Kauhea omikron-tämäkö lievää?
Kuume 39, järkyttävä nuha ja tukkoisuus, silmät vuotaa, nenä vuotaa, yskittää. Ja sanotaan että tämä lievää? Rokotettu olen mutta siitä jo kauan, viine vuoden puolella. Lisäksi leviää kuin kulovalkea.
Muita sairastajia? Onko kaikilla muilla joku superhelppo tauti?
Kommentit (49)
Kaveri meni lääkäriin kun oli kauhean tuntuinen tauti, ja crp oli yli 200!
Sairastin koronan pahana. En päässyt PCR-testiin. Vain vanhukset ja hoitajat pääsi. Olen yksin eläjä. Pelotti, voimat pois. Nyt olen pyytänyt sairauslomatod.niin en saa! Mitä, koronassa en päässyt lääkäriin koska olisin tartuttanut. Kotitesti ei käy sairauslomaan. Mitä voi tehdä.
Ei ole lievä täälläkään. Kuumetta, kurkkukipua, kovaa nuhaa, paikat kipeät
Kävin hapella useampaan otteeseen taudin aikana - minulla on astma. Vähän oli next levelin nuha 🙄
Minulla ei ole kuin yksi rokotus. Ja minulla oli tämmöiset oireet, kuumetta 39 astetta, yskä, nuha, lihaskipuja ja särkyä.
Minulla kolme rokotusta, yli 5kk oli viimeisestä. Kuume max 37,5, pari päivää yskää, väsymystä. Sitten ohi. Sama miehellä, molemmat n 50 v. Minusta oli lievä.
Lievä on hyvin moniselitteinen ilmaus. Se voi vakavan taudin ollessa kyseessä tarkoitaa myös sitä että ei joudu sairaalahoitoon. Korona kun voi johtaa sekä sairaalahoitoon että jopa kuolemaan joten jos pystyt sairastamaan kotona niin se on lievä.
Lieväksi lasketaan, jos pystyy sairastamaan kotona eikä tarvitse sairaalahoitoa.
Mulla oli joku ihan tavan flunssa joku viikko sitten, ainakaan ei koronatesti posiksi muuttunut. Kova kuume, yskitti, niiskutti, kolotti. Jälkitautina poskiontelon tulehdus.
Toissa viikolla oli taas joku flunssa, ei testin mukaan korona. Yhden päivän kolotti ja oli lievää lämpöä, yskitti vähän ja jälkitautina keuhoputken tulehdus.
Että sitä minä vaan että taudit on tauteja ja oireet vaihtelee ja olo voi olla mitä vaan hankalan ja puolikuolleen välillä. Flunssa kestää hoidettuna 14vrk ja hoitamattomana 2 viikkoa.
Minä yskähtelin kuivasti noin kolme päivää harvakseltaan, ja saman verran oli nenäoireita, eli välillä se oli tukossa, välillä sieltä lirahti ihan vetistä eritettä, ja välillä piti niistää. Ihan kirkasta oli erite, ei missään vaiheessa sellaista tulehdusräkää kuin flunssassa.
Oireet oli muutenkin lievemmät kuin tavallisessa flunssassa, en esim. niistänyt nenänpieliä rikki, tukkoinen nenä ei haitannut nukkumista, yskiminen ei saanut kehoa kipeäksi jne.
Ekan kerran sairastin pari viikkoa sitten, alla kolme rokotusta viime vuonna.
Ottakaa lisää piikkejä, niin ette edes selviä normiflunssasta enää.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin koronan pahana. En päässyt PCR-testiin. Vain vanhukset ja hoitajat pääsi. Olen yksin eläjä. Pelotti, voimat pois. Nyt olen pyytänyt sairauslomatod.niin en saa! Mitä, koronassa en päässyt lääkäriin koska olisin tartuttanut. Kotitesti ei käy sairauslomaan. Mitä voi tehdä.
Et mitään. Mä kävin virallisessa testissä niin saan tartuntatautipäivärahan, koska tarvitsin sairaslomaa.
Jos olet edelleen sairas, haet tästä päivästä lähtien sairaslomaa. Ja voit pyytää päästä testiin.
Mulla oireet lievät, rokotukset saatu. Ei kuumetta, mutta kurkun karheutta, nuhaa, yskää ja väsymystä. Tämä kaikki on jatkunut nyt jo kuukauden. En halua edes ajatella millainen tauti tämä olisi kohdallani ollut ilman rokotuksia.
Kurkku on ärsyttävä, sellainen kuiva, kutiseva, syvältä hieman hiekkapaperinen ja nielaistessa pikkasen kipeä. Ja ihan kuin koko kurkun seutu olisi jotenkin väsynyt tai "kireä" tai lievästi "kuristava". Tämä ilmeisesti melko tyypillistä omikronissa? Onko muilla samaa?
Jeep, noi räkätaudit tuppaa kestää sen pari viikkoa, eikä hoitoa viruksiin ole. Sinkkitabletit saattavat lyhentää kestoa muutaman päivän, jos aloittaa niiden ottamisen heti ekojen oireiden alettua. Lepoa nesteitä ja finrexiä on mun ohje. Tsemppiä flenssuun!
Eli vain rokotetut saa kertoa lievästä taudista? No poistakaa nyt tämäkin kommentti, mutta ei tämä kovin paha itsellä ollut. Kuumetta ja kurkkukipua, mitä on ollut muissakin taudeissa. Ei siis mitään uutta auringon alla. Olen rokottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sairauslomaa täytyy saada sairaana, tartuntatautipäivärahaa ei voi saada ilman virallista testiä. Jos olit sairauden alussa yhteydessä terveydenhuoltoon niin ilman muuta saikkua saat, ja jos et niin ota yhteys työterveyden tai tk:n johtoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oireet lievät, rokotukset saatu. Ei kuumetta, mutta kurkun karheutta, nuhaa, yskää ja väsymystä. Tämä kaikki on jatkunut nyt jo kuukauden. En halua edes ajatella millainen tauti tämä olisi kohdallani ollut ilman rokotuksia.
Kurkku on ärsyttävä, sellainen kuiva, kutiseva, syvältä hieman hiekkapaperinen ja nielaistessa pikkasen kipeä. Ja ihan kuin koko kurkun seutu olisi jotenkin väsynyt tai "kireä" tai lievästi "kuristava". Tämä ilmeisesti melko tyypillistä omikronissa? Onko muilla samaa?
Siitepölyallergia. Viime kk ollut todella karmea. Mulla moinen puhkesi vasta 40v iässä. Onneksi lääkäri kirjoitti kunnon lääkkeet, niin pysyy kurkkukivut ja räät suht hyvin poissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Kaveri meni lääkäriin kun oli kauhean tuntuinen tauti, ja crp oli yli 200!
Korona on virustauti, eikä siis nosta CRP:tä tuollaiseen lukemaan. Toki kyseessä voi olla jälkitautina tullut keuhkokuume tmv. Tai sitten joku muu kuin korona.
Mulla oli myös kauhea nuha ja kunnon kuume ja sitten yskä vielä. En voi sanoa lieväksi.