Miten kestän 11 päivää kesävieraita, joilla on lapia?
Nehän syökin joka päivä aamupala, päivällinen, välipalat, illallinen. Olen huono ruuan laittaja. Mitä ruokaa niille laittaa? Mitä voi grillata? Grilli on.
Onko jotain mitä tunkea uuniin? Entä keitto?
En jaksaaa. Ja sitten pitäisi kai jotain ohjelmaakin olla. Ovat ulkomaalaisia, joten Suomi kiinnostaa. Asun kaupungissa, niin joutuu ajamaan jonnekin syrjäkylille, että pääsee luontoon.
Kommentit (72)
Ovatko vieraat poikkeuksellisen vähävaraisia vai jotenkin sairaita? Silti vaikea ymmärtää, miten jollakin on otsaa mennä toisen kotiin lapsineen ja odottaa valmista ruokaa majapaikan lisäksi. Harvinaisen röyhkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo tule jo hiivatin kalliiksi ruokkia 11 päivää.
luultavasti sukulaisia
itse majoitin vuosikausia vuosittain tätiäni luonani viikona joka vuosi. Suomessa ruoka on kallista, mutta sieltä mistä hän tulee se on vielä kalliimpaa - Sveitsistä! Lohduttautukaamme sillä ,että muualla on mahdollista olla vielä kalliimpaa kuin armaassa Suomenmassa :/
Ilolla häntä kestitsin, mutta se olikin vähän eri juttu viikko tätiä kuin puolitoista viikkoa lapsiperhettä. mitä sitä ei suvun ja perheen eteen tekisi.
On kyllä moukka vieras, joka ei osallistu edes ruokakuluihin. Miten joku kehtaa? Todella törkeää.
mistä sinä tiedät kenenkään osallistumisista ruokakuluihin, ei niistä ole mitään puhetta täällä ollut.
Otahan ihan iisisti vaan :D
Eli valehtelit kestinneesi tätiä.
Jotenkin uskomaton tilanne. Voiko noin röyhkeitä ihmisiä oikeasti olla. Aloittaja vaikuttaa yksinkertaiselta tollota, joka ei edes itse osaa kunnioittaa omia rajojaan.
Vieraat eivät ole vielä edes saapuneet ja aloittaja valittaa jaksamisen puutetta. Ja täällä typerykset puhuvat "sympaattisuudesta" ja "kaunniista kyläilykulttuurista". :D
Jo vanha kansa sen tiesi. Kolmantena päivänä vieraat ja kala alkavat haista.
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Polttele oopiumia. 11 päivää menee nopeasti ja anna vieraiden puuhailla keskenään.
Niinpä niin. Kun nuorelle tulee pienikin vastoinkäyminen niin heti pitää vetää aineilla pää sekaisin.
Emma K pupeltaa aina kummaa paskaa, ei kannata välittää! Pyysin poiston!
Varusta jääkaappi hyvin ja varaat erilaisia leipälajeja runsaasti sekä ohjeistat omatoimisuuteen aamu- ja välipalojen suhteen.
Kerran päivässä valmistettu ateria, keittoa, makaronia tai riisiä ja paljon kasviksia. Nyt alkavat olla tomaatit ja kurkut, myös maukkaat avomaan kurkut, edullisia. Se grilli on hyvä apulainen, jota vieraat voivat käyttää itsekin.
Siihen voi valmistautua, etteivät lapset perusta suomalaisista perinneruuista. Jokin simppeli vaihtoehto heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Polttele oopiumia. 11 päivää menee nopeasti ja anna vieraiden puuhailla keskenään.
Niinpä niin. Kun nuorelle tulee pienikin vastoinkäyminen niin heti pitää vetää aineilla pää sekaisin.
Kuinka niin? Jos olisi valittava lapsiperhe omissa nurkissa vaatimassa ruokaa ja maaseuturetkiä 11 päivää tai oopiumin polttaminen, niin jälkimmäinen kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luultavasti sukulaisia
itse majoitin vuosikausia vuosittain tätiäni luonani viikona joka vuosi. Suomessa ruoka on kallista, mutta sieltä mistä hän tulee se on vielä kalliimpaa - Sveitsistä! Lohduttautukaamme sillä ,että muualla on mahdollista olla vielä kalliimpaa kuin armaassa Suomenmassa :/
Ilolla häntä kestitsin, mutta se olikin vähän eri juttu viikko tätiä kuin puolitoista viikkoa lapsiperhettä. mitä sitä ei suvun ja perheen eteen tekisi.
On kyllä moukka vieras, joka ei osallistu edes ruokakuluihin. Miten joku kehtaa? Todella törkeää.
mistä sinä tiedät kenenkään osallistumisista ruokakuluihin, ei niistä ole mitään puhetta täällä ollut.
täh? en ymmärrä yhtään mistä puhut. Tätiä on kestitty ja seuraavaksi minä menen hänen luokseen kyläilemään. Ota ihan rauhassa, katso vaikka Jubileumia, se on kiva ohjelma
Vierailija kirjoitti:
Varusta jääkaappi hyvin ja varaat erilaisia leipälajeja runsaasti sekä ohjeistat omatoimisuuteen aamu- ja välipalojen suhteen.
Kerran päivässä valmistettu ateria, keittoa, makaronia tai riisiä ja paljon kasviksia. Nyt alkavat olla tomaatit ja kurkut, myös maukkaat avomaan kurkut, edullisia. Se grilli on hyvä apulainen, jota vieraat voivat käyttää itsekin.
Siihen voi valmistautua, etteivät lapset perusta suomalaisista perinneruuista. Jokin simppeli vaihtoehto heille.
Hyviä ohjeita! ja ainakin kahdesti ulos syömään, niin saavat kaikki levätä
Kuka oikeasti työntyy lapsineen toisen nurkkiin moneksi päiväksi? Tuohan on hyväksikäyttöä. Älä suostu tuollaiseen vaikka trolli kai tämän täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luultavasti sukulaisia
täh? en ymmärrä yhtään mistä puhut. Tätiä on kestitty ja seuraavaksi minä menen hänen luokseen kyläilemään. Ota ihan rauhassa, katso vaikka Jubileumia, se on kiva ohjelma
Mene sinä vaikka puhumaan lisää p*skaa, valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luultavasti sukulaisia
Niin siinä usein käy kun puhuu täyttä sontaa ja sepittelee valeita. Ensin tädin ketstitseminen oli tullut kalliiksi. Sitten ei ollutkaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luultavasti sukulaisia
Niin siinä usein käy kun puhuu täyttä sontaa ja sepittelee valeita. Ensin tädin ketstitseminen oli tullut kalliiksi. Sitten ei ollutkaan jne.
kestitseminen*
Hotellit on sitä varten, joissa noin pitkä aika majoitutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Emma K. on parasta tällä palstalla.
Kannattaa keksiä joku vaikka tekosyy, ettei pysty noin pitkää aikaa majoittamaan. Ja vielä kaupungissa. Maaseudulla tai mökillä voisi olla hieman helpompi. Jos noin pitkän ajan ovat niin kyllä pitää ruokakustannuksiin osallistua ja ruoanlaittoon.
Kun minut on pyydetty kaukana sijatsevaan kyläpaikkaan, olen majoittunut hotellissa. Jos isäntäperhe on suorastaan "vaatinut" majoittumaan heillä, olen viipynyt yhden yön ja tarjonnut ruuat kaikille.
Tuo aloittajan tilanne kuulostaa täysin käsittämättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luultavasti sukulaisia
Keksin todella monta asiaa, mitä en sukulaisteni eteen tekisi. En esim ottaisi heitä nurkkiini odottamaan valmista ruokaa ja maaseuturetkiä yhdeksitoista päiväksi. En itseasiassa haluaisi olla tekemissä noin röyhkeiden ja huonokäytöksisien sukulaisten kanssa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut ulkomailla melkein 20 vuotta ja monta vuotta luulin, että minun on kiitollisena majoitettava ja viihdytettävä kaikki vierailemaan tulevat tutut. Varsinkin kesät oli nyt jälkeenpäin ajateltuna aivan kamalia. Hirveämpiä on vieraat, joilla ei ole yhtään oma-aloitteisuutta. Ei tohdita mennä kahvilaan yksin, koska pelätään kielimuuria. Ei mennä metrolla keskustaan, koska pelätään että ei osatakaan. Huh.
Nykyään kerron, mitkä hotellit ja airbnb:t on meitä lähellä. Poikkeuksena suvun nuoriso, he saavat budjettisyistä punkata meillä. Muistan vielä, millaista oli reissata minibudjetilla.
Hmm..kielimuuri..melkein kaikki nykyään osaavat edes alkeellista englantia(pois lukien tietty vanhukset) ja Suomen keskustoissa kyllä pärjää sillä. Ihmettelen mistä maasta sukulaisesi oikein ovat.
Minun sukulaiseni ovat Suomesta, asuinmaassani ei pärjää englannilla.
Se, että osaa vetää rajat sopimattomalle käytökselle, on olennainen osa hyvinvointia.