A kupin rintaliivit kadonnut ja jättikoot lisääntyy
Ei meillä ole enää kun rinnat ovat naisilla kasvaneet niin rajusti ylipainon myötä. Joka kaupassa sama. Joka kaupassa kuulee miten ylipaino on muuttanut alusvaatteiden myynnin täysin. Milloin kansa herää tähän uuteen normaaliin? Kehopositiivisuus vai terveys.
Kommentit (72)
Rintojen koko ja muoto on yksilöllinen. Toisilla on enemmän rintakudosta ja toisille kertyy enemmän rasvaa helpommin rintoihin. Tällaiset ns. rasvarinnat myös helpommin alkavat roikkua. Naisilla on myös erilaisia vartalotyyppejä. Minä ole aina ollut kurvikas ja aika rintava, mutta normaalipainoinen. Siskoni on aina ollut hoikka ja hyvin pienirintainen. Ei kummassakaan ole vikaa. Olemme vain erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee siis myös naisten alushousuosastoa. Ihmettelin ensin eräässä suuressa kaupassa kun oli vain kokoja XL - XXXXXXXL. Nyt seuraavassa kaupassa sama trendi, oli sentään muutama M-koko, mutta niissä hyvin nirsosti valinnanvaraa. Haluaisin värikkäitä hipstereitä, jotka pysyvät jalassa!
Sama koskee myös miesten bokserikokoja. M-koon boksereita ei ainakaan tietyissä liikkeissä enää edes ole.
Ne isoimmat 6 X:n bokserit ovat sitä kokoluokkaa, että normaalipainoinen mies mahtuu toisen puntin sisään reppu selässä.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus ei liity terveyteen millään tapaa.
Minä en yhäkään löydä normaalista naistenvaatekaupasta sopivia eli tarpeeksi isoja rintaliivejä.
Kehopositiivisuus voi liittyä mielenterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Suominaiset on hyvässä lihassa nykyään.
Joskin miehet on vielä useammin ylipainoisia kuin naiset
Onko ihmekään. Ylipainoisia on todella paljon, ja iso osa ns hoikistakin on laihaläskejä. Sokeria ja roskaruokaa mussutetaan joka päivä. Jo yläaste- ja lukioikäisillä näkee ihan hirveitä ihrariippareita.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä mukava, jos A-kuppisista liiveistä olisi enemmän tarjontaa. Olen itse A75, eikä nuo rinnat nyt niin huomaamattomat sentään ole, että viitsisin esimerkiksi töissä olla ilman liivejä, johan nännitkin näkyy läpi paidoista. Kotona toki huitelen menemään ilman rintsikoita.
Ennen a-kuppi oli aivan normaali koko.
Mä en pienirintaisena käytä enää normirintsikoita ollenkaan, vaan braletteja, jotka ovat mukavat päällä ja voi ottaa oman vaatekoon mukaan, minun tapauksessani koko L on yleensä sopiva. Braletteja ja muita toppimaisia liivejä löytyy kyllä hyvä valikoima nykyään.
Ihan normaali 70 E on todella hankala löytää. Myyjä tyrkyttää 75 D. Ympärys liian suuri. Jos vaikka sivuilta pientäisi (myyjän idea) ympärysmittaa, kuppi D onkin liian pieni. Olen ihan normaalikokoinen (57kg 166 pituus) Kuppikoko ei yksin kerro rintojen koosta juuri mitään.
Kun ostin ensimmäisiä rintaliivejäni 1980-luvulla, 75A oli pienin koko, mitä kaupasta löytyi. Olin ikionnellinen, kun 1990-luvun alussa DIM-merkiltä tuli Suomen markkinoille kokoa 70B.
Nykyään kokoni on 70D tai jopa 70DD. Nykyään semmoisia onneksi löytyy! Yhdet 75C:t olen ostanut, ja ne ovat aivan epäsopivat.
Eli kyllä, mitoitus on muuttunut. Nykyään naiset osaavat valita tarpeeksi pienen ympärysmitan, ja se kasvattaa kuppikokoa.
Vierailija kirjoitti:
Läskittissit ei oikeastaan ole tissit lainkaan. Se on vain yksi paikka, jonne kroppa kerää ylimääräistä laardia. Sellaiset pienet ja kiinteät on kauneimmat.
Jotka nekin ovat rasvakudosta eli läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleepa hyvä mieli, kun lukee näitä aloituksia. NOT. Hetkessä keskustelu on täyttynyt haukkumisoksennuksilla, ja mitä mielikuvituksellisimmilla inhon ilmauksilla. Mikä teitä vaivaa??
Tuo me veronmaksajat -sädekehän kiillotus se vasta oksettaakin. Me kaikki maksamme veroja. Turha yrittää tehdä siitä jotain harvojen velvollisuutta.Toiset on nettosaajia, toiset ei.
Kaikki muut paitsi miljonäärit on nettosaajia. Pelkästään oman kasvusi neuvola-, päiväkoti ja koulutaival ovat tulleet maksamaan suurella osalla enemmän mitä elämänsä aikana tienaavat eikä siinä kohtaan olla edes aikuisia :D
Onko Suomessa ehkä joskus ollut eri mitoitus liiveissä.
Koska ennen A pieni, B normaali, C suuri D todella suuri niin eihän se pidä paikkaansa millään tavalla.