Mensan nettitesti vs. virallinen testi
Onko tuo Mensan nettitesti miten luotettava? Siellä kyllä sanotaan, että testi on vain suuntaa antava, mutta kuinka paljon sen varaan voi laskea? Itse sain nettitestistä 125 pistettä, mutta uskon tuloksen olevan jonkin verran yläkanttiin. Jos olet tehnyt netti-ja virallisen testin, millaiset tulokset sait?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vain virallisen, mutta tuohan selittää, miksi kaikki täällä ovat muka saaneet tuloksen, joka on vain muutamalla prosentilla väestöstä. Oikea testi kesti kaksi päivää, siis kahtena päivänä useamman tunnin. Siinä mitattiin monenlaisia kykyjä, ei siis vain matemaattisloogisia pikkutehtäviä. Testin tekijä ja tulkitsija oli psykologi. Tulokseni oli 128.
Tää ei sitten ollut Mensan testi vaan jokin soveltuvuuskoe, jossa mitataan myös yleistä päättelyä - neropatti
Vierailija kirjoitti:
Tää ei sitten ollut Mensan testi vaan jokin soveltuvuuskoe, jossa mitataan myös yleistä päättelyä - neropatti
Yritin kerrankin päästä pätemään, mutta ei sitten onnistunut 😂
Sain saman tuloksen kuin ap 2-päiväisessä psykologin tekemässä testissä.
Olen kokeillut mensa-testejä. En osaa hahmottaa niitä kuvioita lainkaan.
Mulla täytyy olla jokin visuaalinen hahmottamisongelma. Koulutukseltani olen DI.
Kunnollisissa psykologin testeissä testataan montaa muutakin asiaa, kuin kuvioiden kehittämistä johonkin suuntaan.
Mää tein testin ja sain eka 108. Sitten myöhemmin uudestaan 113 ja sain vielä ahaa elämyksiä ja pisteet nousi 118 :-)
älykkyys on myös ystävällisyyttä
minä koen kyllä usein maailmantuskaa. Siitä vaikka kuinka ihmiset ei osaa rakentaa elämäänsä niin että ois jollakin tapaa onnellisia. Kaikkeen ei voi vaikuttaa mutta valintoihinsa kyllä. Elämäntyyliinsä.
Vaikka ajattelen usein monestakin asiasta että voi hyvää päivää. Kuin helppo ois tuostakin suosta saada helpompi kun tekis jotain sille elämäntyylilleen.
ei tartte juosta aamusta iltaan ja vielä mietitään miksi en nuku.
Niin oon kyllä hiljaa vaan.
Ei mm uskalleta tehdä valintoja mitkä hetkeksi heilauttas vaikka rahatilannetta mutta pelastas oman mielenterveyden. ollaan sysipaskassa työpaikassa vaikka ja kulutetaan elämä siihen. Sitte valitetaan ku kaikki on niin rankkaa ja tehään siihen 5 lasta ja tulee ero. Oma valinta sekin.
Ei huonoon rahatilanteeseen kuole. Kaikki riippuu mitä tekee että itse haen aivan eri alalta töitä koska on pakko. En mitään työtä missä en siedä olla kuitenkaan.
Jos rakentaa elämänsä niin että mikään uus ratkasukaan ei enää auta niin toivosin kaikille kyllä älykkyyttä.
On mahdollisuus valita työ missä kellonajat sopii lapsiarkeen. Tai ottaa työtä vastaan missä kaikilla loppuu jaksaminen.
onko se lapsen kasvatus tärkeässä osassa nykyään ja onko ollutkaan ikinä kun pistetään lapset yöksi hoitoonkin
Maailmantuska kyllä vaikka onnellinen parisuhteessa elävä,rakastunut.
Ja tämä! kun oon työttömänä yhden lapsen äiti niin tiedän että masentusin jos jäisin nyt tuleen makaamaan kun vaikeita juttuja. Täytyy elää ja tehdä kaikkensa
Vierailija kirjoitti:
Mensan testi on ihan huuhaata. Kaverin kaveri läpäisee. Jos olet ulkopuolinen niin et läpäise.
Itse en liittynyt mensaan vaikka läpäisin testin. En suosittele kenellekkään. Sisäpiiri touhua.
2% läpäisee testin, joten päivänselvää ettei jokainen läpäise testiä.
Aika huuhaata nettitestit ovat. Aikoinaan ennen Mensan tappeluita olin 0,1 prosentissa, sitten asteikkoa muutettiin. Testiin kannattaa suhtautua leikkimielisesti siinä missä persoonallisuustesteihin. Elämälle ne eivät anna suuntaa. Kaksi minua kovempaa tyyppiä teki itsarin nuorempana. Olivat varmasti matemaattisesti tämän maan kovimpia ja menestyivät mm. shakissa.
Se on suuntaa antava ja voi korreloida hyvinkin, jos olet nopea ja paineensietokykysi on niin hyvä, ettei koetilanne vaikuta sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain nettitestissä 82 ja Mensan testissä 75. Valtionvarainministeriössä työskentelen. Tykkään leikkiä numeroilla. Olkaa huoleti, täällä on homma hanskassa.
Ja sitten teillä on/oli TÖISSÄ porukkaa jotka saivat myöhästettyä-wiibästettyä verotuksen yli puoli vuotta, kun asiaan paiskattiin HUIPPU-ämmätilainen, joka matemaatDDisen tarkasti osoitti, että erä-ajoa ei tarvitse tehdä, että .kaikki vaan putkeen.
Onko Mensassa touhu yhtä sekopäistä kun ALAPÄÄ-PESUKONEEN aikana? Mensaan on sukkuloituneet kaikki tunnewammaiset.
Kaikki mikä menee 145:n yli on suurella todenäköisyydellä haitaksi, kun se keskus-prosa käy aina täysillä ja ruuhkautaa loogisen ajattelun. 110 - 130 on paras alue.
Mensan testi ei kestä useita tunteja eikä sitä tehdä kahtena päivä. Virallisen testin tekemiseen varataan noin tunti aikaa.