Saako rivitalossa hallinnoimallaan piha-alueella juoda alkoholia?
Kommentit (27)
Aina on joku, joka tulee sanoo, että juomat piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Aina on joku, joka tulee sanoo, että juomat piiloon.
Ei pidä olla herkkähipiäinen, vaan käskeä reippaasti pitämään huolta omista asioistaan.
Taloyhtiön säännöt voivat kieltää.
No ei tietenkään, Venäjä lähettää ydinohjuksen sun pihalles!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jonkun uskonlahkon tai alkoholistiparantolan rahoittaman rivarin yhtiöjärjestyksessä voisi olla. Jälkikäteen tuollaisen säännön laatiminen on käytännössä mahdotonta.
Saa. Mutta jos sen voimakas haju menee naapuriin (joku kittaa vahvempaa juomaa), ei hyvä. Ja kasvaako promillet liikaa, ettei naapuri uskalla mennä ulos. Vai pysyykö se kohtuullisena. Kaasugrilleissä kuulemma voi olla kauhea haju tai sitten on eri mallia.
Ei saa. Olen 30 vuotta ollut hallituksen puheenjohtaja, ja yhtiön ohjesääntö kohta 4, pykälä 6 kieltää alkoholin nauttimisen yksiselitteisesti missään taloyhtiön alueella. Turva-alue yhtiön rajoista on 5 kilometriä, jonka alueella nauttiminen myös kielletty.
Tästä on paljon epätietoisuutta, mutta meillä naapuriyhtiöt ovat konsultoineet minua ja niissä asia on nyt kunnossa myös.
T. Kokenut puheenjohtaja
Minä ainakin olen juonut.
Jopa silloin kun naapurin lapset ovat olleet ulkona leikkimässä.
Eikä kukaan ole tullut mitään sanomaan. Ei mun lonkeron juonti pitäisi muita häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Mutta jos sen voimakas haju menee naapuriin (joku kittaa vahvempaa juomaa), ei hyvä. Ja kasvaako promillet liikaa, ettei naapuri uskalla mennä ulos. Vai pysyykö se kohtuullisena. Kaasugrilleissä kuulemma voi olla kauhea haju tai sitten on eri mallia.
Kyllä ne weberin hiiligrillit, jotka käryää korttelin päähän grillauspaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Olen 30 vuotta ollut hallituksen puheenjohtaja, ja yhtiön ohjesääntö kohta 4, pykälä 6 kieltää alkoholin nauttimisen yksiselitteisesti missään taloyhtiön alueella. Turva-alue yhtiön rajoista on 5 kilometriä, jonka alueella nauttiminen myös kielletty.
Tästä on paljon epätietoisuutta, mutta meillä naapuriyhtiöt ovat konsultoineet minua ja niissä asia on nyt kunnossa myös.
T. Kokenut puheenjohtaja
Saako juopottelevat naapurit ampua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne weberin hiiligrillit, jotka käryää korttelin päähän grillauspaikasta.
Ok, lisätään ostoslistaan.
Saa, samoin jos taloyhtiössä on yhteinen grilli niin saa ruokajuomana olla jotain alkoholi pitoista.
Ei ole julkinen paikka joten saa.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas yksikin taloyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
T. Kokenut puheenjohtaja
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Ja niillä voi pyyhkiä hanurinsa. Häiriötä ei toki saa aiheuttaa.
Talkoissakin juodaan alkoholia... joten...
Meillä oli yksi naapuri, merimies, joka kuulemma hässikin pihallaan ja muutenkin käppäili siellä joskus alasti, eikä varmasti ollut selvinpäin.
saa