Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Palkkaduuni 37.5h ja lisäksi yrittäjänä. Sitten tulee tehtyä vielä vapaa-ajalla kaikkea ylimääräistä millä saa vähän lisää tienestejä. Kirpparilöydöillä yms. Myynnit sen verran vähäisiä, että ei tarvitse verotuksesta miettiä, mutta leivän päälle saa jotain.
Kaupoista kaikki tarjoukset aina huolella. Nopeasti oppii miten eri tarjoukset kiertää ja mihin vuodenaikaan kannattaa ostaa mitäkin.
Kieltämättä välillä vituttaa, kun saa lisää rahaa jostain, niin aina jonkin hinta nousee moninkertaisesti. Sähkö, korot, ruoka... ihan kaikki. Ehkä tää vielä joku päivä helpottaa.
No tääl oliki joku mun puolesta pistäny vissii kommentin 😅 ainaki täsmää mun touhuihin 100%.
Jotain vois alkaa tapahtumaan positiivista kaiken hintaan. Hitosti on noussu kaikki 2vuoden sisään.
Entiiä mistä se 6,5% inflaatio on keksityy kun kaikki on noussu väliltä 20-800% 😅
Mistä kyselyistä muka saa rahaa tai lahjakortteja? Olen ollut nyt vuoden jäsenenä useammassa kyselypaikassa eikä yhtään kyselyä ole tullut täytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekyselyitä täyttämällä, pitkäjänteisesti ja harrastusluontoisesti osallistumalla,
voi ansaita Paypal-tilille tai vaihtoehtoisesti lahjakortteina, useampiakin kymppejä.
Rekisteröitymällä useampiin esim. Triaba paneeli, Triaba naiset- paneeli, Nordic paneeli, Suomitutka jne.
Internetistä tutkailemalla voit löytää itsellesi sopivia paneeleja.
Itse olen kohdannut vain myönteisiä kokemuksia.
Kerryttämällä saldoa, ja valitsemalla itselleen sopivan ajankohdan nostoon, mielipidekyselytkin ovat yksi
mahdollisuus pienille lisäansioille.
Paljonko näistä oikeasti tienaa? Voisitko antaa esimerkkejä?
Tosi huonosti. Ite tein tarpeeksi, että sain pari kymppiä kasaan. Yhdestä kyselystä saa hyvällä tuurilla kymmenen senttiä. Arpomallakin kun täyttää niin menee monta minuuttia. Ja niitä on välillä huonosti tarjolla.
Vinkkejä otetaan vastaan mihin firmoihin kannattaa ilmoittautua keikkalaiseksi, ei hoitoalan koulutusta, mutta hygipassi esim löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kyselyistä muka saa rahaa tai lahjakortteja? Olen ollut nyt vuoden jäsenenä useammassa kyselypaikassa eikä yhtään kyselyä ole tullut täytettäväksi.
Kannattaa varmaan se sähköpostiosoite ilmoittaa paneeleille. Sinne niitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekyselyitä täyttämällä, pitkäjänteisesti ja harrastusluontoisesti osallistumalla,
voi ansaita Paypal-tilille tai vaihtoehtoisesti lahjakortteina, useampiakin kymppejä.
Rekisteröitymällä useampiin esim. Triaba paneeli, Triaba naiset- paneeli, Nordic paneeli, Suomitutka jne.
Internetistä tutkailemalla voit löytää itsellesi sopivia paneeleja.
Itse olen kohdannut vain myönteisiä kokemuksia.
Kerryttämällä saldoa, ja valitsemalla itselleen sopivan ajankohdan nostoon, mielipidekyselytkin ovat yksi
mahdollisuus pienille lisäansioille.
Paljonko näistä oikeasti tienaa? Voisitko antaa esimerkkejä?
Tosi huonosti. Ite tein tarpeeksi, että sain pari kymppiä kasaan. Yhdestä kyselystä saa hyvällä tuurilla kymmenen senttiä. Arpomallakin kun täyttää niin menee monta minuuttia. Ja niitä on välillä huonosti tarjolla.[/quote
Pienimmät summat mitä itse olen saanut on olleet 0,30€. Suurimmat liki 2€. Joitakin yksittäisiä joista voi saada kymppejä.
Veronkierrolla, laittamalla toinen asunto vuokralle, pörssikeinottelulla, varastamalla.
Munkin pitäisi etsiä lisätyötä. Kesä ja syksy ihania mutta marraskuusta maaliskuuhun voisin tehdä kahta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä otetaan vastaan mihin firmoihin kannattaa ilmoittautua keikkalaiseksi, ei hoitoalan koulutusta, mutta hygipassi esim löytyy.
Vuokratyöfirmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyselyiden suosiota. Eihän niillä oikeasti ansaitse rahaa vaan lahjakortteja. Lahjakortti puolestaan edellyttää, että käyttäjän pitää ostaa eli kuluttaa lisää. Huomaatteko?
Kun tienaat kyselyitä täyttämällä kympin, saat lahjakortin. Kulutat sen kympin sekä aika helposti enemmänkin ostaessasi lahjakortilla tavaraa. Näin tilanne on plus miinus nolla. Tilillä ei ole yhtään lisää rahaa ja olet yhtä köyhä kuin ennenkin. Lisäksi sinulla on pipo tai joku muu tavara, jota et oikeastaan tarvinnut, mutta ostit nyt kun "ilmaiseksi" sait. Pipon lisäksi ostit kympin hanskat ja rahatilanteesi on -10 euroa ja olet entistä köyhempi.
Tässä lista, mitä ostin viime vuonna Tokmannilta
2 yövoidetta, 2 päivävoidetta, 2 seerumia, 2 silmänympäryysvoidetta, 1 käsivoide, 1 pyykinpesujauhe, tiskikoneen tabletteja ja 3 l kanisteri käsisaippuaa
Osalllistuin yhteen kyselyyn, josta sain 60 e lahjakortin ja vastailin näihin nettikyselyihin, sain 4 x 10 e lahjakortin Tokmanille.
Olisin ostanut nämä muutenkin, mutta nyt ostin Tokmannilta
No niin, todistit väitteeni oikeaksi. Sen sijaan, että olisit ansainnut rahaa, ostitkin koko ajan lisää. Yhtään rahaa ei jäänyt säästöön eikä puskuriksi noista "lisätuloistasi". Vai piatitkö vastaavat summat jemmaan säästötilille?
Jos saan 60 e lahakortin ja käytin tämän ostamalla pesuainetta ja kosmetiikkaa, tämä tarkoitti minä käytin vähemmän palkkatuloista saamaani rahaa.
Ei minulla rahat polta tilillä.
Esim tänä vuonna en ole ostanut yhtään mitään tavaraa.
Raha, joka olisi mennyt kosmetiikkaan, jäi tilille.
Näin käy, kun äänestää Kokoomusta, rahat loppuu duunareilta. Kokoomus kapitalisoi voitot ja sosialisoi tappiot. Nyt sitä hintaa maksetaan seuraavat neljä vuotta.
Niin, onneksi kuitenkin keskituloiselle tuli keskimäärin n. 40e/v veronkevennys.
Hienoa, että työtä tekemällä ei enää pärjää.
Suomi nousuun!
Helppoa. Jos olet nainen niin alat huoraamaan eli onlyfans tiliä vaan auki
Muistaakseni joku Kokoomuksen kansanedustaja ohjeisti köyhiä lähtemään metsään keräämään risuja. Voin mennä, mutta mitä ihmettä teen niillä risuilla? Se jäi vähän auki.
Miten olisi pullojen kerääminen, seksityö, kerjääminen, pankkiryöstö tms.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni joku Kokoomuksen kansanedustaja ohjeisti köyhiä lähtemään metsään keräämään risuja. Voin mennä, mutta mitä ihmettä teen niillä risuilla? Se jäi vähän auki.
Askartelet risuluutia. Ja teet haketta ja myyt puutarhureille.
Kas näin. Menestyjä näkee mahdollisuuksia, ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Myy turhia tavaroita ja vaatteita joita et käytä.
Osta ruokaa tarjouksista.
Onko suoratoistopalveluita tai muita laskuja, joita voit lopettaa tai vaihtaa edullisempiin.
Valmista ruokaa isompi määrä kerralla, pakasta jos on pakastin
Suosi kasviksia ja juureksia"Olen jo tehnyt nämä, vain punalappuja, netflix lopetettu, paketit vaihdettu, myynyt omia tavaroita.
Mitä muuta?
Online työideoita?
Mitä voisi tehdä kotoa käsin online päätyön lisäksi?
Kyselyihin vastaaminen, vaikka onkin hidasta mutta jonain päivänä saat ensimmäisen lahjakortin ja innostut enemmän. Rabblesta saat vähän cashbackia jos sattuu olemaan tuotteita joita käytät. Osta kirppikseltä halvalla ja myy eteenpäin kalliimmalla. Selvitä ensin mitä kaikkea ihmiset kerää, facebookissa on ryhmiä paljon.
Hirveästi jotkut jaksavat nähdä vaivaa muutamien pennosten takia. Tuskin noilla keinoilla pääsee tuntipalkoille. Opetelkaa hyvänen aika sijoittamaan.
mistä sitä rahaa sijoittamiseen saa jos ei sitä ole
No karsimalla niistä turhista menoista. Kymppikin kuussa riittää. Jättää ne starbucksin kahvit ostamatta, alkon/viron reissut tekemättä ja lopettaa tupakoinnin. Myös veikkauksen pelit voi jättää pois. Kas onkin jo useita kymppejä kuussa sijoittaa. Kun oikein sijoittaa saa ihan riihikuivaa rahaa alle kuukauden tililleen.
Itse jaoin mainospostia päivätyön lisäksi monta vuotta. Kyllä oli raskasta, mutta nuorena hyväkuntoisena selviää kyllä siitäkin painajaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askartelet risuluutia. Ja teet haketta ja myyt puutarhureille.
Kas näin. Menestyjä näkee mahdollisuuksia, ei ongelmia.
Risut ovat hyvä tapa vähentää menoja.
Oon kerännyt pajuja ja tehnyt niistä koreja.
Jälkihän oli aika järkyttävää, mutta annoin niitä joululahjaksi.
Tiedän monella ne on vieläkin.
Me ollaan kerätty risuja jätetty aittaan kuivumaan. Seuraavana vuotena tehdään haketta ja käytetään huussissa ja kompostissa
Tämä!
Lisäyksenä:
- Asumiskulujen tarkastelu: Asutko vuokralla vai omistusasunnossa ja paljonko asumiskulut ovat kuukaudessa?
- Vuokra-asunnon vaihtaminen edullisempaan ja pienempään. Paljonko on vuokra kuukaudessa, entä muut asumiskulut? Vuokra-asuntoa valittaessa kannattaa selvittää myös taloyhtiön taloudellista tilannetta.
- Omistusasunnossa pankkilainan ja asumiskulujen tarkastelu. Paljonko on lämmityskulut ja muut asumiskulut?
- Sähkön ja veden säästäminen kaikissa asumismuodoissa.
- Jos asunnossa on toimivia tulisijoja, niin puulämmityksellä säästää lämmityskuluissa.
- Ostoslistan tekeminen ennen kauppaan menoa. Suunnittelu karsii turhia heräteostoksia.
- Ruokahävikin vähentäminen. Hävikkiviikko 11.17.9.2023. Roskiin heitetty ruoka on roskiin heitettyä rahaa.
- Marjojen ja sienien poimiminen ja myyminen esimerkiksi Torissa ja paikallisissa Facebook-ryhmissä.
- Oman veroprosentin nostaminen. Kun maksat hieman enemmän veroa tuloistasi, niin saat rahan veronpalautuksena takaisin kerran vuodessa.
- Talousasioitten, järkevän rahankäytön ja säästämisen opettaminen omille lapsille. Kannusta lapsia järkevään rahankäyttöön ja säästämiseen!
Vierailija kirjoitti:
- Suunnittele omaa taloutta ja säästä. Liity Marttoihin. https://www.martat.fi/omat-rahat/
- Tee excel-taulukko tuloista ja menoista. Apua: https://penno.fi/home
- Hanki lisää tuloja. Hanki keikkatöitä.
- Tee ruokaostokset ilta-alennuksista.
- Laita joka kuukausi säästöön rahaa.
- Maksa laskut ajoissa. Älä tee osamaksusopimuksia. Älä ota pikavippejä ja/tai kulutusluottoja.
- Kilpailuta vakuutukset, puhelin- ja nettiliittymät ja sähkösopimus.
- Vähennä menoja. Älä tee heräteostoksia.
- Kerää panttipulloja ja -tölkkejä.
- Lopeta tupakointi ja alkoholinkäyttö. Lopeta juhliminen ja terasseilla ja baareissa kuljeskelu.
- Vähennä turhaa autolla ajelua, niin säästyy polttoainetta. Kulje lyhyet matkat kävellen tai polkupyörällä.
- Irtisano turhat lehtitilaukset ja turhat kuntosalijäsenyydet yms.
- Ansaitse rahaa myymällä ylimääräiset vaatteet, kengät ja harrastusvälineet jne.
- Hanki vaatteet, kengät, harrastusvälineet, astiat, huonekalut jne. ilmaiseksi joko Torin Annetaan-palstalta tai Facebookin Roskalava-ryhmistä.
- Älä käy kahviloissa, pikaruokapaikoissa tai ruokaravintoloissa.
- Leikkaa itse perheenjäsenten hiukset, niin säästyy kampaamokulut.
Niin ja toki joku rahankäyttöongelmainen pistää sen säästyneen rahan vaikka rakennekynsiin eikä ruokaan, mutta itselläni ei ongelmia säästää rahaa, ostan järkeviä ostoksia tarpeeseen.