Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusien talojen KIVAT ja TOIMIVAT sisustusratkaisut?

Vierailija
08.06.2022 |

Minä aloitan:

Normaalia korkeampi huonekorkeus on minusta aina plussaa.

Lisäksi tykkään uusista liesituulettimista, jotka on integroitu lieteen. Ei enää rumia tötsiä keskellä kattoa (ne seinää vasten olevat taas ei ole yleensä yhtään niin häiritseviä).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä?

Vierailija
2/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt näitä liedessä olevia liesituulettimia. Mitä sit kun kattila porisee yli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt näitä liedessä olevia liesituulettimia. Mitä sit kun kattila porisee yli?

Ne menee säiliöön, jonka saa helposti putsattua.

Vierailija
4/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ikkunat (jos ei ole naapuri heti takana)

Vierailija
6/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksia 3 talon perusteella:

Meille tärkeintä iso avoin ratkaisu missä tilava keittiö ja olohuone (+ ruokailuhuone) yhdistyy kauniisti. Nämä tilat olleet 54-70m2 yhteensä. 

Saareke on ehdoton, emme osaa elää ilman sitä

Isot ikkunat - paljon valoa ja näkymiä joka puolelle

Makuuhuoneissa 2 ikkunaa kulmittain, valon määrä lisääntyy huomattavasti yhteen verrattuna

Ehdoton lempparini oli myös edellisen talomme vanhempien makuuhuone missä seinän pätkällä erotettu vaate/pukeutumishuone ja lisäksi oma iso kylpyhuone.

Terassi - katettu, avoin tai lasitettu mutta oleskelutilaa ulkona reilusti

Vierailija
7/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot ikkunat (jos ei ole naapuri heti takana)

Isot ikkunat vain jos maisema on hieno, yleensä ei ole. Kahden kerroksen tai jopa korkeammqt ikkunat ovat karseita ja ikkunoiden pesua ei ole taas kerran mietitty ollenkaan. Kaverin talossa sellaiset ikkunat pestään ulkoa noin viiden vuoden välein, kun raaskitaan vuokrata henkilönostin. Sisältä niitä ei pestä varmaan ikinä, koska varsista alkaa tulla todella huojuvat ja huonot jo neljän metrin jälkeen. Ylikorkeat ikkunat ovat niin 1990-luvun loppua kuin olla voi.

Vierailija
9/9 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia kokemuksia 3 talon perusteella:

Meille tärkeintä iso avoin ratkaisu missä tilava keittiö ja olohuone (+ ruokailuhuone) yhdistyy kauniisti. Nämä tilat olleet 54-70m2 yhteensä. 

Saareke on ehdoton, emme osaa elää ilman sitä

Isot ikkunat - paljon valoa ja näkymiä joka puolelle

Makuuhuoneissa 2 ikkunaa kulmittain, valon määrä lisääntyy huomattavasti yhteen verrattuna

Ehdoton lempparini oli myös edellisen talomme vanhempien makuuhuone missä seinän pätkällä erotettu vaate/pukeutumishuone ja lisäksi oma iso kylpyhuone.

Terassi - katettu, avoin tai lasitettu mutta oleskelutilaa ulkona reilusti

Saareke vai niemeke? Saarekkeet ovat usein kolhuja ja töröttäviä.

Minkä ihmeen takia makuuhuoneessa pitäisi olla valoa? Meillä on ainakin makuuhuoneessa lähinnä nukkuminen ja naiminen, muut toiminnot tehdään muualla. En esimerkiksi ymmärrä miksi aikuisten makuuhuoneen pitäisi olla iso. Jos huoneeseen ei tarvitse tunkea vaatekaappeja, niin aika pitkälle pärjää sängyllä ja tasoilla sen vieressä. Minä ainakin istun mielummin sohvalla kuin sängyllä.

Entä miksi vanhempien makuuhuoneessa pitäisi olla iso kylpyhuone? Ymmärrän, jos sinne on pääsy myös perheen muilla jäsenillä, mutta kokonaan oma kylpyhuone ja varsinkin iso sellainen on taas ihan turhuutta. Ei kaksi ihmistä tarvitse älyttömästi tilaa ja kuinka usein siellä on kaksi ihmistä samaan aikaan loppujen lopuksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi