Olen parantuva narsisti, haluatko kysyä jotain?
Parantumisprosessi on tosin jo hyvin pitkällä ja minulla on nykyään vähän liiankin ankara omatunto
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Narsismista parantuminen on erittäin harvinaista.
Provo.
Harvinaista kyllä, mutta mahdollista. Yksi suomalainen naispuolinen julkkis kirjoitti kirjan narsismista toipumisestaan, mutta en kuollaksenikaan muista hänen nimeään. Muistan jopa miltä hän näyttää (elegantti, tummahiuksinen) mutta nimi ei tule mieleen. Muistaako joku muu? Kirjasta on aikaa ehkä 10-15 vuotta.
Google savusi puoli tuntia ja nyt löytyi! Naisen nimi on Meri Saarnilahti ja kirjan nimi Eri nainen, yhdessä Hanna Jensenin kanssa kirjoitettu.
Ainakin Meri Beckerinä oli epämiellyttävä. Onkohan muuttunut nyt miellyttävämmäksi, mene ja tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Narsisti ei todellakaan myönnä, että hänessä olisi mitään vikaa eikä varsinkaan halua parantua, koska eihän hän näe itsessään olevan mitään vikaa. Eikä luonneviasta voi parantua. Minä itse narsistin uhrina tiedän hyvin, että narsistissa itsesään ei koskaan ole mitään vikaa hänen omassa mielessään, vaan vika on aina muissa ihmisissä. Niin se oli vika aina minussakin, kun minua rääkännyt narsisti kidutti minua henkisesti. Hänestä ja hänen kannattajistaan vika oli aina minussa.
Kyllä youtubessa on montakin tiedostavaa narsistia. Ei ne terveitä ole. Muutama ei edes yritä parantua, muutama yrittää (siis niistä joita olen seurannut). Ja kyllä ne terapiassa ja valmennuksissa käyvät kehittyvät paremmiksi ihmisiksi, mutta eivät tietenkään parane. He myös painottavat, että motivaation täytyy syntyä sisältä heitä itseään varten, ei toista ihmistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei vissiin vastannut yhteenkään kysymykseen... ?
Hitsi mikä narsisti!
Hän käy vakavaa omantunnontaistelua siitä, kenelle olisi suotavaa ensimmäisenä vastata, kun on niin monta kysymystä jo, ettei kukaan loukkaantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Narsismista parantuminen on erittäin harvinaista.
Provo.
Harvinaista kyllä, mutta mahdollista. Yksi suomalainen naispuolinen julkkis kirjoitti kirjan narsismista toipumisestaan, mutta en kuollaksenikaan muista hänen nimeään. Muistan jopa miltä hän näyttää (elegantti, tummahiuksinen) mutta nimi ei tule mieleen. Muistaako joku muu? Kirjasta on aikaa ehkä 10-15 vuotta.
Google savusi puoli tuntia ja nyt löytyi! Naisen nimi on Meri Saarnilahti ja kirjan nimi Eri nainen, yhdessä Hanna Jensenin kanssa kirjoitettu.
Ainakin Meri Beckerinä oli epämiellyttävä. Onkohan muuttunut nyt miellyttävämmäksi, mene ja tiedä...
Eikö hän nykyisin ole Becker? Minusta hän on kyllä ihan miellyttävä, mutta ei kai se tähän keskusteluun liity. Olisi kiva, jos ap vastailisi.
Onko niin ettet saanut täyttymystä muuten niin piti tulla tänne pyhimystelemään :D
Jos olet aito taidat olla aika pelle :D
Mitätön nahjus
Riippuu niin narsismin asteesta. Eriasteisesti narsistisia piirteitä omaavia on paljon, narsistista persoonallisuushäiriötä sairastavia vähemmän. Ensiksi mainituilla on empatiakykyä jäljellä, siksi he hyötyvät terapiasta.
Trolli. Narsisti ei todellakaan myönnä, että hänessä olisi mitään vikaa eikä varsinkaan halua parantua, koska eihän hän näe itsessään olevan mitään vikaa. Eikä luonneviasta voi parantua. Minä itse narsistin uhrina tiedän hyvin, että narsistissa itsesään ei koskaan ole mitään vikaa hänen omassa mielessään, vaan vika on aina muissa ihmisissä. Niin se oli vika aina minussakin, kun minua rääkännyt narsisti kidutti minua henkisesti. Hänestä ja hänen kannattajistaan vika oli aina minussa.