Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupasin lapselle Korvakorut kun täyttää 10v. Ex mieheni sanoi EI

Vierailija
06.06.2022 |

Lupasin tytölle että saa korvakorut, siis reiät korviin kun täyttää 10. Ex-mieheni, lapsen isä siis, sanoo että ei käy. Saa kuulemma itse päättää ja hoitaa asian jos vielä 15 vuotiaana niin haluaa. Perusteeksi hän sanoo että on täysin tarpeetonta ottaa riskiä mistään mahdollisista komplikaatioista. 15-vuotiaana on tarpeeksi vanha päättämään ja arvioimaan asiaa ja ottamaan siitä itse vastuun.

Mitä mieltä muut?

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi haluaa? Itse kävin vääntöä korvakoruista 7-8 iässä. Halusin, mutta äiti sanoi, että vasta rippikoulun jälkeen. Sitten kun paras kaverini sai niin äiti myöntyi ja isä vei kultasepänliikkeeseen. Olin siis 8 v ja ikionnellinen. Tuon jälkeen on korut olleet aina korvissa. Nyt olen 43v.

Vierailija
2/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex miehesi on oikeassa.

15 vuotiaana voi päättää itse paremmin haluaako reiät vai ei.

Itse olin jo 19 vuotta kun laitatutin. Harmittaa. Toinen reikä väärässä paikassa ja liian iso. Näkyy rumasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa.

Vierailija
4/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nihkeä isä. Omaa kuoppaansa toki kaivaa, eipä tytär varmaan arvosta mielipiteitä myöhemminkään. Eihän tossa hänen asettamassaan ikärajassa ole mitään perustetta edes.

Vierailija
5/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on viisas.

Vierailija
6/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex miehesi on oikeassa.

15 vuotiaana voi päättää itse paremmin haluaako reiät vai ei.

Itse olin jo 19 vuotta kun laitatutin. Harmittaa. Toinen reikä väärässä paikassa ja liian iso. Näkyy rumasti.

Niin eli ei se sitä ikää katso. Jos menee pieleen, menee pieleen, oli sitä sit 10-, 15- tai 40-vuotias.

Vierailija
7/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltaja päättää. Jos teillä on yhteishuoltajuus, pitää olla isän lupa.

Vierailija
8/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit lupaamaan? Kyllä molemmilla huoltajilla on tässä sanottavansa, olisit keskustellut isän kanssaan ennen kuin lupasit. 

Vierailija
9/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit lupaamaan? Kyllä molemmilla huoltajilla on tässä sanottavansa, olisit keskustellut isän kanssaan ennen kuin lupasit. 

Kuka ajattelee, että toinen huoltaja kieltää tollasen asian? Pitääkö huoltajalta saada lupa napapaitaan ja meikkeihinkin? Voi luoja

Vierailija
10/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella osalla tuon ikäisistä on korvakorut.

Vierailija
11/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse. Kukaan ei kysy reikiä hakiessa, että onko sulla toisenkin lupa.

Vierailija
12/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ajattelee, että toinen huoltaja kieltää tollasen asian? Pitääkö huoltajalta saada lupa napapaitaan ja meikkeihinkin? Voi luoja

Kyllä pitää, jos toinen huoltaja on kieltänyt.

Vierailija
13/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurella osalla tuon ikäisistä on korvakorut.

Mikä perustelu se on että muillakin on. Jos naapurin Jaska hakkaa vaimoaan kai mäkin saan kouluttaa puolisoani?

Vierailija
14/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä jotenin yliuskonnolinen vai mikä mättää? En nyt yhtään ymmärrä, mikä korviksissa nuorella on vikana..

Vierailija
15/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysy, mutta isä on kieltänyt ja voi tehdä asiasta ilmoituksen lastenvalvojalle.

Vierailija
16/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikiä pitää ottamisen jälkeen putsata huolellisesti ja tarkkailla mahdollisia tulehtumisen merkkejä.

Tuskin ikärajaa voi numeroilla ilmaista, mutta ottajan pitää olla sen ikäinen, että asian voi hänelle itselleen vastuuttaa.

Vierailija
17/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorut on normaali asia. Isä tekee vain kiusaa. Haluaa muka olla hyvä isä puuttumalla asiaan, mutta astuu äidin varpaille ja kiusaa tyttöä.

Vierailija
18/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysy, mutta isä on kieltänyt ja voi tehdä asiasta ilmoituksen lastenvalvojalle.

Ei lastenvalvojalle kuulu tällaiset asiat.

Vierailija
19/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikiä pitää ottamisen jälkeen putsata huolellisesti ja tarkkailla mahdollisia tulehtumisen merkkejä.

Tuskin ikärajaa voi numeroilla ilmaista, mutta ottajan pitää olla sen ikäinen, että asian voi hänelle itselleen vastuuttaa.

Niinpä! Minusta 10- vuotias ei vielä voi ottaa tästä vastuuta. Vai kehtaisitteko itse viedä lapsen lääkäriin hakemaan antibioottivoidetta ja selittää, että no kun tuo turkasen tenava ei ole korvistaan huolehtinut...

Vierailija
20/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isä jotenin yliuskonnolinen vai mikä mättää? En nyt yhtään ymmärrä, mikä korviksissa nuorella on vikana..

Reiät korviin on askel aikuisten maailmaan. Kymmenenvuotias on vielä lapsi. Korviksia voi mielestäni vielä odottaa muutaman vuoden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan