Koska söit viimeksi kalaa?
Kala on terveellistä luonnon ruokaa. Suomalainen kala on puhdasta ja se työllistää. Meillä syödään kuhaa, siikaa, haukea, ahventa ja kirjolohta (jos muita em. ei ole saaliiksi saatu), vähintään 3 päivänä viikossa.
Kommentit (53)
Tänään viimeksi. Lohta. Eilen tonnikalaa.
Aamulla laitoin ruisleivän päälle graavilohta
Tänään, lämminsavulohta. Eilen ja toissapäivänä kirjolohipyöryköitä, sitä ennen tonnikalaa ja kylmäsavulohta. En edes muista koska viimeksi muuta kuin kalaa tai kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei norjan loheen enää kosketa lainkaan. Melkoisia läketeollisuuden koekaniineja, ei enää meidän ruokapöytään. Sama koskee ulkomaan rapuja sekä yksittäispakattuja "ihmeotuksia". Jotain seiti-filettä tai tonnikalaa voi vielä ostaa, mutta muuten ei ole egologista ollenkaan.
Tonnikala se onkin ekologista.
Eilen söin kylmäsavulohta ja viikolla savustimme haukea.
Itse kalastettua.
Eilen, ahvenfilettä. Koko perhe kalastaa joten kalaa on aika usein ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin kylmäsavulohta leivän päällä, tänään ostin lisää kun oli niin hyvää.
Tämä on mun herkku.
Kerran viikossa ostan ruisleipää ja sen päälle kylmäsavu lohta ja keitetty kananmuna.
Siinä on mun lounas.
Perjantaina paistettuja muikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei norjan loheen enää kosketa lainkaan. Melkoisia läketeollisuuden koekaniineja, ei enää meidän ruokapöytään. Sama koskee ulkomaan rapuja sekä yksittäispakattuja "ihmeotuksia". Jotain seiti-filettä tai tonnikalaa voi vielä ostaa, mutta muuten ei ole egologista ollenkaan.
Tonnikala se onkin ekologista.
Eilen söin kylmäsavulohta ja viikolla savustimme haukea.
Itse kalastettua.
Olen vaihtanut tonnikalan kotimaiseen luonnonkalaan. Suosittelen muillekin! Perunat kattilaan, purkki auki, valutus, vaikka vähän silputtuja villiyrttejä päälle ja se on siinä :)
Syön sitä juuri nyt. En tiedä, mistä tämä kaupasta ostetun kalaherkun lohi on kotoisin, mutta itsepyydettyä siikaa söin aamulla.
Eilen söin Kotimaista leppäsavustettua särkisäilykettä leivän päällä.
Söin kalapuikkoja tuossa lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään, kun en pidä siitä rasvaisuudesta. Ja kala on se ruoka-aine, jonka pitää olla ehdottomasti tuoretta, ja sitähän norjanlohi ei voi koskaan olla. Parhaimmillaan kala on silloin, kun se potkii vielä keittiössä.
Kohta pitäisi laittaa särkiverkot veteen. Särjistä tulee maailman paras kalamureke ja -pihvit.
Tänään syötiin silliä ruisleivän kanssa, nam.
Kohta laitan ruokaa. En ole vielä päättänyt kasvis- vai kalavaihtoehto.
Katson, mikä helpoiten valmistuu.
N. 3 x viikossa syödään kalaa, eri lajeja.
Torstaina paistettuja muikkuja ( 5/kg)
Vierailija kirjoitti:
Torstaina paistettuja muikkuja ( 5 e/kg)
Eilen tonnikalapihvejä ja tänään lohta.