Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muuta maanisen jakson aikana velkaantunutta?

Vierailija
08.06.2022 |

Itselläni menee kuulemma kaikkien julkisten viranomaisten mukaan sen verran hyvin, että en ole päässyt mihinkään kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavien vertaisryhmiin tai ryhmäterapioihin mukaan, enkä myöskään joutunut ulosottoon. Ja ansaitsen sen verran hyvin työelämässä, etten saa yhteiskunnan tukia.

Joten tiedän, että olen onnekas, että olen pysynyt (suuresti sinnitellen) työkuntoisena, jolloin pääasiallinen hoitokontakti on yksityisen terveydenhuollon puolelle sekä työterveyteen. Kun julkisella minulle kerrottiin pahimman puolen vuoden jälkeen, että pärjään sen verran hyvin, että koska heillä on kova resurssipula, niin siirtävät minut psykiatrian polikinikalta perusterveydenhoitoon. Joka taas sitten on niin tukossa, että ainoa ratkaisu on oikeastaan ollut yksityinen puoli ja työterveyshuolto.

Joten siksi minulla ei ole mitään kokemusta ryhmäterapiasta tai vertaistuesta, vaan olen jäänyt melkoisen yksin näiden asioiden kanssa.

Eli ensin minulla diagnosoitiin burnout, sitten masennus ja ahdistus. Sitten tuli kuitenkin paha maaninen episodi, jonka aikana velkaannuin pahasti. Edelleen pärjäsin yhteiskunnan mielestä "liian" hyvin, eli koska juuri ja juuri selvisin ilman ulosottoa ja omilla palkka- ja yrittäjätuloillani, niin ei koskaan tullut mitään kosketusta velkaneuvojiin, ulosottoon, sosiaalitoimeen, yms.

Nyt loppusuoralla tässä urakassa ja olen miettinyt keinot miten estää tämän toistuminen.

Mutta arvostaisin tosi paljon, jos olisi muita samaa kokeneiden tarinoita. Kun nyt olen ollut tosi yksin tämän kanssa.

Ja/tai vinkkejä, olisiko jotain vertaistukiryhmiä vaikka en julkisessa psykiatrisessa sairaanhoidossa olekaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla