Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on sijoitusasunto ja vuokralaisia, miten on sujunut?

Vierailija
14.10.2006 |

Onko ollut tiheää liikehdintää? onko asunto aina remontoitava asukkaan jäljiltä? Missä teillä on asunto, minkäkokoinen ja jos saa kysyä mikä siinä on vuokra?

Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa mitään opiskelijapoikia.

Vierailija
2/10 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokralainen vaihtuu parin vuoden välein, opiskelijoitahan ne yleensä on. Remonttia ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin mitä nyt vanhoihin asuntoihin pitää. VÄlillä maalailtu vähän. Vuokra 450e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan sama vuokralainen, jämpti ja siisti.

Vierailija
4/10 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa nainen, valitettavasti kaikki miehet joita on kokeiltu viimeisen kuuden vuoden aikana ovat olleet huonoja vuokralaisia (sottaisia, vuokrat jääneet tulematta jne.) Samoin ulkomaalaiset ovat olleet yhtä poikkeusta lukuunottamatta epäluotettavia. Varmimpia ovat olleet työssäkäyvät (sihteerit, sair. hoitajat, opettajat tms.) yli kolmekymppiset naiset. Remontteja ei niiden jälkeen ole tarvinnut tehdä. Vuokrat Hesassa 500-600 e/kk sijainnista riippuen.

Vierailija
5/10 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijotusasuntoja 13 kappaletta. Opiskelijat on yleensä hyviä.

Kokemusta on vuokralaisesta, joka asui 6 vuotta, maksoi vuokransa päivälleen, yhteyttä ei ottanut kuin kerran kysyäkseen, saako laitta taulun seinälle (uskomatonta) ja asunto oli hänen jäljiltään priima. Sitten toisessa ääripäässä on häädetty ja uhkaileva päihdehörhö ja itsemurhan asuntoon tehnyt, joka ehti olla kuolleena miltei kaksi kuukautta... Siivoaminen oli vähemmän hauskaa. Yksi heppu oli muuten jees, mutta muutettuaan saatiin remontoida asunto, koska tämä taiteilija oli sprayllä maalannut seinät psykedeelisiä kuvioita täyteen. Hyvään asuntoon saa helposti hyvän vuokralaisen. Halvat ja surkeat asunnot ajautuu surkimuksille.

Pääosa vuokralaisista ihan asiallisia.

Vierailija
6/10 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä kantakaupungista yksiö aiotaan hankkia. Kiitos teille kaikille kokemuksista! Täytyy toivoa, että saadaan hyvä vuokralainen (esim. joku tuttu)!

-ap

Vierailija
7/10 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraalta on helpompi kovistella vuokria. Tuttujen kanssa on meillä tulleet juuri ne ainoat ongelmat. Vetoavat tuttuuteensa ja vanhaan suhteeseen eivätkä maksa ajoissa, hukkaavat avaimia jne eikä niitä sittenkehtaa heittää pihalle. Jos haluat pitää tuttavuuden, älä tee hänen kanssaan bisnestä.

Vuokratulojen verotus on pääomavero 29%. Vähentää saa kaikki asunnon kulut, remontit ja maalaukset jne sekä tietysti vuokraamiskulut jos käytät välittäjää tai ajelet itse näyttämään asuntoa.

Vierailija
8/10 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vuokrata tutuille. Mulla nyt toiset vuokralaiset viiden vuoden aikana eikä mitään ongelmia. Vuokra 500 ¿/kk plus käyttömaksut vesi ja sähkö.

Vierailija
9/10 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikehdintä on vähän vaihtelevaa. Yhdessä asunnossa on 7v asunut sama perhe ja tyytyväinen olen heihin ollut, ei mitään ongelmaa :) Sit yhdessä asunnossa vaihtunut 2-12kk välein, tosin sitä nyt tarjoonkiin aina sellasille ihmiselle jonka elämäntilanne on väliaikaista, eli asunnon tarve on lyhytaikaista.

Mun unelma on rauhallinen nainen, jolla ei ole lemmikkijä ja joka ei tupakoi.

Paria hyväkuntoista perittyä asuntoa lukuunottamatta mä olen aina ostanut huonokuntoisen asunnon ja rempannut sen kunnolla ennen vuokraamista (saa paremmin menemään ja vuokran ja siinä asukkaan mukava asua).

Ei ole oikeestaan tarvinut nuita sen enempää rempata, kun asukas on vaihtunut ja eikä ole tarvinut antaa kenellekään häätöä ja siis kaikki mennyt ihan hyvin.

Mä olen itse paljon asunut vuokralla ja aina välillä vieläkin kun tsekkaa etuoven/oikotien kuvia vuokrattavista yksiöistä. Ja mua oikeesti järkyttää/suututtaa miten huonokuntoisia asuntoja jotku tarjoo vuokralle. Mun periaate on ollut se, että vuokraan sellaista asuntoa jossa minunkin olisi mukava ja miellyttävä asua.

Vierailija
10/10 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat vuokaraiset jouduttiin häätämään puolen vuoden jälkeen, koska eivät maksaneet vuokriaan. Sen jälkeen ollut yksinasuva säntillinen nainen, joka asunut jo 3.5 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi