Teinillä huono olo aina syömisen jälkeen. Lähes aina joutuu oksentamaan.
Lääkärissä ollaan käyty, verikokeet kunnossa, vatsa ja ruokatorvi kunnossa. Poika itse sanoo, että haluaisi syödä, mutta ei voi kun alkaa oksettamaan. Poika on laihtunut kuukauden aikana jonkun verran, mikä ei varmaan ole ihme kun on oksentanut niin paljon. Enää ei juurikaan maistu ruoka, mutta kyllä se aina vähän yrittää syödä, vaikka sitten oksentaakin. Kahdenkesken kysyin lääkäriltä syömishäiriöstä ja se totesi, että voihan se olla, mutta minusta jotenkin vaikutti ettei hän oikein siihen uskonut. Voiko tuo silti olla jotain syömishäiriötä? Pelottaa, että tää pahenee vaan eikä kukaan auta ja usko meitä...
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie yksityislääkärille. Pakkohan tuo on tutkia.
Meinaatko että yksityislääkärit ois jotenkin parempia lääkäreitä? Kaikkee sitä kuuleekin. Samat lääkärit on niin yksityis- että julkisella puolella
Et tiedä mistä puhut....
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen maito on ihan myrkkyä. Kaikki maitoa sisältävät tuotteet heti pois. Seuraavana pois muut yleisimmät allergeenit. Jos näistä ei ole apua, kannattaa hakeutua tarkempiin tutkimuksiin.
Housussas on myrkkyä!
Mulla on ollu tommosta, alkoi myös teininä. Laihduin paljon, ja olin valmiiksikin jo laiha joten sitten olin ihan luuta ja nahkaa vaan. Ei löytyny mitään syytä. Sittemmin todettu ibs ja ehkä jotain närästysjuttuja. Vatsa on herkkä. Stressiä paljon ja käyn terapiassa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu tommosta, alkoi myös teininä. Laihduin paljon, ja olin valmiiksikin jo laiha joten sitten olin ihan luuta ja nahkaa vaan. Ei löytyny mitään syytä. Sittemmin todettu ibs ja ehkä jotain närästysjuttuja. Vatsa on herkkä. Stressiä paljon ja käyn terapiassa
Niin ja kyllä oli kamalaa, mulla oli koko ajan tosi huono olo kun oksetti koko ajan. Meni elämänilo täysin. Nykyäänkin monesti on sitä. Jos pitää lähteä jonnekin ja jännittää ja stressaa niin en syö mitään kun pelkään että oksennan. Tähystyksiin pääsin vasta muutaman vuoden jälkeen siitä kun oireet alkoivat. Aiemmin otettiin vaan verikokeita. Sitten myös vatsa ultrattiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kyllä oli kamalaa, mulla oli koko ajan tosi huono olo kun oksetti koko ajan. Meni elämänilo täysin. Nykyäänkin monesti on sitä. Jos pitää lähteä jonnekin ja jännittää ja stressaa niin en syö mitään kun pelkään että oksennan. Tähystyksiin pääsin vasta muutaman vuoden jälkeen siitä kun oireet alkoivat. Aiemmin otettiin vaan verikokeita. Sitten myös vatsa ultrattiin
Ainiiin ja kävin myös pään magneettikuvauksessa
Jotain suolistoperäistä tai mahalaukkuun liittyvää vaikuttaa olevan. Tai joku allergiatyyppinen juttu, niitähän on sellaisiakin ettei voi syödä melkein mitään normaalia. En usko psyykkiseen ongelmaan, mutta luulisi että lääkärit sen syyn löytävät.
Gastropareesi? Eli ikäänkuin vatsalaukun halvaus?
Ei tarpeeksi mahanesteitä -> ruoka ei sula eikä liiku ohutsuoleen
Tässä onkin tullut jo vinkkejä. Lisäksi, onko näkö tutkittu, onko migreenitaipumusta? Itselläni huonontuva näkö aiheutti pahoinvointia ja migreeniin liittyviä näköhäiriöitä ilman päänsärkyä. Luulisi tosin, että silloin se huono olo olisi pojallasi koko ajan, eikä vain ruokailun jälkeen.
Mulla oli vastaavaa ja syyksi paljastui kananmuna-allergia. Onko allergiat suljettu pois?