Saako mies kehua kauniiksi ilman taka-ajatuksia
Usein kun pidän jotakin naista kauniina, tekisi mieli ilahduttaa häntä kehumalla häntä kauniiksi ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Se tuntuu kuitenkin vähän hölmöltä vaikka varmasti ilahduttaisi montaa ihmistä. Miten ajattelisit jos tuttu tai tuntematon mies ihan vilpittömästi vain toteaisi että näytät hyvältä, olet kaunis tms?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Toisen ulkonäön kommentointi pyytämättä on huonoa käytöstä.
Miten sitä pyydetään sitten toisia kehumaan itseään? "Voitko sanoa, että olen kaunis? Vai olenko ruma?" Sitten märistään, miksei koskaan kukaan ole kehunut minun ulkonäköä. Vai laitetaanko sitten muikistelukuvia instaan ja kerätään kommentteja?
Saako kehua kauriiksi ilman taka-akselia?
Miehet!
Saako teidän hyvää bändipaitaa kehua tai hyvännäköistä partaa tai muuta olemusta? Vai loukkaannutteko tekin? Siis kysyn kun en tässä nykymenossa pysy oikein mukana, vaikka aikaa seuraankin.
Naiset rakastaa kehuja ja satunnainnaisesti niitä ansaitseville sitä on kiva antaa... mutta tämän metoo paskan jälkeen tuntuu ettei voi mitään sanoa ilman että mielletään kauheeks pervoks. Esimerkkinä vaikka näet kauppajonossa just värjätyn hiuksensa värjänneen punapään ja tuumaat että "ompa kauniin väriset hiukset." En koe tekeväni mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Saako kehua kauriiksi ilman taka-akselia?
On se vähän ylevämpää kuin poroksi tai hirveksi kehuminen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet!
Saako teidän hyvää bändipaitaa kehua tai hyvännäköistä partaa tai muuta olemusta? Vai loukkaannutteko tekin? Siis kysyn kun en tässä nykymenossa pysy oikein mukana, vaikka aikaa seuraankin.
Senkus kehut menemään, ihan yhtä mukavalta se meistäkin tuntuu. Ja bändipaidasta eritoten plussaa. On kunnon mies eikä mikään ylex satulannnuuhkija.
Koittakaa nyt jo ymmärtää, toisen ulkonäköä ei kommentoida.
Ulkonäön kommentointi mihinkään suuntaan on mautonta. Jos ottaa ihan tavaksi kommentoida muita, miltähän tuntuu niistä joita ei kommentoida? Vai kehutko tasapuolisuuden nimissä kaikkia??
Mitä siihen pitää vastata? "Kiitos että näytän vanhemmiltani."?
Paljon etuajatuksia muttta vähän taka ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Paljon etuajatuksia muttta vähän taka ajatuksia.
Vähän riiippuu kenelle sellaisia lähtee laukomaaan. Voi olla aika paljon takaumaa tai siis katumaaa jos ihan lonkalta pistelee menemäään.
Mä rakastuisin suhun kuitenkin. Niinkun kaikkiin jotka katsoo päin. Saatika jos alkaa kehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisen ulkonäön kommentointi pyytämättä on huonoa käytöstä.
Ulkonäkö on peritty geeneissä, joten en ymmärrä näitä ulkonäön kommentoijia. Mitä kiittelemään sellaista, minkä eteen itse ei ole tehnyt mitään? Jos ei ole taka-ajatusta, niin eikö sama mies sitten voi myös mennä kehumaan toisen miehen komeutta, jos tarkoitus on ainoastaan ilahduttaa toista? Koskeeko kehut myös upeita mummoja? Yleensä siellä taustalla nimittäin on se taka-ajatus ja ulkonäkökehu siksi kohdistetaan sellaiselle vastakkaisen sukupuolen edustajalle, jonka kanssa voisi kuvitella ikänsä ja ulkonäön puolesta pariutua.
Muotoillaan kysmys sitten myös näin: saako opettaja kehua oppilaidensa ulkonäköä ilman taka-ajatusta? Vaatteisiin ihminen voi vaikuttaa ja ne valita, mutta ulkonäön kehuminen ei vaan kuulu hyviin tapoihin ellei kyseessä ole tarpeeksi tuttu henkilö. Kehumalla heti olettaa, että kohde on ulkonäkökeskeinen ja pitää kehuista. Itse pidän tuollaista kehujaa lähinnä pinnallisena typeryksenä, ja lupaan ystävällisesti välittää hänen kiitoksensa vanhemmilleni, jotka ovat minut siittäneet.
En ymmärrä miksi mun ulkonäköä pitäisi jotenkin kommentoida koska olen nainen? Mitä siitä saa kun sanoo naista kauniiksi? Mitä järkeä? En ymmärrä. Jos olisin mies niin varmasti minun ulkonäköä ei kehuttaisi.
Jos kehu tulisi aidon ja vilpittömän kuuloisesti, ja sen jälkeen tuntematon mies jatkaisi matkaansa (ei siis jää seuraamaan tms) niin sitten kyllä kovasti ilahtuisin kehusta.
Miksi ulkonäköä ei saisi positiivisesti kommentoida, aikuisten kesken, tilanteesta ja asemasta toki riippuen? Jokainen syntyy geeneinensä, mutta kyllä ulkonäköönsä voi vaikuttaa pitämällä itsestään huolta. Niitäkään, jotka edes normaalin tason verran itsestään pitää huolta ei saisi kehua kun joku huoltamaton voi möksähtää.
Kyllä tämä on jotenkin henkisesti sairas kansa ja viallinen yhteiskunta kun ystävällismieliset kehut otetaan veetuiluna, vaikka muualla maailmassa se on hyvää käytöstä!
Vierailija kirjoitti:
Jos kehu tulisi aidon ja vilpittömän kuuloisesti, ja sen jälkeen tuntematon mies jatkaisi matkaansa (ei siis jää seuraamaan tms) niin sitten kyllä kovasti ilahtuisin kehusta.
Olen samaa mieltä. Sellaiset ohimennen mainitut asiat, kuten "onpa sinulla upeat hiukset" tai "tosi kiva tuo sinun takki, sopii sinulle hyvin", tms voisi ilahduttaa aidosti. Usein tulee kuultua tämän tyylisiä juttuja ohikulkijoilta (tosin useammin muilta naisilta kuin miehiltä) ja vaihdettua pari sanaa tai toivotettua mukavaa päivänjatkoa ennen kuin jatketaan tahoilleen. Sellainen on ilahduttavaa ja piristää päivää. Itse saatan kommentoida ohikulkijan söpöä koiraa tai ihanan hyväntuulista lasta.
Sen sijaan mitään suoraan ulkonäköön liittyvää "olet seksikäs", "vau mitkä rinnat" jne ei ole mukavaa kuulla keneltäkään ventovieraalta. Eikä varsinkaan mitään painoon liittyvää, edes sitä hoikaksi "kehumista".
Jos haluat kehua naista ilman taka-ajatuksia, tee se yhtä vilpittömästi kuin sanoisit saman asian siskollesi, äidillesi, serkullesi tai mummollesi. Ystävälliset sanat ilahduttavat, mutta ne taka-ajatuksella sanotut eivät. Vaikka periaatteessa on kiva kuulla olevansa kaunis, niin ventovieraan suusta se voi kuulostaa ahdistelulta tai epäilyttävältä ja tuottaa päinvastaisen lopputuloksen. On parempi sanoa toista vaikka mukavan näköiseksi tai että on kiva nähdä ihmisen hymyilevän kadulla kulkiessaan.
Jotkut voi sen uskoa 🙄