Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Mikäli mahdollista niin kouluttaudu työn ohessa korkeapalkkaisemmalle alalle. Esim. IT-insinöörit tienaa varmaan 1800€ netto ensimmäisessä työpaikassakin.
Toinen vaihto on mikäli ammattisi on sellainen että voit toimia toiminimellä, niin kannattaa harkita sitä päivätyön lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestä perussuomalaisia.
Ei hän pyytänyt että hänen tulot pienenisivät entisestään...
Ahhahaa, kannattaisi vähän ensin ottaa selvää perussuomalaisten ajamista asioista, ennen kuin huutelee netissä ja tekee itsestään tyhmän.
Tällä hetkellä ainoa puolue, joka haluaa suomalaisille parempaa tulevaisuutta.
Millä tavalla tämä ilmenee?
Niiden ajamilla asioilla.
Luulisin, että ihan itse pystyt löytämään vaihtoehtobudjetin ja vaikka aluevaaliohjelmat niiden sivuilta.
Niitä kun vertaat nykyisen hallituksen tekeleisiin, niin ei jää epäselväksi kumpi on hyödyllisempi tavalliselle kansalaiselle.
Tähän voisi vielä lisätä:
Kilpailuta pankki, sähkö ym. Sopimukset. Aina löytyy halvemmalla. Näistä voi kertyä satojen eurojen säästöt vuodessa. Itselläni on puhelinlasku kuukaudessa 8-10/kk. Tämä juuri kilpailuttamalla saatu hinta.
Käy eri ruokakaupoissa, vertaile hintoja (kilohinnat) eri kauppojen välillä. Seuraa tarjouksia mm. Lidlistä saa henkilökohtaista alennuksia ja tarjouksia. Citymarketilla tarjouksia 1/kg ym. Osta halvempia merkkejä.
Etsi ilmaisia kursseja, moni amk tarjoaa näitä verkossa. Tämä siksi, jos lisäkouluttautuminen kiinnostaa. Voit tutustua amk opiskeluun.
Onko sinulla jokin taitoa, harrastus jonka avulla voisit tienata enemmän?
Sijoittaminen, pienin summa kuukaudessa on 15. Suuria sijoituksia ei tarvitse tehdä, mutta pitkässä juoksussa omaisuuttaa alkaa kertyä.
Oletko hakenut kelalta asumistukea? Saatat olla oikeutettu siihen. Tarkista myös verotus ja oletko tarkistanut veroilmoituksen. Onko veronalentavia tekijöitä ilmoitettu?
Itsellä kans pieni palkka.
Torimyynneillä olen saanut välillä vähän lisärahaa.
Mutta ei tämä ole kovin rahakas lisätyö.
Hullua on että mediassa ei puhuta näistä oikeista matalapalkka-aloista mitään.
Aina vaan keskustellaan hoitajista.
Monelle vuorotyössä olevalle lähihoitajalle jää kuussa nettona 2000e käteen, sairaanhoitajista puhumattakaan.
On aloja joissa palkka on hoitajien palkkaa puolet pienempi.
Oikeasti pienipalkkaiset jäävät unohduksiin, pois keskustelusta.
Tämä on käsittämätöntä.
Ei siellä sairaalassakaan voisi hoitajat, lääkärit, kirurgit tai muu henkilökunta työskennellä jos siivoojia ei olisi.
Arvostusta matalapalkka-alojen työntekijöille!
Etsi uusia töitä tai opiskele uusi ammatti.
Ilman koulutusta on vaikeaa nykypäivänä saada sellaista työtä jossa palkka riittäisi elämiseen.
Itse ajattelin nuorena että haluan jonkun helpon linjastotyön, palkasta ei niin väliä.
No 2 vuotta jaksoin sillä huonolla palkalla.
Työ oli linjastossa nopeatempoista, mutta ei stressannut koskaan.
Työstä linjastossa tykkäsin, mutta palkka oli surkea.
Opiskelin lähihoitajaksi.
Olen tehnyt nyt 8 vuotta pelkkiä yövuoroja.
Yövuoroissa olen yksin, mutta stressi on vähäistä kun ei tarvitse kauheasti lääkkeiden kanssa tekemisissä.
Olen välillä tuurannut muissakin vuoroissa.
Palkkani on kolminkertainen linjastotyöhön verratuna.
Vierailija kirjoitti:
Hullua on että mediassa ei puhuta näistä oikeista matalapalkka-aloista mitään.
Aina vaan keskustellaan hoitajista.
Monelle vuorotyössä olevalle lähihoitajalle jää kuussa nettona 2000e käteen, sairaanhoitajista puhumattakaan.On aloja joissa palkka on hoitajien palkkaa puolet pienempi.
Oikeasti pienipalkkaiset jäävät unohduksiin, pois keskustelusta.
Tämä on käsittämätöntä.
Kaupan alan työntekijänä jää minullekin nettona n. 2000 e kun vuoro- ja vklp lisät lasketaan mukaan. Melkein täydet tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Jöööööööööööö. Otetaan esimerkiksi Cibus joka maksaa hyvää osinkoa joka kuukausi. Osinko on sen 6 centtiä lappu/kk eli jotta saisit edes 50/kk ja kun lappu maksaa sen ~21, niin tarttet 834 osaketta mikä tekee 16680 eli 100/kk tekee sitten 33360 ja jos ongelmana, että rahat ei riitä, niin sillä mitään osakkeita ostella ja 16k sijoittamiseen menee vuosia muutenkin, jos ei periydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.Täällä Helsingissä suurin osa saa pelkkää vuokraan tuon tonnin, sitten pitää maksaa ruoat, vaattet, sähköt, puhelimet ynnä muut ja toimeentulotuki "estitteessä" lukee, että kaiken tämän jälkeen pitää jäädä muutama satku käyttörahaa?
Itsellä brutto 1400e, käteen noin 1150e, sekä naapurin työtön, että ex työkaveri (pitkäaikaistyötön) omaavat huomattavasti suuremmat vuositulot, näin se menee.
saisit asumistukea, jos asut vuokralla, kuten ne työttömätkin varmaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Jöööööööööööö. Otetaan esimerkiksi Cibus joka maksaa hyvää osinkoa joka kuukausi. Osinko on sen 6 centtiä lappu/kk eli jotta saisit edes 50/kk ja kun lappu maksaa sen ~21, niin tarttet 834 osaketta mikä tekee 16680 eli 100/kk tekee sitten 33360 ja jos ongelmana, että rahat ei riitä, niin sillä mitään osakkeita ostella ja 16k sijoittamiseen menee vuosia muutenkin, jos ei periydy.
Voisitko vielä vähän vaikeaselkoisemmin kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Toinen duuni
Ei niitä töitä ihan noin vain saada ja oteta. Surkea neuvo.
Itse sain hyvällä tuurilla osa-aikatyön, en siis tee täyttä viikkoa, sillä olen ainakin toistaiseksi tuuraaja. Sekin on toki parempi kuin ei mitään, turhauttaa olla tyhjän panttina.
Silti vähän nyt huolestuttaa, että miten tässä käy. Saan asumistukea sekä työmarkkinatukea. Kelasta sanottiin, että eivät voi luvata, ettenkö jäisi miinukselle. Voi siis olla, että tuistani leikataan osa pois, jos palkka vähääkään ylittää rajan. Harmittaa, koska todella haluaisin elämässä eteenpäin ja tehdä töitä. Olen ollut pitkään sairaana ja nyt pikku hiljaa yritän takaisin työelämään. Täyspäiväinen työ ei siis ole vielä ajankohtaista, siihen ei vielä voimat riitä. Eihän tällainen touhu tue yhtään sellaisia, jotka oikeasti haluavat töihin ja ovat kuntoutumassa? Jos tuista nyt leikataan pienen palkan takia, teen käytännössä töitä ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1300e netto
ApMiten paljon sinulla on oikein niitä kuluja, kun et tuolla pärjää?!
Eihän tuo vielä paljon ole. Asuminen on perustarve, johon Suomessa kuluu suhteettoman suuri osa tuloista monella. joka tekee tavallista kokopäiväistä duunarityötä. Samalla voi kulua kunnon summa työmatkoihin. Itse olen vielä vähävaraisempi, mutta en kadehdi tuollaisia tuloja. -mutta kansanedustajanapa ei saisi palkkaa ollenkaan, saisi palkkion...mikä se ero lieneekin. Mutta pääsee ainakin matkustamaan kansalaisten yhteiseen piikkiin.
Henk.avustajia etsitään jatkuvasti esim. kauppaan avuksi, leffaan tms. Muutaman tunnin keikkavuoroja. Kyllä ne kestää ja saat n. 12e.tunnilta.
Tätä juttuketjua ei pitäisi edes olla olemassa, Suomenhan piti olla vauras Pohjoismainen hyvinvointivaltio...
Vierailija kirjoitti:
Itse sain hyvällä tuurilla osa-aikatyön, en siis tee täyttä viikkoa, sillä olen ainakin toistaiseksi tuuraaja. Sekin on toki parempi kuin ei mitään, turhauttaa olla tyhjän panttina.
Silti vähän nyt huolestuttaa, että miten tässä käy. Saan asumistukea sekä työmarkkinatukea. Kelasta sanottiin, että eivät voi luvata, ettenkö jäisi miinukselle. Voi siis olla, että tuistani leikataan osa pois, jos palkka vähääkään ylittää rajan. Harmittaa, koska todella haluaisin elämässä eteenpäin ja tehdä töitä. Olen ollut pitkään sairaana ja nyt pikku hiljaa yritän takaisin työelämään. Täyspäiväinen työ ei siis ole vielä ajankohtaista, siihen ei vielä voimat riitä. Eihän tällainen touhu tue yhtään sellaisia, jotka oikeasti haluavat töihin ja ovat kuntoutumassa? Jos tuista nyt leikataan pienen palkan takia, teen käytännössä töitä ilmaiseksi?
Sairauslomaa voi saada myös osa-aikaisesti, eli osapäivätyö ja loppuosalle sairausloma, jos olet vain osittain työkykyinen.
Mikä lämmitys?