Vähävaraisten aikuisten harrastusmahdollisuudet
Onko kellään tietoa mitä kautta löytyy tietoa, onko esimerkiksi Facebook - ryhmiä tms?
Itse asun pääkaupunkiseudulla, luulisi olevan helppoa löytää mutta Googlettelu ei tuonut oikein tulosta.
Tiedän että työväenopistolla on jotain kursseja ja joku paritanssijoiden ryhmä löytyi.
Kommentit (45)
Jos on HSL lippu jo niin harrasta paikallismatkailua
Osta museokortti ja käy näyttelyissä
Mee puistokaljalle tai piknikille
Mee uimaan tai rannalle
Lue kirja
Mulla on salikortti alle 25 euroa kuussa. Se ei mielestäni ole kallista.
Lainat kirjastosta kirjoja ja luet niitä.
Kirkosta sen verran, että seurakunnilla on tapana järjestää paikallisia pyhiinvaelluksia. Sopivan pituisia tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele uusi kieli
Kielten opettelu appissa tuli mukaan kuvioihin jo alkuvuodesta :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on salikortti alle 25 euroa kuussa. Se ei mielestäni ole kallista.
Salikortti (edullinen kuten sinulla) on sellainen mistä aion pitää viimeiseen asti kiinni, toivottavasti ei niin tiukkaa tulekaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites seurakunnan jutut? En sitten tiedä, onko näissä porukoissa lähinnä vanhuksia.
Vaatisikohan nämä jo lähtökohtaisesti kirkkoon kuulumisen? Kuten jo aiemmin totesin, voisi tulla murikka taivaalta mulle niskaan :D
Vanhukset on mukavia, se ei haittaa!
No sittenhän sulle voisi sopia joku ystäväpalvelu.
Entä MLl? Lastenhoitajana saisit vähän rahaakin. Monissa yhdistyksissä voi olla vapaaehtoisena.
Hyvä vinkki, mutta valitettavasti itselle ei toimi MLL, en osaa yhtään olla lasten kanssa :/
Vanhukset ja eläimet parempi vaihtoehto, tosin hevosille olen allerginen.
Liikunta on taidettta kun edetään opinnoissa tiettyyn pisteeseen. Muutoin se on vaan tyyliin vaiikka painonpudotusta.
Tsekkaa museoiden ilmaispäivät
http://kulttuurivinkki.blogspot.com/p/ilmainen-sisaanpaasy.html
Hommaat opiskelijastatuksen jos mahdollista ja saat alehintaan vaikka mitä.
mark kirjoitti:
Vaatteet päälle ja ulos. Juokse ja katso olet lenkillä. Kustannus=0e
Punnerruksia hinta 0e/kpl
Vatsalihaksia hinta 0e/kpl
Monia muitakin liikeitä pystyy tekemään ihan ilmaiseksi.
Kirkolla on toimintoja niitä voi etsiä ja jos pelkää olevansa niin syntinen että syttyy palamaan kirkossa kyllä niitä toimintoja muualtakin löytyy.
Ei kannata noviisin suoriltaan lähteä juoksentelemaan hirmuisesti.
Kunnon kenkiin kannattaa satsata.
Siinä saa vaan itsensä rikki jos puskee heti nollasta sataan huonoilla vehkeillä.
Korttipelit ovat ilmaisia ja sitä kaivattua sosiaalista tekemistä.
Kävely ja työttömille on jotain ilmaisvuoroja kuntosaleilla ja vastaavissa. Suurta määrää vaihtoehtoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Lainat kirjastosta kirjoja ja luet niitä.
Liityt lukupiiriin, jos haluat lukea sosiaalisemmin.
Onko asuinalueellasi jotain seuraa jonka toimintaan voit mennä mukaan? Meillä päin on ja järjestävät erilaisia talkoita ja viikottaisia tapaamisia. Kävijät taitaa olla enimmäkseen iäkkäitä mutta toivottavat kaikki tervetulleiksi. Tai jokin vapaaehtoistoiminta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites seurakunnan jutut? En sitten tiedä, onko näissä porukoissa lähinnä vanhuksia.
Vaatisikohan nämä jo lähtökohtaisesti kirkkoon kuulumisen? Kuten jo aiemmin totesin, voisi tulla murikka taivaalta mulle niskaan :D
Vanhukset on mukavia, se ei haittaa!
Ev.lut. seurakunnat eivät kysy kirkkoon kuulumista, tuskin muutkaan. Ulkopuolisten ihmisten tavoittaminen on positiivista. Kuitenkin useimmiten seurakunnan toiminnoissa on jollain tavalla joku hengellinen kulma mukana, eikä täysin neutraalien harrastuskurssien järjestäminen oikein kuulu seurakunnan toimialaan. Riippuu tietysti tilaisuudesta, kuinka iso osuus se on. Jos se on yhtään isompi, niin luultavasti sellaiseen osallistuminen ei olisi täysin eri tavalla ajattelevalle ihmiselle erityisen hauskaa.
Ulkoilu ,urheilupuistot.Ilmaset kuntolaiteet.Nissä ohjeet. Pyörällä uima rannalle,ei maksa mitään uida.Katsoa alueesi aukastalot kesä toiminnat. Katso aluesi Punanen risti ,Diakonisa laitos: Molempien toiminnat.Helsinki mission..Muallaa asuvat pelkkä Mission.