G: muuta, jotka ei juhli esim 40v juhlia, tai lapsen yo-juhlia ei pidetä, kun ei ole ketään, joka tulisi? "Uusi" paikkakunta
Eli 5 vuotta asuttu täällä, eikä ketään ystäviä. Miehellä joukkueharrastus, pääsee esim terassille kesällä. Mutta itse olen yksinäinen.
Hitaasti lämpeävä, alussa hiljainen. En harrasta kuin lukemista, uintia, pyöräilyä ja kävelyä.
Kommentit (45)
Minä en pidä esim.lapsille synttäreitä ollenkaan tai itselle..suku on kaukana ja nyt on rippijuhlat niin se tarkoittaa, että tulevat, mutta he yöpyvät meillä ja juhlien päälle laitan ruokaa useamman päivän ja passaan vieraat🙈Rakastan sukua, mutta usein en tuota jaksa ja ei heillä ole rahaa hotelliin yms..näillä bensan hinnoilla hyvä kun on rahaa tänne ajella. Eli ymmärrän hyvin, että kauempaa ei juhliin tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten i nämä muuttajat ei osaa hankkia ystäviä. Itse en edes kaipaa uudella paikkakunnalla ystäviä, mutta osallistun lasten takia aktiivisesti koulun ja harrastustapahtumiin. Lapsilla onkin kavereita ja kyläilypaikkoja. Se riittää minulle. Omat ystäväni ovat opiskelijalta ja sitten pidämme sisarusten perheiden kanssa yhteyttä vaikka välimatkaa onkin se 400-550 km.
Entäs jos ei ole lapsia? Missä niitä ihmisiä sitten tapaa?
Töissä, omissa harrastuksissa, paikallisissa tapahtumissa, koirapuistossa . Jotkut ihmiset jopa ystävystyy naapurinsa kanssa.Kun osallistuu aktiivisesti ,ystäviä ja tuttavia löytyy. Toki se vaatii vuotovaikutustaitoja eli osaa puhua ja kuunnella.
Maaseudulla mahdotonta löytää ystäviä. Ei ole mitään tapahtumia.
Kaikilla on jo omat kaverit niin ei väkisin voi alkaa kenenkään kaveriksi.Höpö höpö. Kaikki toiminta kaipaa akteeveja. Esim maa-ja kotitalousnaiset, Martat, urheiluseurat, ties minkä rakennuksen ympärille keskittyvät perinne ja historiapiorukat. Vpknkin toimia ntaan voi naiset osallistua. Kokoajan järjestetään ties mitä suulitanssia, hyväntekeväisyys tapahtumaa ja kyläpäiviä.
Höpöhöpö vaan itelles. Kai mä nyt tämän kylän tunnen paremmin.
Kerran vuodessa kyläpäivät ja urheiluseurassa lapsia ehkä 5-8. Tunnen kaikki tämän kylän ihmiset ja ystäviä niistä ei saa.Varmaan tuolla asenteella ei saakaan ystäviä mistään.
Asenteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettei täällä ole ketään kenen kanssa ystävystyä. Kaikilla on jo omat kaveripiirit.
Sanot tuntevasi kaikki ihmiset ja tiedät näin etukäteen ettei kukaan heistä kelpaa ystäväksesi. Kukaanhaan ei koskaan missään tutustu uuteen kaveripiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten i nämä muuttajat ei osaa hankkia ystäviä. Itse en edes kaipaa uudella paikkakunnalla ystäviä, mutta osallistun lasten takia aktiivisesti koulun ja harrastustapahtumiin. Lapsilla onkin kavereita ja kyläilypaikkoja. Se riittää minulle. Omat ystäväni ovat opiskelijalta ja sitten pidämme sisarusten perheiden kanssa yhteyttä vaikka välimatkaa onkin se 400-550 km.
Entäs jos ei ole lapsia? Missä niitä ihmisiä sitten tapaa?
Töissä, omissa harrastuksissa, paikallisissa tapahtumissa, koirapuistossa . Jotkut ihmiset jopa ystävystyy naapurinsa kanssa.Kun osallistuu aktiivisesti ,ystäviä ja tuttavia löytyy. Toki se vaatii vuotovaikutustaitoja eli osaa puhua ja kuunnella.
Maaseudulla mahdotonta löytää ystäviä. Ei ole mitään tapahtumia.
Kaikilla on jo omat kaverit niin ei väkisin voi alkaa kenenkään kaveriksi.Höpö höpö. Kaikki toiminta kaipaa akteeveja. Esim maa-ja kotitalousnaiset, Martat, urheiluseurat, ties minkä rakennuksen ympärille keskittyvät perinne ja historiapiorukat. Vpknkin toimia ntaan voi naiset osallistua. Kokoajan järjestetään ties mitä suulitanssia, hyväntekeväisyys tapahtumaa ja kyläpäiviä.
Höpöhöpö vaan itelles. Kai mä nyt tämän kylän tunnen paremmin.
Kerran vuodessa kyläpäivät ja urheiluseurassa lapsia ehkä 5-8. Tunnen kaikki tämän kylän ihmiset ja ystäviä niistä ei saa.Varmaan tuolla asenteella ei saakaan ystäviä mistään.
Asenteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettei täällä ole ketään kenen kanssa ystävystyä. Kaikilla on jo omat kaveripiirit.
Sanot tuntevasi kaikki ihmiset ja tiedät näin etukäteen ettei kukaan heistä kelpaa ystäväksesi. Kukaanhaan ei koskaan missään tutustu uuteen kaveripiiriin.
Ei täällä ole mitään uusia kaveripiirejä. Olen yrittänyt ystävystyä monen kanssa mutta vastakaikua ei tule.
Ymmärrän, jos ei itselle järjestä 40- tai 50-vuotisjuhlia. Itseasiassa nuo 40-vuotisjuhlat ovat melko tuore keksintö, ei niitä aikaisemmin vietettykään.
Mutta lapsen yo-juhlat on tärkeät! Kyllähän niitä voi viettää vaikka oman perheen kesken, menee jonnekin syömään hyvin tai mikä nyt teidän perheellenne sopii. Jotain!
Entä voisiko lapsen yo-juhlat järjestää sellaisella paikkakunnalla, missä on sukulaisia ja ehkä vanhoja ystäviäkin?