Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako pienen lapsen kanssa käydä hienossa kahvilassa/ravintolassa?

Vierailija
09.06.2022 |

Meillä on juuri 1 v täyttänyt lapsi ja olemme käyneet joitakin kertoja hienommassa kahvilassa (aikuisten suosima paikka, jossa on tavallista kahvilaa kalliimpi hintataso eli ei mikään lapsiperheille suunnattu paikka). Lapsemme on melko rauhallinen, hän katselee vaunuistaan/syöttötuolista mielellään muita asiakkaita, hymyilee, osoittelee kiinnostavia asioita ja välillä "juttelee" meille vanhemmille normaalilla äänellä (ei huutaen eikä itke). Me vanhemmat jutellaan lapsen ja toistemme kanssa kahvittelun aikana. Meillä on aina leluja mukana, joten jos lasta alkaa kyllästyttää, niin hän rauhoittuu lelujensa parissa. Emme viivy kahvilassa tuntitolkulla, vaan sen aikaa, että rauhassa juomme kahvit. Pidämme huolen siitä, että emme häiritse muiden rauhallista kahvittelua.

Joissakin "tavallisemmissa" kahviloissa lapsen kanssa vierailuun on suhtauduttu hyvin ja lapselle esimerkiksi hymyillään/jutellaan takaisin. Näissä hienommissa paikoissa sen sijaan lapsen läsnäolo tuntuu ärsyttävän osaa kahvilan asiakkaista, vaikka lapsemme ei melua tai ole muuten häiriöksi. Hienommissa paikoissa ei välttämättä ole syöttötuolia lapselle/vaunujen saaminen kahvilan pöydän ääreen on hankalaa. Kaikkien ei tietenkään tarvitse pitää lapsista eikä siinä mitään, mutta mietin, saako pienen lapsen kanssa käydä hienossa kahvilassa/ravintolassa? Miksi/miksi ei? Entä onko sillä väliä, miten lapsi käyttäytyy noissa tilanteissa?

Saako pienen lapsen kanssa käydä hienossa kahvilassa/ravintolassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän nää keskustelut mahtaa tuntua tosi temperamenttisten lasten vanhemmista...

Vierailija
22/25 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän nää keskustelut mahtaa tuntua tosi temperamenttisten lasten vanhemmista...

No he voivat mennä jonnekin La Famigliaan tai Rossoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hienommassa kahvilassa tai ravintolassa käyminen on todella harvinaista herkkua, ja haluaisin nauttia hetkestä mahdollisimman häiriöttömästi. Lapset usein pitävät enemmän ääntä, vaikkeivät huonosti käyttäytyisikään, ja vauvan itkulle ei mitään voi. Se, että olen itse ehkä hiukan herkempi aistiärsykkeille, ei ole tietenkään kenenkään muun ongelma. Pyrin tekemään pöytävarauksen ilta-ajalle, jolloin on todennäköisempää välttyä häiriöiltä. Jos itselläni olisi lapsia, menisin hienompiin paikkoihin heidän kanssaan sillä varauksella, että poistun itse perheineni, jos lapsi alkaa aiheuttaa häiriötä muille. Täytyy sanoa, että useimmiten lapsista ei ole ollut mitään häiriötä, ne yksittäiset rääkymistapaukset vaan jäävät kai helpommin muistiin.

Vierailija
24/25 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa ja aina on käyty.

Koskaan ei ole kaivattu lastenlistaa eikä sellaista maailmalla olekaan. Vauvat närppii vanhempien lautaselta, taaperot jakaa annoksen ja isommat saa valita oman

Näin on toimittu myös Mich *ravintoloissa

Vierailija
25/25 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on pitkästä aikaa "lapsi vapaata" niin haluan oikeasti nollata ne ajatukset ehkä mennä mihinkään lapsiperhepaikkaan syömään. Rehellisesti sanottuna pettymys on valtava jos olen tarkoituksella valinnut jonkun pikkukahvilan jossa saan rauhassa olla, ja viereiseen pöytään tuleekin lapsiperhe.

Yleensä ne lapset aina kikkalee jotain (eikä ole mitään patsaita) joten vaikka vanhemmat kuvittelee että se kullannuppu on nätisti, todellisuus ei se aina ole