Työkaveri on saikuttanut koko alkuvuoden
Työkaveri on saikuttanut koko alkuvuoden milloin syy on mahakipu, silloin tällöin päänsärky.. aina on ollut 1-2 päivää viikosta pois, niin että muiden talvilomia on ollut hankala järjestää kun tiedetään että hän ei kuitenkaan tule töihin.
Nyt taas on pidemmällä sairaslomalla kun loukkasi jalkansa.
Nyt tuli töistä tiedote että työt vähenee kun sopimus purettiin yhden yhteistyökumppanin kanssa, joten oletettavasti työt vähenee.
Meille muille kyllä riittäisi töitä jos tuo saikuttaja pistettäisiin pihalle. Mutta jos ei niin minä olen viimeisenä taloon tullut, mutta olen saanut paljon kehuja työstäni ja siitä että olen joustanut työvuoroissa (olen esim. Tuurannut ylitöinä tuon saikuttajan vuoroja)
Kenelle teidän mielestä annetaan potkut? Pelottaa hiukan oman työpaikan puolesta.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä julkisella puolella. Meillä nimenomaan palattiin muutama vuosi sitten tällainen sarjasaikuttaja töihin. Vatsatautia podetaan viikkotolkulla. Varmasti tulee pidettyä kaikki palkalliset saikkupäivät vuoden aikana. Luulin aikanani, ennen kuin itse näin, että se on vitsi, kun joku julkisen puolen työntekijä havahtuu loppuvuodesta, että perhana vielä on saikkupäiviä pitämättä. Ja nehän pidetään.
palkattiin
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten työt vähenee ja muille kuitenkin riittäisi töitä paitsi sille joka ei edes töitä tee.
Jospa työmäärä vähenee vain yhden osa-aikaisen panoksen verran. Resursseissa jokainen kokoaikainen on paperilla samanveroinen työntekijä, käytännössä muut joutuvat pulaan, jos yksi on jatkuvasti poissa.
Vierailija kirjoitti:
Toisten sairauksista ja saikuttamisista ei kyllä pitäisi ottaa isoon ääneen kantaa. Ainakaan hyvien tapojen mukaan.
Sijainen joka palkattu töihin ns vakituiseen ei tee työkuvaansa kuuluvia tehtäviä ja siivoaa sen sijaan nurkkia. Sitten kun siivoukset tehty valittaa kun ei ole tekemistä! Tekemistä vaikka kuinka. Siinä vielä ttökaveri paljon sairaana ei tästä sijaisesta apua ole. Tämän lisänä kuuntelet narinaa kun ei ome tekemistä ja on hyvä työntekijä ja haukkuu sairaslomalla olevan. Joopajoo. Mikä se työnkuva olikaan? Hakeutuisi siivoojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Montakos piikkiä hän on saanut?
Painu nyt jo suolle piikkeinesi!
Vierailija kirjoitti:
Ap, tunnistan sun aloituksesta yrityksenne. Ei ehkä kannattaisi kirjoitella noin tunnistettavasti.
Minä antaisin potkut taloon viimeksi tulleelle. Varsinkin jos hän kirjoittelee keskustelupalstalla yrityksen ongelmista tunnistettavasti.
Kannattaa nostaa leveä perse sohvalta ja mennä töihin, jos luulee ap:n kuvailun olevan uniikki.
Mitä jos sillä on crohnin tauti tavallisen vatsataudin sijaan? Joutuu siksi olemaan paljon pois? Näiden haukkujien toivoisi sairastuvan itse sellaiseen johon ei burana auta. Toki niitäkin on jotka huvikseen saikuttavat, mutta harvassa. Inhottaa kuunnella näitä haukkujia ja itsensä korostavia.
Huolehdi vain itsestäsi ja omasta työstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi firman haastaa oikeuteen, jos potkut tuntuu täysin perättömiltä. Syyhän heidän pitää antaa, miksi kenkää.
Ei kai siinä voi lukea sentään: Last in, first out.Oletko tosiaankin noin tietämätön? Silloin kannattaa olla hiljaa. Tuotannollisista ja taloudellisista syistä voi irtisanoa kenet vaan.
Heillä täytyy olla tarkat laskelmat jotta juuri hänen ulospotkiminen tuottaa tuloksia.
Ei voi vaan sanoa että kun hän on mulqqu niin pistetään pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tunnistan sun aloituksesta yrityksenne. Ei ehkä kannattaisi kirjoitella noin tunnistettavasti.
Minä antaisin potkut taloon viimeksi tulleelle. Varsinkin jos hän kirjoittelee keskustelupalstalla yrityksen ongelmista tunnistettavasti.
No nyt taisi se kyseisen yrityksen sarjasaikuttaja kommentoida!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi firman haastaa oikeuteen, jos potkut tuntuu täysin perättömiltä. Syyhän heidän pitää antaa, miksi kenkää.
Ei kai siinä voi lukea sentään: Last in, first out.Oletko tosiaankin noin tietämätön? Silloin kannattaa olla hiljaa. Tuotannollisista ja taloudellisista syistä voi irtisanoa kenet vaan.
No sitten kannattaakin lähteä tollaisesta firmasta, jos firmakaan ei tiedä kenet potkia ulos tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Tapasaikuttaja vs. ahkera ylitöitä tekevä jokapaikanhöylä.
Tapasaikuttajan pitävät ja se joka tuo taloudellista hyötyä firmalle saa kenkää..Halllooo!!
Eihän tässä nyt siitä ollutkaan kyse. Sairauden perusteella ei voi irtisanoa ollenkaan. Pitää siis olla muut syyt.
Niin eli mikä se järkevä syy olisi potkia ulos ahkera työntekijä?
- Emme nyt voi Lissuakaan potkia pellolle, koska sillä on liikaa sairauksia. Sinä olet liian terve, niin tasa-arvon nimissä potkimme sinut ulos, koska pelkäämme, että Lissu nostaa kanteen. Että tsemppiä vain.Tämä oikeasti avartaa omatkin silmät, nyt kun tätä kelaa. Helevattu, kun itsekkin olen ollut 3 vuotta putkeen saikutta töissä, sit meilläkin on näitä pari kertaa kuussa saikuttajia.
Pitänee käydä nuolasemassa jotain julkisen paikan kosketuspintaa. Noro welcome.
Luuleko joku, että on jotenkin kiva olla tällainen saikuttaja?
On ollut tänä keväänä korona (viikko), influenssa (toinen viikko) tavan flunssa (2 päivää), 5 migreeniä (päivä/kerta) ja noro (kolme). Olen ollut 20 työpäivää eli kuukauden työpäivät pois.
Lisäksi se, että normaali arki on ihan hemmetin raskasta, kun on koko ajan sairaana, töissä ei kukaan tee mun töitä jos olen poissa ja koko ajan on joko kipeä tai toipilas. Nyt, kun kolme viikkoa ollut ok muuten, lähdin pyörällä töihin viime viikolla ja kaaduin koska piti väistää poukkoilevaa koiraa. Jalka vääntyi ja taas olen kotona. Nyt sentään voin tehdä töitä, vaikka jalka onkin teipattu suoraksi.
Mieluummin olisin vuosikaudet saikutta, kuin eläisin tällaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä julkisella puolella. Meillä nimenomaan palattiin muutama vuosi sitten tällainen sarjasaikuttaja töihin. Vatsatautia podetaan viikkotolkulla. Varmasti tulee pidettyä kaikki palkalliset saikkupäivät vuoden aikana. Luulin aikanani, ennen kuin itse näin, että se on vitsi, kun joku julkisen puolen työntekijä havahtuu loppuvuodesta, että perhana vielä on saikkupäiviä pitämättä. Ja nehän pidetään.
En ymmärrä tästä mitään. Julkisella on palkallinen saikku aina ja vasta kun yhtämittainen saikku on useita viikkoja, putoaa pois 100% palkalta.
Ei ole mitään kiintiötä palkallisia saikkupäiviä, jonka jälkeen ne loppuu jos ei tosiaan ole viikkoja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten kannattaakin lähteä tollaisesta firmasta, jos firmakaan ei tiedä kenet potkia ulos tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Tapasaikuttajan pitävät ja se joka tuo taloudellista hyötyä firmalle saa kenkää..Halllooo!!
Eihän tässä nyt siitä ollutkaan kyse. Sairauden perusteella ei voi irtisanoa ollenkaan. Pitää siis olla muut syyt.
Niin eli mikä se järkevä syy olisi potkia ulos ahkera työntekijä?
- Emme nyt voi Lissuakaan potkia pellolle, koska sillä on liikaa sairauksia. Sinä olet liian terve, niin tasa-arvon nimissä potkimme sinut ulos, koska pelkäämme, että Lissu nostaa kanteen. Että tsemppiä vain.Tämä oikeasti avartaa omatkin silmät, nyt kun tätä kelaa. Helevattu, kun itsekkin olen ollut 3 vuotta putkeen saikutta töissä, sit meilläkin on näitä pari kertaa kuussa saikuttajia.
Pitänee käydä nuolasemassa jotain julkisen paikan kosketuspintaa. Noro welcome.
Pari kertaa kuussa sairauslomaa ei ole edes paljon! Mun yhdessä työpaikassa ei eräällä työntekijällä tainnut tulla puolen vuoden aikana edes yhtä kokonaista viikkoa töissä. Oli oikeastikin melko sairastavainen, mutta siihen lisäksi vielä kaikki lorvikatarrit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni sairauden perusteella VOI irtisanoa jos on todennäköistä että työntekijä ei kuntoudu vanhaan työhön. Ensisijaisesti kuitenkin tulisi etsiä yrityksen sisällä sopivaa työtä. Se onkin sitten sairaan työntekijän ja esimiehen/yrityksen asia. Ehkä kannattaisi keksiä muuta tekemistä kun laskea työkaverin sairauspäiviä?
Höpö höpö taas. Ei voi irtisanoa vaan on tehtävä muita järjestelyjä. Sairas on saikulla kunnes saa eläkkeen jos ei kykene enää työtehtäviinsä.
Sairaudesta johtuvan, pitkäaikaisen tai pysyvän työkyvyttömyyden vuoksi voi irtisanoa, jos muuhun työhön ei voi sijoittaa.
Sairaankin voi irtisanoa tuotannollis-taloudellisilla syillä.
Kuka täällä kysyikään "miksi joku olettaa ihmisten olevan ilkeitä?".
Höpö höpö taas. Ei voi irtisanoa vaan on tehtävä muita järjestelyjä. Sairas on saikulla kunnes saa eläkkeen jos ei kykene enää työtehtäviinsä.