Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea omikron-tämäkö lievää?

Vierailija
08.06.2022 |

Kuume 39, järkyttävä nuha ja tukkoisuus, silmät vuotaa, nenä vuotaa, yskittää. Ja sanotaan että tämä lievää? Rokotettu olen mutta siitä jo kauan, viine vuoden puolella. Lisäksi leviää kuin kulovalkea.

Muita sairastajia? Onko kaikilla muilla joku superhelppo tauti?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16 jatkaa. Alkuvaiheessa jäseniä särki ja jalkoja kolotti. Väsymys on aaltoilevaa ja välillä tosi voimakastakin. Päänsärkyäkin on ollut suurimman osan aikaa. Juuri mitään ei jaksa eikä pysty vieläkään puuhailla. Odotan vaan että tämä menisi ohi. Kurja tauti tälläisenä lievänäkin.

Vierailija
22/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, voisikos tässä osaltaan olla siitepölyallergiaakin mukana? Täytyypä testata allergialääkekuurilla, kiitos vinkistä.

Koronakin tässä on kyllä testin mukaan ollut, kotitestiin pätkähti silloin ekalla viikolla kaksi viivaa. Nro 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin tänne pystyy kirjoittamaan, on tauti lievä.

Minulla oli Omikron B2- variantti maaliskuussa, 5 kk 3. rokotuksen jälkeen. Sahaava kuume 5 pv, järkyttävä kurkkukipu ja nuha. Kuudentena päivänä kaikki oireet hävisivät yhtäkkiä, viikon väsymys jäi.

Muu perhe ei juuri edes huomannut omaa tautiaan, pojalla oli vkl ajan kuume ja yskä. Kaikilla kolme rokotusta.

Vierailija
24/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievä on hyvin moniselitteinen ilmaus. Se voi vakavan taudin ollessa kyseessä tarkoitaa myös sitä että ei joudu sairaalahoitoon. Korona kun voi johtaa sekä sairaalahoitoon että jopa kuolemaan joten jos pystyt sairastamaan kotona niin se on lievä.

Kuolemakin on lievä, jos pystyy kuolemaan kotona. Jos kuolet liikenneonnettomuudessa korona-aikana = koronakuolema, jne. Suomalaisessa terveydenhuollossa käytettyjä skitsofreenisiä neo-logismeja, niitä riittää. Käytännön rutkimus ja hoito ei sitten vaan tahdo onnistua. Ei sitten millään.

Vierailija
25/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oireet lievät, rokotukset saatu. Ei kuumetta, mutta kurkun karheutta, nuhaa, yskää ja väsymystä. Tämä kaikki on jatkunut nyt jo kuukauden. En halua edes ajatella millainen tauti tämä olisi kohdallani ollut ilman rokotuksia.

Kurkku on ärsyttävä, sellainen kuiva, kutiseva, syvältä hieman hiekkapaperinen ja nielaistessa pikkasen kipeä. Ja ihan kuin koko kurkun seutu olisi jotenkin väsynyt tai "kireä" tai lievästi "kuristava". Tämä ilmeisesti melko tyypillistä omikronissa? Onko muilla samaa?

Ehkä samanlainen, kuka tietää. Mulla ei rokotuksia ja samat oireet. Pahin väsymys kesti 3 vkoa.

Vierailija
26/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tarpeettoman traagisen kuullosta tuo kulovalkeilu. Miksei voi sanoa vain "tuli"

Vierailija
27/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, voisikos tässä osaltaan olla siitepölyallergiaakin mukana? Täytyypä testata allergialääkekuurilla, kiitos vinkistä.

Koronakin tässä on kyllä testin mukaan ollut, kotitestiin pätkähti silloin ekalla viikolla kaksi viivaa. Nro 16

Mulla oli korona ja siitepölyallergia yhtä aikaa. Otin antihistamiinin lisäksi pari pv Duactia ja kuurin Erdopectiä. Olin henkisesti varautunut, että jos saan oireellisen koronan, luultavasti tarvitsen Erdopectiä, kun tartten sitä aina joskus muutenkin.

Vierailija
28/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli viikko omikronia tai jotain muuta, en nyt mihinkään testeihin ole menossa, kun en aio tavata ketään vähään aikaan.  Tarttui todennäköisesti yksiltä synttäreiltä, vaikka ei siellä montaa ihmistä ollut. Ei vielä pahat oireet mutta sitkeää nenäntukkoisuutta ja välillä kurkun kutinaa. Alussa oli päänsärkyä ja väsymystä.

Ei ole allergiaoireita, vaan erityyppinen.

Vierailija
29/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oletan että mulla oli omikron, mutta näkeekö sitä sitten jostain? Sain vaan tuloksen että "Koronatestisi oli positiivinen".

Ja mulla oli hyvin lievä, välillä joutui vähän köhimään mutta yskäksi ei voi sanoa, jotain pientä nuhaa, ja vähän oli kurkku karhea päivän verran. Ei edes lämpöä, korkein mittaus 36.8. Lapsilla oli päivän - kahden verran korkeaa kuumetta, ei muuta. Ei rokotuksia.

Vierailija
30/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Viruksen tarkempi määrittely tehdään vain pienelle osalle testeistä, suurimmalle osalle tulee vain tieto korona tai ei koronaa.

Vierailija
31/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Viruksen tarkempi määrittely tehdään vain pienelle osalle testeistä, suurimmalle osalle tulee vain tieto korona tai ei koronaa.

— HUSin alueelta valikoidaan viikoittain sekvensoitavaksi satunnaisotannalla noin 400 koronavirusnäytettä. Muualta Suomesta saapuu THL:n keräämänä 400600 näytettä.

Lähde: https://www.hus.fi/ajankohtaista/husin-alueelta-sekvensoitu-noin-20000-…

Vierailija
32/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vain rokotetut saa kertoa lievästä taudista? No poistakaa nyt tämäkin kommentti, mutta ei tämä kovin paha itsellä ollut. Kuumetta ja kurkkukipua, mitä on ollut muissakin taudeissa. Ei siis mitään uutta auringon alla. Olen rokottamaton.

Mikähän siinä onkin että rokotettuja niin paljon suututtaa rokottamattomien lievät tautimuodot? Itse kaksi kertaa koronan sairastanut, lievempi kuin tavallinen flunssa, olen riskiryhmää, piikkejä ei ole eikä tule.

Jotenkin eräänlaisen typeryyden huipentumaa huudella netissä että piikki = korona. Kerran kun saat pahan variantin niin mitäs sitten?

Vierailija
33/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kaksi kertaa koronassa.

Ensimmäisellä kerralla sairaus oli suoraan helvetistä ja toipumisessa meni puolisen vuotta. Sen jälkeen alkoi taas happi kulkea melkein kuin ennenkin.

Seuraava kerta oli sellainen vähän kummempi nuhakuume.

Vierailija
34/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut sekä Deltan että Omikronin. Omikron oli läpihuutojuttu juttu Deltan verrattuna. Kesti pari flunssa päivää. Deltasta olin kipeä pari kk. Ei yhtään rokotetta. Delta iski ennen rokotuksia ja lekuri sanoi että odota 6 kk ja sitten vasta. No 6 kk päästä iski Omikron ja nyt taas odottelen 6 kk. Tuskin otan enää piikkiä.

Vierailija
35/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vain rokotetut saa kertoa lievästä taudista? No poistakaa nyt tämäkin kommentti, mutta ei tämä kovin paha itsellä ollut. Kuumetta ja kurkkukipua, mitä on ollut muissakin taudeissa. Ei siis mitään uutta auringon alla. Olen rokottamaton.

Mikähän siinä onkin että rokotettuja niin paljon suututtaa rokottamattomien lievät tautimuodot? Itse kaksi kertaa koronan sairastanut, lievempi kuin tavallinen flunssa, olen riskiryhmää, piikkejä ei ole eikä tule.

Ennemminkin ärsyttää salaliittohörhöjen hevonpaskajutut.

Vierailija
36/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla jotkut 40-50 -vuotiaat ovat sairastaneet koronan yllättävän kovana. Korkea kuume, kova kurkkukipu, vatsaoireet ja oksentelu. Moni ollut myös kuukauden verran pois töistä vaikka oireet ovat olleet lievemmätkin. Kyllä korona voi olla ikävä oireiltaan ja pitkä kestoltaan vaikka oireet eivät vakavia olisikaan.

Vierailija
37/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairasti vuorotellen koko perhe maaliskuun lopulla. Jokaisella oli vähän erilainen versio, osalla ei lämpöä ollenkaan, mutta kovaa päänsärkyä. Itsellä oli kuumetta n. 38,4 ja leposyke yli 100.

Vierailija
38/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut sekä Deltan että Omikronin. Omikron oli läpihuutojuttu juttu Deltan verrattuna. Kesti pari flunssa päivää. Deltasta olin kipeä pari kk. Ei yhtään rokotetta. Delta iski ennen rokotuksia ja lekuri sanoi että odota 6 kk ja sitten vasta. No 6 kk päästä iski Omikron ja nyt taas odottelen 6 kk. Tuskin otan enää piikkiä.

Aika jännää, että Suomess suositellaan noin, kun muualla kehoitetaan menemään rokotukseen kuukausi sairastetun taudin jälkeen.

Vierailija
39/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat variantit näyttäisivät maailman johtaviin virologian labroihin kuuluvan labran tutkimustulosten perusteella aiheuttavan hankalamman taudinkuvan 

One of the most prestigious virology labs in the world, the ones who confirmed BA 2 was more pathogenic than BA 1, Sato Labs, released a new study that finds that the VOCs BA4/5 as well as BA 2.12.1 are more INFECTIOUS and PATHOGENIC over BA 2 https://twitter.com/COVIDnewsfast/status/1530229223167733760

Virological characteristics of the novel SARS-CoV-2 Omicron variants including BA.2.12.1, BA.4 and BA.5 

Neutralization experiments revealed that the immunity induced by BA.1 and BA.2 infections is less effective against BA.4/5. Cell culture experiments showed that BA.2.12.1 and BA.4/5 replicate more efficiently in human alveolar epithelial cells than BA.2, and particularly, BA.4/5 is more fusogenic than BA.2. Furthermore, infection experiments using hamsters indicated that BA.4/5 is more pathogenic than BA.2. Altogether, our multiscale investigations suggest that the risk of L452R/M/Q-bearing BA.2-related Omicron variants, particularly BA.4 and BA.5, to global health is potentially greater than that of original BA.2.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.05.26.493539v1

Vierailija
40/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain maanantaina n.puolen tunnin jonkun kohtauksen illalla.olin peiton alla ja palelin hirveästi mutta iho oli kuuma.vähän kuin epilepsiakohtaus,vapisin holtittomasti. Pääsin jotenkuten vessaan ja huulet oli ihan värittömät. Veri jyskytti päässä niin etten pystynyt nukkumaan kuin aamusta. Oli kuumetta eilen yli 38 ja tänäänkin yli37. Voisko olla korona? Muita oireita ei ole.