Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.

Vierailija
05.06.2022 |

Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?

Kommentit (971)

821/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älkää neuvoko, jos ette tiedä millaista on olla rahapulassa!!!

Urpot käskee sijoittamaan! Millä ihmeellä sijoitat, jos rahaa ei vaan ole.

Ja joku käskee ulkoiluttamaan koiria yms.

Itselläni jäi joskus kuukausipalkasta laskujen jälkeen 60-100€. Sillä ostaa bensat, ruoat, koiralle ruoat jne.

Olin milloin missäkin juoppokuskina ja auttelemassa vapaa-aikana, että saan ruokaa ja pari kymppiä bensaan. Sitten maanantaiaamuna väsyneenä töihin.

TYÖPALKALLA PITÄÄ TULLA TOIMEEN!!!

Että saa maksettua pakolliset laskut ja ostettua myös talvella kasviksia. Sekä maksettua itselleen jonkin harrastuksen.

Se ei ole oikein, että pitää montaa työtä tehdä.

Vierailija
822/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taitaa elämänhallinta olla aika hunningolla, jos ensinnäkin on työ, josta saa palkkaa, mutta ilmeisesti se menee sitten sen siliän tien. Tähän sopii se vanha sanonta, että "ei ne suuret tulot, vaan PIENET MENOT".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden joka ihan hyväpalkkaisessa työssä mutta käyttää vapaa-aikaansa keräten pulloja ja sit menee kauppaan ilta-aikaan kun tietää punalaputuksen alkavan.

No niin teen minäkin melkein 4000 euron bruttopalkalla. Miksi maksaisin täyttä hintaa jos halvemmallakin saman saa. Samalla tuen ruokahävikkiä. Pulloja on kiva kerätä lenkin varrelta. Samalta se tuntuu jos maasta rahaa poimisi.

Vierailija
824/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on kertoa säästövinkkejä, jos ei tiedetä mihin käytät rahaa

Mä joskus yritän pitkittää ostamista. Käytän vanhaa lakanaa vielä pari krt, vaikka olisiki reikiä, pesen hiukset 2 päivää myöhemmin, jotta ei mene shampoota.

Nämähän ei pitkässä juoksussakaan rikastuta yhtään. Mutta merkkaa minulle.

Yritän myydä torissa jotain pientä, mutta nehän on vain prosentteja vrt palkkatulo.

Vierailija
825/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Myy turhia tavaroita ja vaatteita joita et käytä.

Osta ruokaa tarjouksista.

Onko suoratoistopalveluita tai muita laskuja, joita voit lopettaa tai vaihtaa edullisempiin.

Valmista ruokaa isompi määrä kerralla, pakasta jos on pakastin

Suosi kasviksia ja juureksia"

Olen jo tehnyt nämä, vain punalappuja, netflix lopetettu, paketit vaihdettu, myynyt omia tavaroita.

Mitä muuta? 

Online työideoita?

Mitä voisi tehdä kotoa käsin online päätyön lisäksi?

Kyselyihin vastaaminen, vaikka onkin hidasta mutta jonain päivänä saat ensimmäisen lahjakortin ja innostut enemmän. Rabblesta saat vähän cashbackia jos sattuu olemaan tuotteita joita käytät. Osta kirppikseltä halvalla ja myy eteenpäin kalliimmalla. Selvitä ensin mitä kaikkea ihmiset kerää, facebookissa on ryhmiä paljon.

Vierailija
826/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoitan osakesijoittamisen tällä hetkellä, koska suurlamat ja suursodat ympäri maailmaa on todellisia uhkia. Aloittelijoille todella vaarallista tällä hetkellä.

Myönnän antavani ristiriitaisen neuvon jos pysyn markkinoilla mutta olen ollut vuosikymmeniä ja kestän sen jos pahaa tapahtuu.

Juu nyt on todella paljon epävarmuuksia...Amerikka on jo yliarvostettu,kiinaa uhkaa romahdus,Eurooppa on velka kriisissä ja energiakriisissä..

On vaikea kuvitella mihin kannattaisi nyt sijoittaa niin että jotain tuottaisikin ..joku voi lyhyellä aikavälillä vielä tuottaa mutta romahdus on odotettavissa ja minun mielestä nyt huipulla oleviin osakkeisiin ei kannata työntää rahaa..

Itsellä poltteli tuottamatom raha näpeissä vaikka itse epäilin hajautin rahastoihin ..

Nyt kuukauden kuluttua kaikki rahastot on pakkasella eli tekee tappiota minulle....virhevirhe..

Ei kuukauden tulos ole mikään mittari rahastosijoittamisessa. Sijoitushotisontin tulisi olla vähintään viisi vuotta. Rahastotkin voivat mennä ylös alas ja taas ylös jopa päivissä. Olen tottunut, että viimeisimmät erät rahastoissa, joihin sijoitan kuukausittain ovat miinuksella, mutta nousevat yleensä myöhemmin. Olen sijoittanut rahastoon viisi vuotta, ensimmäiset erät ovat jo yli 80% plussalla. Tässäkin toimii se kuuluisa korkoa korolle-ilmiö. Toki rahaston valintaan kannattaa kiinnittää huomiota. Itse sijoitan pienikuluiseen maailman suurimpiin yrityksiin sijoittamaan indeksirahastoon.

Vierailija
827/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hoikka parikymppinen mies niin helposti tienaat seksillä rahaa

En todellakaan suosittele! Turvauduin tohon keinoon kun ei ollut oikeasti enään rahaa ruokaan ja koirien ruokaan. Hetken tulikin hyvin rahaa ja näin kolmea miestä , kunnes yksi kielsi näkemästä näitä kahta toista ja alkoi vaanimaan pihalla ja painostamaan asioihin mihin en halunnut että saan saman rahan. Päättyi siihen kun huusi v***n huo**a nyt sä kuolet! löi pääni betoniseinään kaks kertaa ja sain aivoverenvuodon ja jouduin sairaalaan. Ei ne kaikki mitään hyviksiä ole siellä vaan haluaa hyväksikäyttää ihmistä josta tietää että ei ole vaihtoehtoja enään. Onneksi en vammautunut ja monesti tota miettinyt.

Vierailija
828/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut keikkatöitä ja minkä firman kautta? Tuntuvat olevan niin erikoistuneet eri aloihin ja slueisiin ettei tiedä mihin hakemusta laittaisi. Pohjoinen suomi ja vain keikkaa, vaikka päivä viikossa tai ilta-pari viikossa. Ei hoitoalaa, mutta aspa, siivous, tiskaus, blokkari, lipunmyynti tms. Pitkäkin päivä onnistuu tai yökin.

Vierailija
829/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea myymään hyvää hatsia, sieniä ja punaviiniä.

Vierailija
830/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy auttamassa vanhusta, ulkoiluta kourua tai ota kissa hoitoon.

Tuolla tavoin ei kyllä ainakaan pääse rikastumaan. Mahtaako kukaan edes maksaa kissan hoidosta näinä aikoina? Tai koiran ja mummon ulkoilutuksesta?

Vierailija
831/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkka 4000e

Muut tulot 6000e

Mutta lainat ja muut pakolliset menot on 8500e jos vielä korot nousee paljon niin kusessa kyllä ollaan nytkään rahat ei enää riitä, täytty rupeen luopuu jostain kuluista..

Vierailija
832/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
833/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoitan osakesijoittamisen tällä hetkellä, koska suurlamat ja suursodat ympäri maailmaa on todellisia uhkia. Aloittelijoille todella vaarallista tällä hetkellä.

Myönnän antavani ristiriitaisen neuvon jos pysyn markkinoilla mutta olen ollut vuosikymmeniä ja kestän sen jos pahaa tapahtuu.

Juu nyt on todella paljon epävarmuuksia...Amerikka on jo yliarvostettu,kiinaa uhkaa romahdus,Eurooppa on velka kriisissä ja energiakriisissä..

On vaikea kuvitella mihin kannattaisi nyt sijoittaa niin että jotain tuottaisikin ..joku voi lyhyellä aikavälillä vielä tuottaa mutta romahdus on odotettavissa ja minun mielestä nyt huipulla oleviin osakkeisiin ei kannata työntää rahaa..

Itsellä poltteli tuottamatom raha näpeissä vaikka itse epäilin hajautin rahastoihin ..

Nyt kuukauden kuluttua kaikki rahastot on pakkasella eli tekee tappiota minulle....virhevirhe..

Ei kuukauden tulos ole mikään mittari rahastosijoittamisessa. Sijoitushotisontin tulisi olla vähintään viisi vuotta. Rahastotkin voivat mennä ylös alas ja taas ylös jopa päivissä. Olen tottunut, että viimeisimmät erät rahastoissa, joihin sijoitan kuukausittain ovat miinuksella, mutta nousevat yleensä myöhemmin. Olen sijoittanut rahastoon viisi vuotta, ensimmäiset erät ovat jo yli 80% plussalla. Tässäkin toimii se kuuluisa korkoa korolle-ilmiö. Toki rahaston valintaan kannattaa kiinnittää huomiota. Itse sijoitan pienikuluiseen maailman suurimpiin yrityksiin sijoittamaan indeksirahastoon.

Minä aloitin rahastosijoittamisen heti 18-vuotiaana. Hetken päästä IT-kupla puhkesi. Ne rahasto-osuudet olivat miinuksella vielä 12 vuoden päästä. Jos olisin tiennyt, että lasku on noin syvä, olisin kotiuttanut tappiot heti, kun lasku alkoi, mutta eihän sitä kukaan osannut ennustaa, kaikkein vähiten untuvikko.

Vierailija
834/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hoikka parikymppinen mies niin helposti tienaat seksillä rahaa

En todellakaan suosittele! Turvauduin tohon keinoon kun ei ollut oikeasti enään rahaa ruokaan ja koirien ruokaan. Hetken tulikin hyvin rahaa ja näin kolmea miestä , kunnes yksi kielsi näkemästä näitä kahta toista ja alkoi vaanimaan pihalla ja painostamaan asioihin mihin en halunnut että saan saman rahan. Päättyi siihen kun huusi v***n huo**a nyt sä kuolet! löi pääni betoniseinään kaks kertaa ja sain aivoverenvuodon ja jouduin sairaalaan. Ei ne kaikki mitään hyviksiä ole siellä vaan haluaa hyväksikäyttää ihmistä josta tietää että ei ole vaihtoehtoja enään. Onneksi en vammautunut ja monesti tota miettinyt.

Olipa onni, ettet saanut mitään pysyvää aivovammaa!

Vierailija
835/971 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaat ja hankit paremman palkatun työn?

836/971 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ja myy tavaraa huutokaupassa?

Kerää pulloja?

Myy huumeita?

Myy seksiä?

Take your pick.

Vierailija
837/971 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo maailman pienimmät tuloerot. Aikoinaam kun mietin mitä isona teen niin valitsin työn ja alan mistä löytyy töitä enkä sitä mikä minua kiinnosti eniten.

Ollut paljon ulkomailla töissä ja muihin maihin verrattuna suomessa kitistään paljon enemmän siitä ettei yhteiskunta auta. Vaaditaan tujea siihen sun tähän muttei olla valmiita kantamaan osutta yhteistunnan rakentamisen eteen. Oma veroprosentti 40 ja on mukava maksaa lusmuilijoiden kuluja.

Vierailija
838/971 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautua toiseen työhön tai tehdä kahta työtä.

Vierailija
839/971 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä ensin mihin rahasi menee, eli ala pitää kirjanpitoa/menokirjanpitoa/ talousseurantaa.

Tee excel tai jos ei ole tietokonetta niin vihkoon.

Tee pääsarakkeet, siis ei turhan pieniä menolajeja. Esim.

Ruoka

Ruokailu ulkona sis. kahvit, baari jne

Terveys (lääkkeet lääkäri)

Puhtaus

Puhelin yms tietoliikenne

Virkistys = suoratoisto, elokuvat lehdet teatteri

Matkat

Auto , jos on

Vuokra tai vastike

Sähkö

Vesi

=asumiskulut yhteensä

Vakuutukset

Jne,

Merkitse sitten aivan kaikki kulut ihan 10 sentin tarkkuudella, la laske kuukauden lopussa yhteen ensin sarakkeet, sitten kaikki.

seuraa muutamia kuukausia, ja huomaat mihin rahaa oikeasti menee ja samalla voi miettiä onko jotain turhaa, joku sopimus jonka voi kilpailuttaa tai luopua kokonaan.

Kannattaa olla rehellinen itselleen, tämä kirjanpito on vain sinua itseäsi varten.

Kiinteät kulut kannattaa laittaa tuleville kuukausille valmiiksi, niin näet missä kohtaa pitää säästäen ennakoida.

Taulukkoon voi lisätä myös tulot joka kuukaudelle, jolloin näkee miten talous kehittyy, eli pitääkö nipistää.

Eihän raha laskien lisäänny, mutta kirjanpitoa pitämällä näkee mihin raha oikeasti menee eikä vaan valu kuin hiekka sormien välistä.

Näin itse olen selvinnyt katastrofin jälkeen kuiville.

Vierailija
840/971 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töinen työsivuun. Tein puoli vuotta töistä työtä, kunnes korona sen sulki, iltahommia päivätyön sijaan . Ei saanut paljoa mutta joku satanen lisää.

Etsi parempi palkkainen duuni, tee työ hyvin ja oikealla asenteella niin ylenet siitäkin.

Riippuen alasta, yrittäjyys voisi olla vaihtoehto nin pääset vaikuttamaan palkkaan ja aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän