Kaverilla uusi talo, ja olen kateellinen :(
Kävin aamupäivästä kylässä. Heidän keittiö-olohuone-yhdistelmä on isompi, kuin meidän kaksio! Heillä jokaiselle lapselle oma huone, kun me taas asutaan mies, minä ja taapero kaksiossa.
Muutettaisiin isompaan, mutta ei saada lainaa. Onko täällä muita joilla sama kohtalo? Ja ei tarvitse vastata, jos olet tyytyväinen minikodissa tai et edes kaipaa omaa taloa.
Kommentit (46)
Mä olen kateellinen kaverini pienestä kämpästä joka on täynnä elämää kun taas meillä on iso talo, mutta täällä on tyhjää ja kuollutta.
Minä asun kerrostalokolmiossa, eikä tässä asuminen haittaa ollenkaan (uusi talo), mutta silti tuntuu, että olen jotenkin epäonnistunut, kun kavereilla on omakotitalot. En ole puutarhaihmisiä ja tykkään olla korkealla, mutta silti tulee se tunne, että on pakko muuttaa maalle ja ostaa se okt. Kavereiden omakotitalot siis samanhintaisia kuin asuinkaupungissani kolmiot. Ollaan alle 30v.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan akateemisia ja keskituloisia dinkkejä ja ilmeisesti myös talokateuden kohteena. Tekisi mieli sanoa näille, että jos tekin olisitte opiskelleet pitkälle ja jättäneet lapset tekemättä, olisi nyt varaa uuteen taloon.
Mitä tällä plastalla teet jos olette päättäneet oll DINKejä ?
Niin, itse kahden lapsen vanhempi, normaalissa työssä. Nyt 21v takana omakotitalossa Espoossa. Lainat masettu aikaa sitten. Mutta ei kenekään tätä tarvii kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun 400m2 miljoonatalossa. Tästä kodista on mulle enemmän murhetta kuin iloa, mies ei meinaan suostu ostamaan mitään puutarhanhoitoa tai kotisiivousta eikä osallistu siivoukseen.
Tuskin sinä ole holhouksen alla, eli tilaa ja maksa ihan itse.
Ensimmäisillä syksyn pimeillä käy paiskaamassa tiiliskiven puolikas lasista sisälle. Kummasti helpottaa.
Naiset on kyllä niin kateellisia.
Niin onko se kaverin talo vai pankin talo? Vuokralla asumisessa on se hyvä puoli, että aina pääsee muuttamaan helposti verrattuna omistusasuntoon. Eikä tarvitse pelätä talon arvon laskua tai yllätyskuluja.
Oletko selvittänyt pääsisittekö muuttamaan vuokralle vaikka rivitalokolmioon?
Joitakin onnistaa kun tulee perintöä tai avokätinen varakas kumppani. Mutta aina joku on vielä rikkaampi. Kaverisi saattaa kadehtia jotakin kartanon omistajaa tai velattoman talon omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan akateemisia ja keskituloisia dinkkejä ja ilmeisesti myös talokateuden kohteena. Tekisi mieli sanoa näille, että jos tekin olisitte opiskelleet pitkälle ja jättäneet lapset tekemättä, olisi nyt varaa uuteen taloon.
dinkkejä?
Double/Dual Income, No Kids
Miksi tuo piti friisiksi ilmaista? Mikset sanonut samaa suomeksi? Teteleitähän (TTEL) te olette.
Symmetrian vuoksi. Puhun myös sinkuista enkä naimattomista tai vanhoista piioista.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun 400m2 miljoonatalossa. Tästä kodista on mulle enemmän murhetta kuin iloa, mies ei meinaan suostu ostamaan mitään puutarhanhoitoa tai kotisiivousta eikä osallistu siivoukseen. Minä siivoan minkä jaksan eli liian vähän. Ja mies haukkuu sotkusta koko ajan 🥺 Monesti harkinnu eroa ja haaveilen omasta 100m2 rivarista pienellä pihalla.
minä kyllä lähtisin sieltä piikomasta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun 400m2 miljoonatalossa. Tästä kodista on mulle enemmän murhetta kuin iloa, mies ei meinaan suostu ostamaan mitään puutarhanhoitoa tai kotisiivousta eikä osallistu siivoukseen.
tullu sulle mitenkään mieleen, että koti on yhteinen yritys? Miksi toisen pitää siivota ja toisen ei tartte osallistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tullu sulle mitenkään mieleen, että koti on yhteinen yritys? Miksi toisen pitää siivota ja toisen ei tartte osallistua?
No se siivoaa tietysti kumpaa sotku häiritsee.
Tässä tulee ihan äärettömän hyvä mieli itselleni, kun rupesin juuri pohtimaan etten edes muista koska viimeksi olisin kadehtinut jotakuta. Varmaan joskus lapsena viimeks.
Kadehtiminen on turhaa. Et ikinä tiedä, mitä toisten elämässä tapahtuu. Ulkoiset puitteet voi olla kunnossa, mutta todellisuus voi olla jotain muuta. Tai sitten kaikki on kunnossa! Ja kannattaa olla onnellinen toisten puolesta, silloin onni kohtaa sinutkin. Kadehtiminen syö sinua sisältä päin, katkeroittaa. Ei kannata sille tielle lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Niin onko se kaverin talo vai pankin talo? Vuokralla asumisessa on se hyvä puoli, että aina pääsee muuttamaan helposti verrattuna omistusasuntoon. Eikä tarvitse pelätä talon arvon laskua tai yllätyskuluja.
Oletko selvittänyt pääsisittekö muuttamaan vuokralle vaikka rivitalokolmioon?
Joitakin onnistaa kun tulee perintöä tai avokätinen varakas kumppani. Mutta aina joku on vielä rikkaampi. Kaverisi saattaa kadehtia jotakin kartanon omistajaa tai velattoman talon omistajaa.
Rivarikolmion vuokra voi olla suurempi kuin omakotitalon lainanlyhennys.
Vastapäinen tontti lohkottiin kahdeksi tontiksi. Tonttien uudet omistajat ovat nuoria ja lapset vielä pieniä.
Toiseen taloon muuttaa meidät muut huomioivat naapurit jo nyt rakennusvaiheessakin. Ilmoittavat isoista rakennustarvikekuljetuksista tai ylitöiksi menevistä rakennusurakoista.
Toista omakotitaloa rakennuttaa tumpelot tyypit, joiden takia kaikkien kotitiemme asukkaat ovat joutuneet jo talon rakennusvaiheessa ottamaan yhteyttä rakennusmestariin, nuoreen perheeseen ja koko ajan muistuttamaan, että ilmoittakaa jos on iso rakennustarvikekuljetus ja ehdimme menemään sitä ennen töihin tai tiedämme klo 23 yöllä että rekkamiehet kailottavat kattopenkkin takia puolet yöstä mihin kattopenkit laitetaan.
Joten älä kadehdi. Omakotitaloihin ei ihan aina muuta fiksua väkeä. Kaunis talo voi pitää sisällään perheellisen tyhmyyttä ja itsekkyyttä
Koskaan et tiedä mitä upean talon seinien sisällä tapahtuu. Ei kannata kahdehtia kun ei toisten elämästä tiedä. Voi olla sairautta, voi olla henkistä/fyysistä väkivaltaa tai muuta murhetta. Kaikki ihmiset ei etenkään tänä päivänä kerro negatiivisia asioitaan kun instassa vaan näytetään parasta.
Oletko ap tullut ajatelleeksi että joku tekisi mitä tahansa, jotta saisi samat asiat mitä sinulla on? Sinulla on mies ja lapsi. Ole onnellinen heistä.
No älä ole, jokaisella on omat vaikeutensa kuitenkin. Tuli mieleeni, kun tyttäreni tuli kotiin ja sanoi, että on niin kateellinen kaverin talosta. Mua se vaan huvitti, asumme hyvällä alueella ja meidänkään talo ei ole ikivanha kuitenkaan. Hyvähän se on, että tunnustaa asian itselleen:D