Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä.
Tosiaan marjoja olen joka vuosi kerännyt.
Ja tulen keräämään nytkin.
Viime vuonna tienasin marjoista 800e.
Eikä tullut helpolla.
Ap
Ostat torista jotain halvalla, tuunaat tarpeen mukaan ja myyt voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä perussuomalaisia.
Olivat Sipilän hallituksessa ja sehän meni hyvin noin työntekijöiden kannalta vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Äänestä perussuomalaisia.
Ei hän pyytänyt että hänen tulot pienenisivät entisestään...
Myöhästyit, aamulla olisi monessa paikassa ollut pullojenkerääjälle tilin paikka.
Minä pienituloinen olen nyt kesälomallani ansainnut satasia kun olen pessyt sukulaisten ja tuttujen ikkunoita kun eivät itse viitsi tai ehdi. Keksi joku tällainen palvelu?
Mäkin kävisin kaapit läpi löytyisikö jotain sinulle tarpeetonta, jonka voisit laittaa lihoiksi esim. Torissa. Rahaa se on sekin.
Voisitko etsiä mitään pientä lisätyötä?
Itsellä nettotulot 1300e luokkaa.
Selviän sillä tavalla, että pyöräilen töihin, ostan kaupassa vain niitä halpoja kauppojen omien merkkien tuotteita, en myöskään juo enää kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.
Näinpä. Töissäkäydessä tarvitsee autoa; autolaina 200e/kk bensa 200e/kk plus verot ja vakuutukset. Lisäksi tarvii työvaatteet ja lounaat maksaa 11-12e per päivä. Kyllä käteen pitäisi jäädä noin 2700e että olisi järkeä käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ostat torista jotain halvalla, tuunaat tarpeen mukaan ja myyt voitolla.
Postikuluineen menee niin kalliiksi, että ei kukaan osta semmoisella hinnalla, että jäisi jotain voittoa vielä oman työn ja tarvikkeiden hintojen päälle.
Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.
Normaaleissa maissa kyllä, esim. Briteissä pystyy tulemaan toimeen ostamalla halvalla esim. car boot saleista tavaraa ja myymällä niitä voitolla eteenpäin, mutta ei Suomessa. Suomessa ei kannata enää yhtään mikään, ei ole ostovoimaa mihinkään kun pelkkä peruseläminen, asuminen, ruoka, liikkuminen, sähkö, vesi, jne. vie aivan kaikki rahat, eikä riitäkään enää näillä hinnankorotuksilla. Tämä ei ole normaali maa, ei missään järkevässä maassa valtio tahallaan aiheuta tällaista taloudellista väkivaltaa omaa kansaansa vastaan!!
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävisin kaapit läpi löytyisikö jotain sinulle tarpeetonta, jonka voisit laittaa lihoiksi esim. Torissa. Rahaa se on sekin.
Voisitko etsiä mitään pientä lisätyötä?
Myin viikon alussa telkkarin ja sain siitä 100e.
No enpä sitä juuri katsonutkaan.
On mulla muutakin myynnissä, mutta ei ole mitään arvotavaraa.
Lehdenjakamista olen viikonlopuiksi vähän jo saanut.
Suomessa ns. normaali markkinatalous on kaputt ja syynä ahne valtio!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä.
Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.
Sä et selkeästi tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ns. normaali markkinatalous on kaputt ja syynä ahne valtio!
Ai niin oma kansa edellä ajattelu on vahingollista!
Asutko yksin? En keksi mitään muuta kun asua jonkun toisen kanssa. Silloin saa asumismenot jaettu puoleen.