt itsestään juttua, vaan toimuttaja teki instastooreista jutun.

Te, jotka ovat tämän jutun lukeneet, ette todellakaan selkeästi ole Instagramissa, joten ei hän mitään seuraajia saa.

Ettekö ihan oikeasti ymmärrä, että toimittajat nykyään vaan kirjoittaa "uutisia" niinkin tylsän asian kuin instagramin sisällön pohjalta?!

Ei Julialle ole edes asiasta kerrottu.

Vierailija
1094/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion tästä lähtien entistä enemmän bussissa ja muualla käyttää kännykkää vauvan nukkuessa ja kun joku teistä keski-ikäisistä mielensäpahoittajista kommentoi, niin todellakin haistattelen, kun tää teidän SHOKKI jostain näin pienestä on niin viihdyttävää 🤣🤣🤣

Vierailija
1095/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikärasismi huipussaan.

Ei ole mitään ikärasismia, oletpa nolo.

Se termi on ikäsyrjintä.

Se, että kertoo kokemuksen huonosti käyttäytyvästä tädistä, ei ole ikäsyrjintää.

Miksi tädistä? Miksei naisesta? Saako tätä 35-vuotiasta naistakin nimittää tädiksi?

Vierailija
1096/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aion tästä lähtien entistä enemmän bussissa ja muualla käyttää kännykkää vauvan nukkuessa ja kun joku teistä keski-ikäisistä mielensäpahoittajista kommentoi, niin todellakin haistattelen, kun tää teidän SHOKKI jostain näin pienestä on niin viihdyttävää 🤣🤣🤣

Kuulut itsekin siihen keski-ikäisten naisten ryhmään todennäköisesti hyvin pian, jollet jo nyt.

Vierailija
1097/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi, että pysyt kotonasi. Teitä läskejä yh-mammoja ei jaksa katsella.

Vierailija
1098/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan Julia käyttäytynyt samoin, jos vanhemmat lapset olisivat olleet mukana? Näyttänyt ihan käytännössä, miten vieraille ihmisille haistatellaan ....

Eikö pelkkä "joo, mä nyt teen näin" olisi riittänyt, jos nyt mitään pitää vastata.

Vierailija
1099/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka uskoo tuon ämmän juttuja? Noloa teetättää itsestään lehtijuttu. Taitaa olla tarkoituksena vaan saada seuraajia lisää?

Hän ei ole teetättänyt itsestään juttua, vaan toimuttaja teki instastooreista jutun.

Te, jotka ovat tämän jutun lukeneet, ette todellakaan selkeästi ole Instagramissa, joten ei hän mitään seuraajia saa.

Ettekö ihan oikeasti ymmärrä, että toimittajat nykyään vaan kirjoittaa "uutisia" niinkin tylsän asian kuin instagramin sisällön pohjalta?!

Ei Julialle ole edes asiasta kerrottu.

Ja lehmät lentää. Ihan sattumalta toimittaja tekee tuosta nobodysta jutun?😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
1100/1271 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain. Et erotu muista mammoista, suurin osa toljottaa kännykkää bussissa ym, vaikka vauva/lapsi huutaisi kurkku suorana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi