Työhaasttellu kysymys " Suurin saavutuksesi" jos eii oo ollut töissä?
Kommentit (42)
Suurin saavutus: pääsin tähän haastatteluun
Jonkun haasteen selättäminen. Vaikka pienten lasten äitinä opiskelemaan pääsy.
Toi kysymys on varmaan suoraan jostain Elon Muskin haastattelukysymyslistalta
Vierailija kirjoitti:
Minä vastasin että 15 vuotta yksinhuoltajana ja sekä minä että lapsi ollaan edelleen elossa. Sain työpaikan
Kyllä Suomessa pärjää vaikkei kävisi töissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan näitä teennäisiä haastatteluja. Jos haet johonkin hiton lähihoitajan paikkaan, kysellään täysin turhia. Mitä vanhusten persausten pesemisessä täytyy luetella suurimmat saavutuksesi, kun työ on pelkkää kiirettä, hosumista , pienellä palkalla, huonoissa työyhteisöissä. Lapsellista paskanjauhantaa.
Tämä! Vaikka haen osa- aikaista mainostenjakajan paikkaa keikkapaikalla, niin pitäisi olla joku expertti, joka vapaa- ajallaan kehittää työtään ja ammattitaitoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastasin että 15 vuotta yksinhuoltajana ja sekä minä että lapsi ollaan edelleen elossa. Sain työpaikan
Kyllä Suomessa pärjää vaikkei kävisi töissäkään.
No kohta ei enää pärjää.
Onko sinulla joku tutkinto? Onhan se valmistuminen aina jonkinlainen saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Jos haetaan sellaista työntekijää, jolla ei välttämättä ole työkokemusta, niin se kannattaisi ottaa huomioon kysymyksissä. Se pitäisi ottaa myös huomioon työvoimapolitiikassa, eli jos ei ole työkokemusta niin ei ole myöskään paljon sellaisia työpaikkoja mitä voisi realistisesti hakea.
Eihän tuo kysymys viittaa mitenkään aiempaan työkokemukseen.
Sanoisin, ettei minulla ole suuria saavutuksia. Vihaan typeriä kysymyksiä ja inhoan teennäisiä vastauksia, joita niihin neuvotaan vastaamaan. Yksityiselämäni saavutukset taas eivät kuulu tuntemattomille ihmisille.
No jos tosiaan haet lähihoitajan paikkaa tms missä työntekijöistä on huutava pula niin on ihan sama mitä vastaat. Kysymykset on ihan teatteria. Jos taas haet työpaikkaa mihin on paljon hakijoita, kannattaa miettiä tarkkaan mitä vastaa.
Työhaastattelussa ei kannata jäädä kiinni sanamuotoihin liian tarkkaan. Pääasia, että saat aasinsillan kertoa jotain positiivista itsestäsi.
Tällaiseen kannattaa valita jotain sellaista, mikä kertoo sinusta ja arvoistasi samalla kun todistaa, että pystyt sitoutumaan johonkin toimintaan pidemmäksi aikaa ja että toimintasi on päämäärätietoista.
Esim: yhdessä kaupunginosatoimikunnan kanssa saimme monen vuoden jälkeen kaupungilta luvan rakentaa uimarannalle laavun, ja se on nyt suosittu kohtaamispaikka
opettelin aikuisena soittamaan pianoa ja viime viikolla pystyin soittamaan läpi tietyn pianokonserton
otin aran rescue-koiran ja nyt pitkän harjoittelun jälkeen koira tekee kanssani asiaa xyz, mitä se aikaisemmin pelkäsi kuollakseen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos joku vastaa jonkun näistä: yhteys avaruusolentoihin, telepatia, henkiset saavutukset, postimerkkeily, eläinkommunikointi, pappajumpan ohjaaminen uimahallissa, tähtitieteen tutkiminen tai rentoutusmenetelmät. Saisiko vastaaja outoja katseita?
Heh, itse olen esimiesasemassa ja olen todella kiinnostunut telepatiasta ja eläinkommunikoinnista, joten mulla se varmaan herättäisi mielenkiinnon hakijaa kohtaan...
Miten liittyy millään tavalla haettuun työhön, ellei sitten ole sattunut voittamaan mitään vuoden tähti siivooja titteliä ja hakee vaikka sollille.
Mitä e niille kuuluu? Harvemmin ainakaan työelämään liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Olennaista tässä kysymyksessä ei välttämättä olekaan se vastaus, vaan miten kysymykseen suhtautuu. Jos vastaa että ei ole mitään saavutuksia, niin sinusta voi tehdä tulkinnan ettet arvosta itseäsi etkä näe omia vahvuuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista tässä kysymyksessä ei välttämättä olekaan se vastaus, vaan miten kysymykseen suhtautuu. Jos vastaa että ei ole mitään saavutuksia, niin sinusta voi tehdä tulkinnan ettet arvosta itseäsi etkä näe omia vahvuuksiasi.
totta mutta voi itseensä väheksyvästikin suhtautuva tehdä työnsä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun haasteen selättäminen. Vaikka pienten lasten äitinä opiskelemaan pääsy.
Minä vastasin vähän vastaavaa työhaastattelussa. Kerroin siis kuinka sain opiskelupaikan ja opiskelin kiitettävin arvosanoin korkeakoulututkinnon samalla, kun lapseni oli pieni ja mieheni poissa 80% ajasta reissutyön takia eikä meillä ollut tukiverkkoa lähelläkään.
Sain paikan.
Olin jo 30-vuotias kun hain yhä ilman ammattia ja ihmeempää työkokemusta (mt-ongelmia taustalla) erästä piilotyöpaikkaa alle vuoden työkokemuksella alalta. Pääsin haastatteluun ja minulla oli mukana vain alaan liittyvät työtodistukset.
Haastattelija kysyi haastattelun lopuksi suurinta saavutustani. Sanoin jotenkin näin, että "rehellisesti puhuen nousin mielenterveyssuosta elämään täysillä ja uskon löytäneeni vihdoinkin unelma-ammattini, jossa haluan oikeasti olla hyvä".
Haastattelun päätteeksi haastattelija toivotti tervetulleeksi taloon! Yhä 10 vuoden jälkeen haastattelija - pomoni - kehuu voimakasta paloani alaa kohtaan sekä aina positiivista työskentelyintoani unohtamatta rehellisyyttäni haastattelussa. Olen yksi tiiminvetäjistäkin ollut jo 8 vuotta :)
Irtopesän saaminen tinderistä tavismiehenä
Voit vastata, että olet mestari lisäämään ylimääräisiä kirjaimia sanoihin.