Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinillä huono olo aina syömisen jälkeen. Lähes aina joutuu oksentamaan.

Vierailija
07.06.2022 |

Lääkärissä ollaan käyty, verikokeet kunnossa, vatsa ja ruokatorvi kunnossa. Poika itse sanoo, että haluaisi syödä, mutta ei voi kun alkaa oksettamaan. Poika on laihtunut kuukauden aikana jonkun verran, mikä ei varmaan ole ihme kun on oksentanut niin paljon. Enää ei juurikaan maistu ruoka, mutta kyllä se aina vähän yrittää syödä, vaikka sitten oksentaakin. Kahdenkesken kysyin lääkäriltä syömishäiriöstä ja se totesi, että voihan se olla, mutta minusta jotenkin vaikutti ettei hän oikein siihen uskonut. Voiko tuo silti olla jotain syömishäiriötä? Pelottaa, että tää pahenee vaan eikä kukaan auta ja usko meitä...

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Syy täytyy löytää ja hoitoa siihen. Älkää antako periksi,

Vierailija
22/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologinen ongelma, mikä pitäisi selvittää. Kokeeko olevansa esim. ruma tai lihava? Minkätyyppisiä kavereita hänellä on?

Treenaa paljon, joten ei ainakaan oikeasti olisi syytä laihduttaa. En ole häneltä uskaltanut tästä kysyä. Pelkään että jotenkin vahingossa provosoin häntä jos olisikin syömishäiriöstä kyse... Vaikka en mä tiedä voiko tämä sitä olla... Ap

Pojalla on selvä paha syömishäiriö valehteluineen ja äiti on täysin pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Refluksi? Ruuan jälkeen ei pitäisi mennä makaamaan. Voisi ainakin koittaa, vaikuttaako asiaan mitään.

Ilmeisesti se huono olo tulee jo kun on syömässä eikä siis vasta silloin kun menee maaten. Voihan sitä silti yrittää sanoa, että kokeilee olla menemättä. Katsotaan mitä sitten käy. Ap

Vierailija
24/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää että tuleeko taas paha olo ja sitten tulee. Koittakaa tehdä samalla jotain kivaa, vaikka katsoa leffaa ja annat pojalle närpittäväksi lempiherkkuja. Tuskin silloin nousee ylös kun on muuta ajateltavaa?

Vierailija
25/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä pöljät täällä luulevat bulimiaksi? Bulimia salataan. Ihminen menee ihan rauhassa vessaan, oksennuttaa itsensä, eikä yleensä kerro siitä kenellekään. Ei bulimikko valita äidille pahaa oloa ja oksenna hänen nähtensä! Bulimia on salaisuus, kuten yleensä anoreksiakin, joka paljastuu vasta, kun laihtumista ei voi enää peittää. Myös ahmimishäiriö yritetään yleensä peittää eli ihminen ahmii vain ollessaan yksin. Miten teillä on näin alkeelliset tiedot syömishäiriöistä?

Itse oireesta sanoisin, että kuulostaa refluksilta. Onko tehty gastroskopia?

Vierailija
26/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä pöljät täällä luulevat bulimiaksi? Bulimia salataan. Ihminen menee ihan rauhassa vessaan, oksennuttaa itsensä, eikä yleensä kerro siitä kenellekään. Ei bulimikko valita äidille pahaa oloa ja oksenna hänen nähtensä! Bulimia on salaisuus, kuten yleensä anoreksiakin, joka paljastuu vasta, kun laihtumista ei voi enää peittää. Myös ahmimishäiriö yritetään yleensä peittää eli ihminen ahmii vain ollessaan yksin. Miten teillä on näin alkeelliset tiedot syömishäiriöistä?

Tai sitten on muita psyykkisiä ongelmia.

Vierailija
27/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pöljä väitän, sillä minulla oli nuoruudessa bulimia. Että älä siinä viisastele.

Vierailija
28/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ykköstyypin diabetes suljettu pois? Korkea verensokeri ruuan jälkeen voi aiheuttaa pahaa oloa.

Vierailija
29/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Eikö bulimiaankin liity ahmimista ja sitten oksentaminen? Ainakin niin sitä aina kuvataan eri lähteissä. Ei siis niin, että jo ruokapöydässä tulee huono olo. Refluksia minäkin epäilen. Lääkäriin uudestaan mars.

Vierailija
30/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologinen ongelma, mikä pitäisi selvittää. Kokeeko olevansa esim. ruma tai lihava? Minkätyyppisiä kavereita hänellä on?

Treenaa paljon, joten ei ainakaan oikeasti olisi syytä laihduttaa. En ole häneltä uskaltanut tästä kysyä. Pelkään että jotenkin vahingossa provosoin häntä jos olisikin syömishäiriöstä kyse... Vaikka en mä tiedä voiko tämä sitä olla... Ap

Pojalla on selvä paha syömishäiriö valehteluineen ja äiti on täysin pihalla.

Syömishäiriötä sairastava SALAA oireensa niin pitkälle kuin mahdollista. Lukittautuu vessaan, ei istu ruokapöydässä syömässä, keksiitekosyitä, ettei tarvitsisi syödä., eikä suostuisi lähtemään lääkäriin. Mikään näistä ei täsmää ap'n kirjoitukseen

Vierailija
31/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi refluksi tuolla tavalla. Ei huvittanut enää syödä kun kaikki nousi ylös ja hirveä painon tunne rinnassa. Lääkkeet auttoi.

Vierailija
32/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pöljä väitän, sillä minulla oli nuoruudessa bulimia. Että älä siinä viisastele.

Ja sinäkö muka toimit niin, että valitit pahaa oloa pöydässä ja oksensit muiden tietäen ja halusit lähteä lääkäriin selvittämään mystistä fyysistä syytä? Älä nyt viitsi.

Vierailija
33/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tehty. Niin kuin sanoin vatsa ja ruokatorvi ovat hyvässä kunnossa. Lääkärin mukaan ei vaikuta refluksilta. Ap

Vierailija
34/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tehty. Niin kuin sanoin vatsa ja ruokatorvi ovat hyvässä kunnossa. Lääkärin mukaan ei vaikuta refluksilta. Ap

Mun mielestä sun kannattais ottaa asia esille suoraan ja sanoa että olet huolissasi.

Vierailija
35/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla toiminnallinen vaiva eli mitään vikaa ei elimistössä ole. Näihin on vaikea saada apua. Yrittäkää päästä toiminnallisten häiriöiden poliklinikalle Pasilaan. Luultavasti ette muualta löydä apua ja ymmärrystä.

Vierailija
36/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sun kannattais ottaa asia esille suoraan ja sanoa että olet huolissasi.

Mistä näitä urpoja sikiää? Eiköhän asia ole puheena ollut ja huoli selvä, kun lääkärissä ravataan uudestaan ja uudestaan. Meinaatkos todella, että nuori kyllä tietää, mikä on, mutta ei kerro, vaan mieluummin käy gastroskopioissa ja muissa kammottavissa tutkimuksissa?

Vierailija
37/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli häiriöitä sattuneesta syystä ja joku täällä mainitsi jo Vichyn joka auttoi minun tapauksessani. Aika ihmeellisen hyvä olo tuli vichystä.

Vierailija
38/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla tyräkin, mutta kai se olisi näkynyt gastroskopiassa..

Vierailija
39/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu - gastroscopia on erityisen herkullinen tutkimus ,,,,,,masokistille. Vasta sitten sujuu kun puudutusaine vaikuttaa.

Vierailija
40/70 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan pojalla stressiä? Mulla tulee todella ällöttävä olo ja lentää laatta, jos stressi on kova tai jatkunut pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi